Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Här kommer två potentiellt dumma frågor?

Featured Replies

Publicerat

Han rekommendera handladdningsfilmerna som finns på tuben.  Här kommer del 1.  Lärde mig mycket av att titta på dessa.

Publicerat
  • Författare

Som sagts tidigare borde du ha en betydligt bättre kursledare då den du har inte riktigt verkar veta riktigt vad han/hon pratar om. Jag laddade lite lågt en gång och det var ingen trevlig upplevelse att få "en näve grus" kastad i ansiktet då jag tröck av. Maxladdningar bör heller absolut inte överstigas om man inte vet exakt vad man håller på med.

Finns förresten inga dumma frågor i detta ämne då det är potetiellt livsfarliga saker man ska hadskas med. Välkommen i det fantastiskt roliga laddträsket ;)

Hur lågt hade du då laddat om man får fråga?

Publicerat

Han rekommendera handladdningsfilmerna som finns på tuben.  Här kommer del 1.  Lärde mig mycket av att titta på dessa.

https://www.youtube.com/watch?v=jxBMLOmKx8A

Är inte det där han med momentnyckel på pressen.
  • 2 months later...
Publicerat

Håller på att lära mig ladda själv och går en kurs via abf våran kursledare säger att vi ska börja 10% under min laddning när vi börjar. Är det inte så att man inte ska gå under min eller?

Andra frågan när ska man trimma hylsan? Jag kommer ladda 7mm rem magnum till början och min engångskjutna hylsor mäter 63,48 till 63,55 ungefär enligt tabellen ska dom vara 63,50 mm

Hur många tiondels mm bör/ska/kan man släppa dom?

Dumma eller potentiella frågor avgör själv vore tacksam om nån som VET vill hjälpa mig.

Frågar hellre än gör något fel som kan skada mig eller vapnet!

Enligt CIP är minmåttet för kammaren 64.1 mm och jag tror nog att alla vapentillverkare ser till att dom har marginal. Detta mått varierar beroende på vapentillverkare. Du kan vara helt säker på att när inte hylsan är längre än 64 mm så får du inga problem. 

Publicerat

Jag förmodar att du menar maxmåttet??

Läste inte tråden ordentligt.

Redigerad med Islänningen