Publicerat November 18, 201510 yr Försök att hålla stödytan mot pipan fri från pasta så den bottnar mot ren metall och se om det inte blir bättre. Jag har också haft samma problem. tapatalk på Xperia
Publicerat November 18, 201510 yr Har använt en oljefilteravdragare då man delat dämpare eller lossat dem som sitter hårt. Det går givetvis att dra fast lite extra med en sådan om man har problem att den släpper, är man orolig för märken läggs en gummiduk mellan. Bild hur min avdragare ser ut
Publicerat November 19, 201510 yr Tänk på korrosionsrisken med kopparpasta om det är en aludämpare. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 20, 201510 yr Författare Dämparen sätter sig bra och stumt! Kanske får testa med oljefilterdragare men känns extremt. Ska testa med delen som bygger bakåt oxå. Tyvärr förlänger den vapnet 4cm till men känns tajtare i gängan. Stålgänga på dämparen så det ska inte bli några problem. Mvh
Publicerat November 20, 201510 yr Tänk på korrosionsrisken med kopparpasta om det är en aludämpare. Sent from my iPhone using Tapatalk Jamen, det finns ju ingen seriös som skulle skära gängan i aluminium!? Givet att det är en gänginsats i stål, annars skulle gängan flyga åt fanders direkt.
Publicerat November 20, 201510 yr Jamen, det finns ju ingen seriös som skulle skära gängan i aluminium!? Givet att det är en gänginsats i stål, annars skulle gängan flyga åt fanders direkt. Det är jag helt med på vill dock inte kleta med kopparpasta i närheten av dämparen med risk att det hamnar nåt i dämparen då man monterar den. Stalons pasta är dessutom knappt dyrare... Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 22, 201510 yr Att slå en eller ett par körnslag i dämparens gänga borde göra att den inte gängar av sig. Det kommer fungera som en låsning och gör så den går trögt på gängan. Var inte allt för våldsam med körnslagen bara.
Publicerat November 22, 201510 yr Att slå en eller ett par körnslag i dämparens gänga borde göra att den inte gängar av sig. Det kommer fungera som en låsning och gör så den går trögt på gängan. Var inte allt för våldsam med körnslagen bara. Slå körnslag i en gänga som man ska skruva av och på känns inte speciellt smart. Har man tur påverkar man gängen på pipan också. Enda gången man kan använda körnslagsmetoden enligt mig är på en skruv med mutter och efter man skruvat på muttern slå körnslag på utstickande gäng på skruven. Dock kan man ju använda låsmutter istället.
Publicerat November 22, 201510 yr Slår man bara ett litet körnslag i gängan på en aludämpare funkar det fint. Med betoning på LITET!
Publicerat November 22, 201510 yr Vad skulle vara problemet med att det kan komma in lite kopparpasta i dämpare? Du ska inte trycka in en heltub i dämparen.. Koppar är ju en ädelmetall så den lär väl äta en del på aluminiumet i dämpare, så tänker jag. [emoji3] Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 23, 201510 yr Apapap! Aldrig kopparpasta på aluminium! Dämparen kommer börja ärga då.