Publicerat November 3, 201510 yr Sakta men säkert så sprids vildsvinsstammen längre norr ut. Det är långt kvar innan dom är i Norrbotten. http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/tv-text-jagare-fann-dott-vildsvin-i-indal-trodde-det-var-ett-aprilskamt
Publicerat November 4, 201510 yr när fan går på torra land. tror inte på någon stationär stam på ett bra tag sålänge ingens släpvagns baklem går sönder lämpligt inne på en grusväg.. men de är vad jag tror det, fan vet om dom överlever vintern här uppe? mkt snö på magen så är det större risk att dom tappar eventuella foster, vad jag fått höra iaf. sanningshalten i det låter jag vara osagt!
Publicerat November 4, 201510 yr Författare när fan går på torra land. tror inte på någon stationär stam på ett bra tag sålänge ingens släpvagns baklem går sönder lämpligt inne på en grusväg.. men de är vad jag tror det, fan vet om dom överlever vintern här uppe? mkt snö på magen så är det större risk att dom tappar eventuella foster, vad jag fått höra iaf. sanningshalten i det låter jag vara osagt! Jag håller med dig Marcus. Överlevnadschansen är väldigt låg här uppe med tanke på tjäle, kyla o snö.
Publicerat November 4, 201510 yr Senaste åren har det knappt varit nån snö alls, inte så kallt heller. Runt Örnsköldsvik har det de senaste åren varit samma klimat som i norduppland och där överlever de. Men blir det normal vinter blir det svårt.
Publicerat November 4, 201510 yr Författare Senaste åren har det knappt varit nån snö alls, inte så kallt heller. Runt Örnsköldsvik har det de senaste åren varit samma klimat som i norduppland och där överlever de. Men blir det normal vinter blir det svårt. Visst är det så men blir det en sträng vinter med mycket snö så lär överlevnadsprocenten vara låg.