Publicerat December 17, 201510 yr Resonerade likadant så det blev en ny. 1500mil problemfria mil än så länge. 4wd diesel. Skickat från min D5803 via Tapatalk Köpte en likadan augusti ifjol, 6400mil nu och bytt två lampor förutom service. Och alla axlar sitter kvar, än så länge. Lite bättre markfrigång och låsbar fyrhjulsdrift sitter fint på skogen.
Publicerat December 17, 201510 yr Jadu... Sökte på nätet efter ny bil i lager(beställning låg på +3månader) med ungefär den utrustning jag ville ha och hittade en Laureate(?)grönmet med läderratt/spak, media-nav och designpaketet(?) hos rejmes i Linköping. Köpte till dragkrok och bagagerumsmatta. Jävligt nöjd än så länge! Bränsleförbrukning 2wd mellan 0,54-0,6 blandad körning. Det enda som är lite dumt är egentligen den låga utväxlingen som inte känns optimal för motorvägskörande i någon större utsträckning. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat December 17, 201510 yr Får med skapliga nöffar på den lilla heckpacken. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat December 17, 201510 yr Duee ... hur luktar det i den där egentligen? [emoji4] Jag kan inte svara för den bilen men kan göra det för Hipsters tidigare liklåda, den luktade varken hallon eller godis, särskilt inte som när han glömt/lämnat någon fuggel där bak för senare användning. /CHristian
Publicerat December 17, 201510 yr Låter ju bra det. Förbrukningen är en sak o ha i åtanke för en som kör så mkt som jag iaf. Utväxlingen säger du. Vad räknar du som dåligt typ? Min toyota jag kör idag ligger på 3100varv/min vid 110km/h o låter allmänt skithögt. De är bra trist. Jag kör oftast 1 120km/h eller lägre så inge räcerbil jag är ute efter Är lådorna 6växlade eller 5? Har för mig 5? Lutar me o mer åt en sådan bil! Heckpack ska köpas i samma veva som ny bil!
Publicerat December 17, 201510 yr 6-växlad, strax under 2000rpm vid 90km/h.. Kör nästan aldrig på motorväg men den snurrar 2500rpm vid 110km/h. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat December 17, 201510 yr 1:ans växel är så låg så den använder jag bara vid offroadkörning. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat December 17, 201510 yr Detta är en populär post. Bara jag som har svenskt stål?[emoji1] Den rymmer utan krusiduller fem småfeta jägare med tillhörande ryggsäck - bredvid hundburen i bagagen. Skickat från min D6503 via Tapatalk Saknar fan de två jag haft Duee ... hur luktar det i den där egentligen? [emoji4] Faktiskt inte så illa alls, okej inga hallonbåtar direkt men tårarna rann inte påväg hem Jag kan inte svara för den bilen men kan göra det för Hipsters tidigare liklåda, den luktade varken hallon eller godis, särskilt inte som när han glömt/lämnat någon fuggel där bak för senare användning. /CHristian Det där är fan giftigt.. hänt att man glömt ngt faktiskt men jag tror takboxen var värst därvidlag.. Fan va jag garvade när jag fick se en trut bakom nackstödet i mitten ibak en gång i backspegeln..den upptäckte jag lyckligtvis i tid! Något av de värre exemplen var iaf när jag glömde lasta camonäten när jag skulle plocka ihop och lyckades backa över dem. Givetvis fastande de under bilen och och hängde med när jag glatt körde runt på plattan på tippen.. Den resan hem var inte alls kul
Publicerat December 21, 201510 yr Detta är en populär post. Saknar fan de två jag haft Faktiskt inte så illa alls, okej inga hallonbåtar direkt men tårarna rann inte påväg hem Det där är fan giftigt.. hänt att man glömt ngt faktiskt men jag tror takboxen var värst därvidlag.. Fan va jag garvade när jag fick se en trut bakom nackstödet i mitten ibak en gång i backspegeln..den upptäckte jag lyckligtvis i tid! Något av de värre exemplen var iaf när jag glömde lasta camonäten när jag skulle plocka ihop och lyckades backa över dem. Givetvis fastande de under bilen och och hängde med när jag glatt körde runt på plattan på tippen.. Den resan hem var inte alls kul Påminner om en tidigare arbetskamrats bravader. Han hade en VW Golf som tjänstebil/förmånsbil och en dag på sensommaren/hösten när jag skulle åka med honom ut och kolla på ett jobb så luktade bilen ve och förbannelse. När jag på skämt frågade honom om något hade självdött i bilen fick jag till svar att han hade använt firmabilen när han var iväg och fiskade kräftor en helg för några veckor sedan och att spannen med kräftor hade vält ut i bagaget på hemvägen. "-Fan vet om inte någon liten rackare krupit iväg och gömt sig i en vrå!" var hans utlåtande när jag frågade om han var säker på att ha fått tag i samtliga av de förrymda kräftorna. Slapp tack och lov åka med denna bil fler gånger (odören av surnande/härsknande skaldjur blir rätt intensiv i en varm bil). MVH Alias
Publicerat Januari 10, 201610 yr Min bil Lulle, för det är så in helskotta mycket lull-lull i en HSE-variant...så råkar den heta LUL också...
Publicerat Januari 10, 201610 yr Den var tänkt som familjebil, vilket den också är...men jag nyttjar den till skogs också
Publicerat Januari 12, 201610 yr 2016-01-08 22.33.26.jpg Den var tänkt som familjebil, vilket den också är...men jag nyttjar den till skogs också För fin för att nyttjas i skogen
Publicerat Januari 12, 201610 yr Detta är en populär post. 'Hyndan' vid jaktkôja/fäboden tidig septembermorron
Publicerat Januari 12, 201610 yr 'Hyndan' vid jaktkôja/fäboden tidig septembermorron Det ser ju alla att den där bilden måste du klippt ur någon reklambroschyr!![emoji38] [emoji38]
Publicerat Januari 12, 201610 yr 'Hyndan' vid jaktkôja/fäboden tidig septembermorron Ser ju galet trevligt ut det där!
Publicerat Januari 12, 201610 yr För fin för att nyttjas i skogen Det sa frun också, fast inte med glimten i ögat utan mer en sån där kvinnligt elak blick
Publicerat Januari 13, 201610 yr Skuffen på min jakt bil Vw Carravelle 4 motion. Som mest har jag haft med 12 hundar, men då får några sitta fram . Burar och lastutrymme. Och under burarna får det plats med massor av saker som är bra att ha.
Publicerat Januari 13, 201610 yr Skuffen på min jakt bil Vw Carravelle 4 motion. Som mest har jag haft med 12 hundar, men då får några sitta fram . Burar och lastutrymme. 103.JPG Och under burarna får det plats med massor av saker som är bra att ha. 105.JPG Har döpt din bil!;-)Vad sägs om Hjort vaggan!?;-)
Publicerat Januari 13, 201610 yr Det sa frun också, fast inte med glimten i ögat utan mer en sån där kvinnligt elak blick Haha, här hemma ber jag om att få köpa skåpbil eller dylikt för att få ha till jakten. Ingen framgång och skäll när jag använder bilarna vi har
Publicerat Januari 13, 201610 yr Haha, här hemma ber jag om att få köpa skåpbil eller dylikt för att få ha till jakten. Ingen framgång och skäll när jag använder bilarna vi har Hahaha känner igen det där allt för väl jag ville ha en pickup, frun ville ha en golf.....vi behövde en större bil, jag tänkte dubbelhyttad pickup, frun tänkte Volvo....Vi har en Golf å en Volvo Fick dock igenom förslaget på en XC istället för en V i Volvons fall
Publicerat Januari 18, 201610 yr Köpt en 02 Cheva Blazer. Kostade 15k. Bara kört fast en gång pga fel däck i snö. Delad baklucka är praktiskt. Ställer jycken där när västen skall på, fikabord, sittbänk mm mm. Lagom hög, men onödigt törstig...! Men inköp kontra drift... Nöjd iaf, lixom bensinbolagen..... p.
Publicerat Januari 31, 201610 yr Detta är en populär post. Jaktbilar är viktiga grejer. Investerade i en ren leksak för ändamålet. Ska det vara lite mer civiliserat så tar jag reservbilen..