Publicerat Mars 17, 200719 yr ser trevlig ut, var kommer denna ifrån? Från Jekkabackens Kennel, Stefan Lindgren i Glommerträsk. Far: FINJCH Molssin Repe Mor: J Honkikorven Hilla
Publicerat Maj 1, 200719 yr Författare spårträningen rullar på med tiken dock ett uppehåll nu då hon löper, förhoppningsvis skall viltspårprov i anlaggsklass samt älgspårprov göras inom 1-1½ månad satt och kolla i stamtavlan på tiken då jag upptäckte att karelaren som skäller kedjebjörn på youtube.com finns med i stamtavlan...
Publicerat Maj 1, 200719 yr Jaha Linus, det var ju kul att höra. Då är det ju bara att Du tar och gör ett björnprov med den och se vilka anlag den har fått ärva isf. Lycka till med den fortsatta träningen!
Publicerat Maj 1, 200719 yr spårträningen rullar på med tiken dock ett uppehåll nu då hon löper, förhoppningsvis skall viltspårprov i anlaggsklass samt älgspårprov göras inom 1-1½ månad satt och kolla i stamtavlan på tiken då jag upptäckte att karelaren som skäller kedjebjörn på youtube.com finns med i stamtavlan... Suopellon Ressu som du tänker på finns i princip överallt, det är inte många karelare idag där du inte finner Suopellon eller Molssin hundar dvs. Ressublod (Av Ressus 87 kullar är 23 gjorda av Molssin kennel och 25 av Suopellon kennel). Suopellon Ressu ägdes av Risto Ikonen i Ilomantsi som också driver Molssin kennel och som förövrigt ägde Mossin Huli innan hon köptes till Sverige. Ressu är en "avelsmatador" med sina 454 avkommor och dryga 1000 barnbarn. Statstiken efter honom är väl inte heller direkt lysande. Av 454 avkommor är 14st röntgade varav 1 st A, 6st B, 6st C och 1st D. Lite över 50 meriterade avkommor bl.a. Dubbeldrottningmästare Honkikorven Reeta. Min egen hund har Ressu på 3 olika ställen på 5 generationer. Mvh
Publicerat Maj 1, 200719 yr Författare visste dock inte detta men alltid roligt att lära sig något nytt...
Publicerat Maj 6, 200719 yr Ser ju ut som stora råttor just nu men dom blir ju snart söta och gulliga. ;D Kul och fina bilder jämthunden.
Publicerat Maj 6, 200719 yr Jo ungefär som soptippsråttor ;D men söta är dom Jepp! Jag har ju 17 barnbarn (hundvalpar 2 kullar) själv. Kul men jobbigt, och då speciellt när dom klättrar över valphagen och rymmer. Ca. 50 cm hög.
Publicerat Maj 6, 200719 yr Jo det är första kullen för mig men än så länge är det lungt men säkert jobbigt om nån vecka då får man jaga dom ;D
Publicerat Maj 7, 200719 yr Jo det är första kullen för mig men än så länge är det lungt men säkert jobbigt om nån vecka då får man jaga dom ;D Det blir lindrigt med 3 valpar. ;D 8 en 9 i den andra. Det var jobbigt men kul.
Publicerat Maj 7, 200719 yr Jo det blir nog det ;D hörde en jämthundstik som fick 15 st i finland Stackars husse och matte måste haft det svettigt.
Publicerat Maj 7, 200719 yr Jag vill bara var värst har 18 valpar hemma nu...parsonvalpar 6st.4 ve....och stövarn 12 valpar 5ve..... Roligt att mata tråkigare att skura :P
Publicerat Maj 7, 200719 yr Jag vill bara var värst har 18 valpar hemma nu...parsonvalpar 6st.4 ve....och stövarn 12 valpar 5ve.....Roligt att mata tråkigare att skura :P Då har Du det Du gör partys förstår jag, men det är ju på 2 hundar här var det tal om en tik. ;D
Publicerat Maj 7, 200719 yr Tack kommer mer bilder när det börjar hända saker Det låter bra det! Vi ser fram emot dessa bilder på Dina små valpisar. ;D
Publicerat Maj 8, 200719 yr Sanslöst söta när dom är små. Men en vecka till så är dom som sötast. Jepp och då när dom har öppnat ogonen och börjat stapla runt på sina ostadiga ben.
Publicerat Juni 15, 200719 yr Åååå vilka gulltussar Är alla tingade? Inte för att jag får ta någon för regeringen men ändå nyfiken