Publicerat November 22, 201510 yr Detta är en populär post. Denna bössa hittade jag hos en handlare då jag sökte en fin .222. Den såg djävulskt fin och oanvänd ut så jag köpte en. Efter 3 månader fick jag licensen och fick hem den Glad i hågen så monterade jag ett kikarsikte och drog till skjutbanan och provskjöt lite olika kulor men dom flesta träffbilder såg ut så här:( Testade allt möjligt hittade tillslut hornady sp och V-Max som sköt skapligt Ibland jättebra men oftast så här . Beslutade tillslut att byta pipa på den och kontaktade en smed och en pipa beställdes. Jag valde en stigning 1:10. När pipan kom så blev det helt fel det kom en oprofilerad pipa som inte var rostfri. Fan men jag bestämde att vi kör ändå så smeden profilsvarvade pipan och gjorde ordning patronläge mm mm och sedan provskjutning med ganska kassa resultat. Även jag tog hem bössan och testade med ännu sämre resultat. Smeden tog tillbaks bössan och provade kapa pipan i omgångar utan resultat. Då blev det så att pipan inspekterades med ett borescope och då upptäckte han spricka som roterade genom hela pipan. Jag sa då att vi beställer en ny pipa och börjar om från början.... Men då sa smeden att han kunde göra om en av hans gamla 6mm bänkskyttepipa till 6mm tcu. Japp sa jag vi testar. Sagt och gjort nu är han klar och han har provskjutit med goda och hoppfulla resultat;) Nu är min Sako hemma igen och jag har hylsor,kulor och laddverktyg hemma så nu blir det forma .223r patroner och fortsätta testa. Stooort tack till dej smeden. Han har varit fantastisk fastän det har djävlas nästan hela tiden. Pga min snålhet och köpa en billigare pipa. Jag kommer att fortsätta och uppdatera med mina fortsatta tester. Lite porrig är den:) Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 22, 201510 yr Fin ådring i träbiten :-) Hoppas att den har rättat till sig med träffbilderna också, en sådan fin bössa ska man inte behöva vara arg på.
Publicerat November 22, 201510 yr Författare Precis:) nä nu är jag inte arg nu känns det inspirerande att fortsätta samt att ta handladdningen ett steg längre med omformning samt formskjutning av hylsorna Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 22, 201510 yr Sicket stök! Ingen aning om vad det var för knas m orginalpipan? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 22, 201510 yr Författare Vet inte mer än att den sköt helt kasst. Den var fö microräfflad Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 22, 201510 yr snygg bössa! såg smäcker och fin ut med nikonen sittandes på toppen! vad är det för pipa som sitter på nu? tänkte märket. samt vad för smed har du haft? verkar onekligen skött jobbet snyggt då den ska skjuta bra nu iaf
Publicerat November 23, 201510 yr Författare Smeden är "sporter" på grannforat och pipan är en Krieger Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 23, 201510 yr Har alla förutsättningar att skjuta tätt, haft en TCU själv, potent liten kaliber, ok ut till 500 meter. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 23, 201510 yr Väldigt fin! Jag måste ha en vixen någon gång i livet. Så grymt smäckra och smidiga.
Publicerat November 23, 201510 yr Författare Tackar[emoji4] Nu är dom första hylsorna fireformade[emoji4] 25,5 grain vv n133 bakom en 70 grains matchkula som sitter i bommarna gav lite övertryck men det gick ändå mycket bra Tyvärr ingen test på tavlan med fireform pga mörker men det kommer Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 24, 201510 yr Författare Mera omformning men nu är 100 hylsor klara för fireform [emoji106] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 25, 201510 yr Kan du inte se till att ladda lite mjukare vid FF och faktiskt även se till att sätta en tavla framför mynningen? Jag lovar att du kommer att tycka det är riktigt roligt. /Christian
Publicerat November 25, 201510 yr Författare Ha ha jo i helgen ska det nog bli lite test på tavlor.... Ville bara se så min fireform funkade Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 28, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Japp nu kommer första taveltestet tyvärr blev det bara 2st 5skotts bilder pga tidsbrist (grabben skulle på simskola) Resultatet är över förväntan. Första träffbilden blev 23mm efter en språngmarsch till tavlan. Justerade siktet lite och en till i lite lugnare andning...... Wow 13mm[emoji4][emoji106][emoji106] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat November 28, 201510 yr Där ser man! Har hört alldeles för många som fått LW pipor som inte skjuter. (Börjar dom tumma på kvaliten tro?)
Publicerat November 28, 201510 yr Författare Ja förmodligen så är det så men dom är iof betydligt billigare att köpa och då gäller det att ha en nypa tur och få en bra pipa gissar jag. Jag gissar att killen jag anlitat inte kommer att montera en lothar igen. Blev mycket extra jobb för han tyvärr Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 1, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Senaste och bästa träffbilden 7skott varav 6 st inom 8mm Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 1, 201510 yr Detta är en populär post. Mmm dags att ändra trådnamn va? Känns inte som Satans sako vixen är på sin plats längre..
Publicerat December 1, 201510 yr Författare Ha ha nej det har du rätt i[emoji3] Skickat från min iPhone med Tapatalk