Publicerat November 9, 201510 yr Skon klämmer egentligen på att det känns som att de tungt laddade patronerna sliter onödigt mycket på bössan. .. Därför jag söker alternativ. .. såklart är frekvensen på de skotten låg och jag kanske nojjar i onödan. .. vapnet har ju väldigt lågt ekonomiskt värde. .. men det gör sin tjänst utmärkt så vill ju vårda det någorlunda Det behöver du knappast oroa dig för, en 42g laddas ner för att hålla samma maxtryck som en 32g. Eller är du orolig för att en 10g sliter mer än en 7g i din studsare med?
Publicerat November 9, 201510 yr Är inte pryl galen. .. det bevisas väl om inte annat av vapnet. .. Så det som funkar är bra. .. mer märkvärdigt behöver det inte vara. .. Såg allt som oftast morfar peta i röda... och han hade nog mat på bordet Gyttorp Röda var bra på din morfars tid, eller rättare sagt Staffan Schullströms tid. Nu för tiden, meh.
Publicerat November 9, 201510 yr Författare Att de laddades ner var bra att veta (och nytt för mig, nybörjaren ) Har en ask waidmannsheil... stavning? Vär att skjuta upp... eller går den till ömmande behövande unga släktingar?
Publicerat November 9, 201510 yr Det behöver du knappast oroa dig för, en 42g laddas ner för att hålla samma maxtryck som en 32g. Eller är du orolig för att en 10g sliter mer än en 7g i din studsare med? Trycket är en sak, men det är rekylkraften som sliter....... Och den är större med högre laddvikter, även om den kan tämjas med rätt krut och bra förladdningar. Sedan är "slitaget" lite av en myt för en hagelbössa av lite snitt håller för enorma mängder skott rätt ksött och rätt hanterad - det är ju slitage på ett bildäck med. Men jag vet ingen som försöker undvika att röra vid gaspedalen för den sakens skull...... /T /T
Publicerat November 9, 201510 yr Att de laddades ner var bra att veta (och nytt för mig, nybörjaren ) Har en ask waidmannsheil... stavning? Vär att skjuta upp... eller går den till ömmande behövande unga släktingar? Rottweil är BRA skit, kör på dem om du har dem tillgängliga! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 10, 201510 yr Att de laddades ner var bra att veta (och nytt för mig, nybörjaren ) Har en ask waidmannsheil... stavning? Vär att skjuta upp... eller går den till ömmande behövande unga släktingar? Rottweil Weidmannsheil är bättre än Gyttorp, Rottweil Tiger är ännu bättre.
Publicerat November 10, 201510 yr Rottweil Weidmannsheil är bättre än Gyttorp, Rottweil Tiger är ännu bättre. Nej nej.. tvärtom, Weidmannsheil är bättre än Tiger.. alla dagar i veckan Satt sig i min hjärna.. var ner i skärgården och jagade knipa och hade dåligt med plugg, tror vi hade en ask Tiger och några paket 100 trap AA. Konstaterade att det var mer dö i trap-pluggen än Tiger.. stämmer säker inte men helvete vad det satt sig i mitt huvud!
Publicerat November 10, 201510 yr Jag delar nog den åsikten - Tiger är ingen premiumpuppa direkt..... /T
Publicerat November 10, 201510 yr i min ungdom så var Weidmansheil Finpatroner enl gubbarna , men fan vad dåligt krutet brann ! och med Morfars gamla sida så kunde jag ibland inte stänga den för allt oförbränt krut. Men visst minns man några makalösa långskott när det var fint väder ( brann bättre då ) @Hippen dåligt m skott å knipjakt = tjänstefel när det var bra kniptider gick jag aldrig ut med mindre än 100 plugg .. idagens tider 50 plugg , men ibland har man även 16 A:5 an med och då måste man ha 50 till den åxå / P
Publicerat November 10, 201510 yr Vi hade inte så heta vatten så det gick inte så mycket plugg.. däremot när vi jagade här i Roslagen, ute vid Kapellskär.. DÅ jävlar gick det plugg
Publicerat November 10, 201510 yr Jag delar nog den åsikten - Tiger är ingen premiumpuppa direkt..... /T Låter som jag får skjuta upp mina på lerduvor. Vet inte om det gör nån skillnad att de är kaliber 16. O_o
Publicerat November 10, 201510 yr Författare Har blivit lovad några askar Gamebore bara resetillfälle ges
Publicerat November 11, 201510 yr Rottweil us 5 till räv och 3 till rådjur kör jag med. Använde gyttorp förut men trivs bättre med rottweil
Publicerat November 11, 201510 yr Jag är sjukligt förtjust i mina Eley Grand Prix. Kör just nu med uk 4 32 gr, mycket bra patron med jämn och fin täckning. /M