Publicerat November 21, 200619 yr Klart intressant ämne. Ska man som vd på Norma få ha mer jaktvapen än dom sex som tillåts för att kunna jaga på andra ställen ??? ??? ??? http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=225443
Publicerat November 21, 200619 yr Jag tycker att alla jägare borde få ha 8 vapen... det finns ju så mycket skoj man vill ha ;D ;D
Publicerat November 21, 200619 yr Jag tycker nog att man skulle kunna få ha betydligt fler vapen..... Man behöver ju egentligen bara ändra förvarings reglerna i så fall, ju fler vapen desto hårdare förvaringskrav, då är det ju plånboken som bestämmer och inte staten. Sen tycker jag att det här med BEHOVSPRÖVNING är larv. Vem bestämmer mitt behov? Det är ingen som bestämmer mitt behov i antal bilar inte heller vilken modell eller motorstyrka. Ska man ha fler än 6 bössor tex så kanske man ska ha krav på tex 2 vapenskåp och delade bössor, fler än 10-12 bössor kanske man ska ha ett förstäkt rum med vapenskåp tex... Jag bara spånar, men tycker nog att ens egen plånbok ska bestämma arsenal och inte staten. MVH Roggman66
Publicerat November 21, 200619 yr Ibland infinner sig känslan av att vi bor i ett skämt istället för ett land ! Naturligtvis ska man se vapengarderoben som en rekommendation. Inte som en absolut övre gräns. Förmyndarsamhället upphör aldrig att förvåna! /H
Publicerat November 28, 200619 yr Håller med dig Roggman! Måste väl finnas nån bland våra 1212 medlemmar som kan knåpa ihop ett brev till våra bestämmare å säga att vi KAN ha fler bysser om man bara ställer högre krav på förvaringen! Fast då kommer väl dom däringa impulsköpen :
Publicerat December 8, 200619 yr Det finns som bekant redan regler ang. förvaringen av vapen. Upp till 20p räcker vanligt vapenskåp. Över 20p ska det va riktigt värdeskåp. Kommer du sen över 40p så ska det vara larmat också om jag inte minns fel. Så rent förvaringsmässigt så kan du ha 20st jaktgevär i ett vanligt vapenskåp. Jag tror det är ganska få som verkligen har behov av mer än 6st jaktvapen(vill ha behov ej inräknat ). Dom där kul att ha vapnen osv kan man ju ta på målskytte. Man får ju förvisso inte jaga med dom då men träning/målskytte är ju både kul och nyttigt! ;D
Publicerat December 8, 200619 yr Dom där kul att ha vapnen osv kan man ju ta på målskytte. Man får ju förvisso inte jaga med dom då men träning/målskytte är ju både kul och nyttigt! ;D Jagar tex inte med 22:an, men jag måste väl vara med i en klubb för att få licens för målskjutning.?