Publicerat November 9, 201510 yr I norska programmet Ikke gjör dette hjemme visar de ett kreativt sätt att krydda sin älgstek på.... Läs mer på: http://lipoptena.blogspot.se/2015/11/peppra-algsteken.html
Publicerat November 9, 201510 yr Till en stek på 1 kg så tar jag även 8-10 enbär som jag har manglat i morteln o gnider in det i köttet. Ibland anv. jag även stekpåse för att behålla saften från köttet. Peppar o salt får man sätta med förstånd. 1 krydmått/400 gr o salt 1 msk/400 gr kött. Tagit från gammal kokbok o det blir ganska så bra.
Publicerat November 9, 201510 yr Att Norrmännen visar sådan kreativitet i sin matlagning viste jag inte Det är inte helt olikt marinadspruta men det går snabbare och mörar säkert köttet också
Publicerat November 9, 201510 yr Författare Om ni letar er fram till ursprungsprogrammet och kikar på avsnitt 1 denna säsong så mörar de kött med dynamit....
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.