February 29, 201610 yr Hur långa är bladen och kniven totalt? Har svårt och få till en uppfattning utan referens..
February 29, 201610 yr Author Total längden på mina neckers ligger på 9,5-11cm. Kolla min hemsida: Petersknivar.n.nu,där finns mått mm. Fler neckers och andra knivar är på G. Håller på att sy slidor för fullt.
February 29, 201610 yr Author Det är inga pytteknivar utan det är meningen att de ska fungera som jaktknivar.
March 2, 201610 yr Author Tre till: 11 cm lång. 8,5cm lång 8,5cm lång. Nu har jag bara en Necker kvar att göra klart för den här gången. Det blir en fiskekniv! Blir nog inga fler Neckers på överskådlig tid, men har ett gäng vanliga knivar på gång. Förköpte mig "lite" när smeden var på besök så har försökt vara lite aktiv under höst och vinter och få några knivar gjorda.
March 20, 201610 yr Du har för mycket fritid, va? Eller är det ditt levebröd? Fina är dom iaf. Och du bara spottar ut kniv efter kniv....
March 21, 201610 yr Author Brukar alltid få någon sorts jaktabstinens efter jakten och brukar dra igång med ett gäng knivprojekt. Blir lite halvmanisk ett tag men det brukar gå över framåt våren