Publicerat December 23, 201510 yr Vill du eller någon du känner jobba på Jägareförbundet? Fyra tjänster inom vitt skilda områden med placering på Öster Malma är utlysta. Länk till annonserna finns här. Sprid gärna!
Publicerat December 23, 201510 yr Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga, vad är bakgrunden till ett projekt över tre år om akutvård i skogen av hund o människor? Är det många som felbehandlad eller som får värre skador pga bristande kunskaper? För övrigt intressanta jobb på fel ställe i landet..
Publicerat December 23, 201510 yr Författare Det jobbet jag har minst koll på MaxW... så jag kan egentligen inte utveckla där. Men då vi tillbringar 10-12 miljoner dagar om året med att jaga eller bedriva viltvård är det klart att det finns många tillfällen då första hjälpen är bra att kunna.
Publicerat December 24, 201510 yr Det jobbet jag har minst koll på MaxW... så jag kan egentligen inte utveckla där. Men då vi tillbringar 10-12 miljoner dagar om året med att jaga eller bedriva viltvård är det klart att det finns många tillfällen då första hjälpen är bra att kunna. Var mest bara nyfiken... Kändes lite smalt..
Publicerat December 24, 201510 yr Detta är en populär post. Det suger att Östermalma ligger så långt bort... har själv haft funderingar kring akut omhändertagande i busken. Skulle ju va ett störtkul jobb... /M
Publicerat December 24, 201510 yr Aorta sprucken högt uppe på fjället medans jämthunden öste på med ett rejält ståndskall. Kanske så vi alla vill gå. Och det hade eventuellt inte spelat någon roll. Men jag hade gärna haft min farbror kvar några år till. Kan ett dylikt projekt hjälpa någon i samma situation så blir jag ganska glad. Ja jag vet att det i viss mån kan vara ärftligt och farfars aorta sprack också så jag kommer att kolla mig oftare och oftare efter 50.
Publicerat December 25, 201510 yr Aorta sprucken högt uppe på fjället medans jämthunden öste på med ett rejält ståndskall. Kanske så vi alla vill gå. Och det hade eventuellt inte spelat någon roll. Men jag hade gärna haft min farbror kvar några år till. Kan ett dylikt projekt hjälpa någon i samma situation så blir jag ganska glad. Ja jag vet att det i viss mån kan vara ärftligt och farfars aorta sprack också så jag kommer att kolla mig oftare och oftare efter 50. Nu vet jag inte hur gammal du är men med den ärftligheten ska du nog inte vänta till 50! M
Publicerat December 25, 201510 yr Charlie. Kolla mitt nick en gång till och gissa tre gånger vilket år jag är född... Skämt åsido så har du rätt. Frågan är bara hur täta kontroller man skall ha. Och tätheten kommer definitivt öka efter 50. Farsgubben som är född 32 kollar nu varje år. Men det sker privat. Den fria Svenska sjukvården tycker inte det behövs...
Publicerat December 25, 201510 yr Charlie. Kolla mitt nick en gång till och gissa tre gånger vilket år jag är född... Skämt åsido så har du rätt. Frågan är bara hur täta kontroller man skall ha. Och tätheten kommer definitivt öka efter 50. Farsgubben som är född 32 kollar nu varje år. Men det sker privat. Den fria Svenska sjukvården tycker inte det behövs... Nu blev det OT men men... Surfar från mobilen å av outgrundlig anledning ser jag ingen info på nicken??? Det är inte alltid nödvändigt med täta kontroller om personen inte har ett begynnande aneurysm och ok blodtryck m.m. Sen kan det va skönt för psyket med en årsbesiktning. /M
Publicerat December 25, 201510 yr Har för övrigt ingen antydning än så länge. Men kommer nog vilja ha tätare kontroller ändå!