Publicerat September 11, 201510 yr Brukar oftast hålla mig "ur vind" och väl kamouflerad på forumet, men tänkte upplysa om att Boyds verkar ha höjt priset på några av sina modeller, som nu ligger över den magiska 100 dollars gränsen. Modellerna i fråga är då "Classic kolven" och "Featherweight thumbhole", som nu verkar kosta 129 dollar oberoende av vapenmärke. Varminten och Prarie huntern ligger dock fortfarande under 100 dollar. Boyds måste ha höjt alldeles precis i dagarna, då jag själv beställde en FW för 12 dagar sedan. https://www.boydsgunstocks.com/FindAStock?Make=2F&Model=408&Action=1G
Publicerat December 6, 201510 yr Har just beställt en sån här och det verkar fungera. https://www.boydsgunstocks.com/design-gallery/pro-varmint
Publicerat December 6, 201510 yr Författare Har just beställt en sån här och det verkar fungera. https://www.boydsgunstocks.com/design-gallery/pro-varmint Ja, de verkar ha sänkt priserna igen, men frågan är hur länge. Är nog läge att skynda och fynda. Är fruktansvärt sugen att köpa en till kolv, trots att jag ännu inte har fått ner systemet i den kolv jag köpte i höstas.=)
Publicerat Juni 12, 20169 yr Boyds har valnötskolvar till m/98 under 100US$ denna vecka: http://www.boydsgunstocks.com/ProductDetail/320631h18417_prairie-hunter-mauser-large-ring-military-barrel-channel-walnut-unfinished
Publicerat Juni 13, 20169 yr Jag skrev och frågade vid ett tillfälle och de sa att de kan dela på betalningen så att inte den där jäkla gränsen överskrids. Svaret jag fick var lite mer av "Lugn grabben, vi löser det här!"
Publicerat Juni 13, 20169 yr Är det fortfarande problem att beställa kolvar från Boyds? Jag gav upp mitt försök att få hem en Tacticool för min CZ 453 Varmint och nu tycks den modellen inte existera längre, men Pro Varmint ser väldigt snarlik ut så den kanske bara bytte namn? Om någon lyckas få till en beställning så skulle jag uppskatta om en slik kolv kunde läggas till på beställningen så skulle jag vara evinnerligt tacksam!
Publicerat Juni 13, 20169 yr Wizard - ja Tacticool var dom tvungna att döpa om då det var tvärt lögn att få ut skiten ur landet annars. Precis som du är inne på så är PRO Varmint samma kolv under annat namn. Mvh
Publicerat Juni 13, 20169 yr 15 hours ago Dansken sa: Boyds har valnötskolvar till m/98 under 100US$ denna vecka: http://www.boydsgunstocks.com/ProductDetail/320631h18417_prairie-hunter-mauser-large-ring-military-barrel-channel-walnut-unfinished Satan, nu blev jag sugen. Har en Voere som står och det hade inte gjort ont med ny kolv på den. Samtidigt hade den även mått bra av ett pipbyte så det blir nog till att stilla sig en smula. Tack för tipset hur som helst. Mvh
Publicerat Juni 13, 20169 yr Wow. En pro varmint för 72$ plus frakt. Den tog jag! :-) 3U1821U1GXXX 1 EA Pro Varmint Remington 700 Adl Short Action Bull Barrel Channel Lam Stk Green Paint US$72.00 US$72.00 Subtotal: US$72.00 Shipping and Handling: US$68.10 TAX: US$0.00 Total: US$140.10
Publicerat Juni 13, 20169 yr Kul för dig HerrBerg! Varför kan de inte ha rea på PRO Varmint till CZ 453 Varmint då...
Publicerat Juni 13, 20169 yr 2 hours ago Wizard sa: Kul för dig HerrBerg! Varför kan de inte ha rea på PRO Varmint till CZ 453 Varmint då... Mycket bra fråga. Om du hittar exakt en sådan, beställ en till mig också.
Publicerat Juni 14, 20169 yr I höstas faktiskt. Den var färdig bäddad med pelare och allt till ripjakten.
Publicerat Juni 14, 20169 yr Nu finns de väl även med kolvkamshöjare?! Tycker att jag sett något sådant på hemsidan. Inte för att jag skulle behöva någon på den här men ett fint tillval är det ju.
Publicerat Juni 14, 20169 yr Eftersom tydligen vissa har lyckats beställa kolvar från Boyds så är jag kluven... Går det att köpa en kolv som kostar mer än $100 i dagsläget eller handlar det mer om tur än regel? En standard Pro Varmint med justerbar kolvkam kostar $189 och det är ju en bra bit mer än $100 om man säger så... Tacksam för svar av någon som har koll på läget hos Boyds just nu!
Publicerat Juni 14, 20169 yr Som jag sa så försöker de lösa problemet med flera betalningar för att komma runt sitt eget lands exportbestämmelser. De var så de förklarade saken för mig. Kan vara värt att dra ett mail till dem och fråga. Jag fick svar på dagen.
Publicerat Juni 14, 20169 yr Räkna inte med att dom delar upp betalningen... Jag har fått nekande besked både på telefon och mail.... Jag har försökt beställa flera kolvar samtidigt- och även beställa kolvar över 100US$. Det kan dom ordna om jag har ett import-tillstånd. Detta kan (vill) polisen inte hjälpa mig med då träbitar inte är tillståndspliktiga.... Moment 22 Dom anser att det räcker att jag får föra vapen och delar in och ut som behövs i samband med mitt reparations- och handlartillstånd, men det räcker inte åt Boyds. Kontentan: Jag kan inte beställa 10 kolvar i ett paket för att få ned fraktpriset, men jag kan beställa 10 kolvar samma dag i varsitt paket med 65US$ i frakt på varje kolv... Jag har även haft problem vid förtullningen i Sverige med "tacticool" kolvar... Men när samma kolv heter "Heavy varmint" är det inge problem
Publicerat Juni 14, 20169 yr Eftersom det inte finns kolvar varken till min SAKO L461 Vixen eller till min TIKKA m55, så ser det ju mörkt ut. man kan ju köpa en "blank" kolv för 99 dollar, "BARA" "lite" "jobb" sen.....
Publicerat Juni 14, 20169 yr Vi skall dock tänka på att detta problemet är för en gångs skull inte den Svenska byråkratin som står bakom utan det är för en gångs skull jänkarna som fått nojan på vapenexporter... När jag byggde min T3/Robertson rigg för några år sedan fick jag problem med trycke och lite andra delar, men tack vare en skitbra handlare i staterna så löste sig den saken ändå eftersom han deklarerade innehållet som någonting annat, men när jag försökte köpa en Tubbs 3-way bakkappa så blev det tvärstopp och även här fick jag söka kreativa lösningar innan det löste sig. Christian fick ju exporttillstånd hos McMillan vill jag minnas? Du (Dansken) kanske skall fråga honom hur turerna gick där innan det löste sig? Du har ju lätt presumtiva kunder här som kan dela på avgifter som är inblandade Men har du redan försökt och fått nobben så är det väl inte mycket att göra mer än att dra en suck och skaka på huvudet...
Publicerat Juni 14, 20169 yr På 12 juni 2016 at 23:15 Dansken sa: Boyds har valnötskolvar till m/98 under 100US$ denna vecka: http://www.boydsgunstocks.com/ProductDetail/320631h18417_prairie-hunter-mauser-large-ring-military-barrel-channel-walnut-unfinished Du som jobbat med flera av dessa kolvar... Passar ovanstående till en Husqvarna 1600?
Publicerat Juni 14, 20169 yr Det går att få till bra med "ett visst arbete" Om man är lite noga ser det ut som kolven var avsedd för modellen efteråt Både modeller med alu- och stålunderbeslag går att passa in