Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gyttorp Steel Max

Featured Replies

Publicerat

Gått sönder när de träffat målet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quot

Inte en chans att samtliga skulle gå sönder !

post-16336-0-77912500-1458416799_thumb.j

• Svar 116
  • Visningar 20,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag har fått mail ifrån Gyttorp idag där dom var glada tackade för att jag skickade dom bilderna, dom har hittat felet och Produktionen är stoppad ! Det innefattade även steelmax. / P

• Det har jag gjort...... Det var en ganska meningslös konversation, för att inte säga helt meningslös.   - Varför gör ni inga bra kvalitetspatroner längre som Eley, Gamebore, Lyvale, Hull, B&P, N

• Jag sköt jaktstig på HJK idag och med leadmax 24 , kan konstatera att Nobel sports röda A24 krut som Gyttorp använder inte pallar 3-4+grader Det lät som en dålig fyrverkerilåda som fulla nyårsfi

Posted Images

Publicerat

Är det samma förladdning i Steel max sport?

Publicerat

Är det samma förladdning i Steel max sport?

Nej , detta är off topic då det är lead max 24 , Förladdningen i steelmax sport har använts i massa år

om dom inte bytt nyligen , vanligen är det VP53 man ser men någon kanske har en nyköpt steelmax att skära

Upp och fota på närhåll ??

/P

Publicerat

Gyttorp steelmax är ju lite tråkiga i många automater,

synd att klubben ska envisas att köpa in just dom

när det finns andra som funkar bättre till en

liten merkostnad.

Publicerat

Dagens jaktstuga och sporting i Kalmar sköts med Gyttorp, kompisens gamla remington laddade om hela jaktstigen men redan på andra stationen började hans halvis krabba.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Sköt jägarduvan i Flen idag. Det var en hel del "pluffar", tom ett par bockar som inte laddade om. Jag tog upp problemet med de tävlingsansvariga för jägarduvan och Gyttorp cup, att det varit mycket klagomål på ammon,både bly och stål. De hade hört och läst det också, de lovade ta upp problemet med Gyttorp.

Frågan är om de tar åt sig av kritiken.....

Publicerat

Risken är väl att de bara pekar på 28g och inte gör något åt problemet.

Publicerat

Risken är väl att de bara pekar på 28g och inte gör något åt problemet.

Jag har blivit kontaktad av Gyttorp , dom undrar om jag har förladdningarna kvar ( vilket jag har)

/P

Publicerat

Ge dem bara inte alla, de kan få tillgång till två-tre, du om någon vet varför. Christian

Publicerat

Ge dem bara inte alla, de kan få tillgång till två-tre, du om någon vet varför. Christian

Det finns ett TON kvar på  banan efter jaktstigen  :tongue:

Publicerat

Nu ja, kanske inte för alltid, men jag antar att om de är så snåla att de kör subpar prylar/förladdningar så är de för snåla att städa väck dem! Sätter en fika på att de bara kommer negera hela problematiken. Christian

Publicerat

Nu ja, kanske inte för alltid, men jag antar att om de är så snåla att de kör subpar prylar/förladdningar så är de för snåla att städa väck dem! Sätter en fika på att de bara kommer negera hela problematiken. Christian

Iofs så ska det vara städdag om ett tag , jag får väl knalla upp med en kasse innan ;-)

/P

Publicerat

Vi har gott om dem med såg jag idag, en jävla massa sprucket.

c429922eb7a1891877717077f668d0d9.jpg2d7c95aa69453bcfcb2784874599dad2.jpg

Förladdningarna blir märkbart svarta av den blowby som blir och de öppnar generellt sämre.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

• 2 weeks later...
Publicerat

Tydligt att problemet ligger i förladdnigen nu och inte några graders skillnad hit och dit. Våra skott i klubben har förvarats bra och likväl poffat, även vi upptäckte dessa spruckna förladdningar.

Men kanske pmt kan ge en bättre förklaring eftersom det är trams och man får helt andra symtom av spruckna bottnar?

Publicerat

Tydligt att problemet ligger i förladdnigen nu och inte några graders skillnad hit och dit. Våra skott i klubben har förvarats bra och likväl poffat, även vi upptäckte dessa spruckna förladdningar.

Men kanske pmt kan ge en bättre förklaring eftersom det är trams och man får helt andra symtom av spruckna bottnar?

Problemet ligger i förladdningen och det  försvinner vid 15-20 grader vilket självklart inte är godtagbart. Jag har en dialog m  Gyttorp  och felet är hittat och produktionen är stoppad av  dessa förladdningar.

plasten i dessa förladdningar är för hård och det förvärras vid kall väderlek och tätningen mot krutet spricker i smällen , och det gäller både lead max och steelmax vissa batcher,  om tätningen spricker

och krutgaser går imellan så att förladdningen är alldeles svart,, skulle inte det påverka hela processen inklusive mynningsknallen/ljudet ????

patronerna går bra så länge tempen är rätt, men kyls dom ner och det går fort  då pallar inte platsen  och tätningen spricker , bra förvaring påverkar mest krutet  och dess prestanda  men pallar inte plasten 

när dom tas ur bunkern så hjälper förvaringen föga.

/ P 

Publicerat

Vi har gott om dem med såg jag idag, en jävla massa sprucket.

c429922eb7a1891877717077f668d0d9.jpg2d7c95aa69453bcfcb2784874599dad2.jpg

Förladdningarna blir märkbart svarta av den blowby som blir och de öppnar generellt sämre.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jag tror det är samma förladdning som jag sett i Klubb24  och det verkar vara en ripoff på VP53  men jag är inte 100 , designen är säkert bra men nåt fel i kvaliten på plasten gör den spröd.

Jag har skjutit massor med den förladdningen tidigare  i klubb24 som förvarats hur dåligt som helst och det har funkat utmärkt utan trasiga tätningar och konstiga ljud.

/ P