Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu riskerar visst även fågeljakten att fastna i överklagandeträsket

Featured Replies

Publicerat

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2016/04/naturvardsverket-all-fageljakt-ska-kunna-overklagas-i-domstol/

Är det någon som vet huruvida allmän jakt räknas som att jaktbeslut är taget eller om jaktbeslut bara gäller de vilt där det är reglerad tilldelning?

Det NVV tillstyrker är att man flyttar överklagande av jaktbeslut som tas av länsstyrelsen från NVV till förvaltningsdomstolen. Dvs främst beslut tagna med stöd av 29 paragrafen i Jaktförordningen, om jag minns rätt.
Publicerat

Ges möjlighet till överklagande så kommer det att utnyttjas. Allt i miljöpartiets anda och mening.

Publicerat
  • Författare

Det NVV tillstyrker är att man flyttar överklagande av jaktbeslut som tas av länsstyrelsen från NVV till förvaltningsdomstolen. Dvs främst beslut tagna med stöd av 29 paragrafen i Jaktförordningen, om jag minns rätt.

Tackar! Ska kika och se om jag hittar något  under den paragrafen. Tycker det är klart olustigt med alla dessa förändringar som håller på att ske, enligt mitt tycke, utan saklig grund...

Publicerat
  • Författare

Ges möjlighet till överklagande så kommer det att utnyttjas. Allt i miljöpartiets anda och mening.

Jo, det är jag också övertygad om då jag inte kan se annat än att det inte handlar om djurskydd utan om jakthat...

Publicerat
  • Författare

Det är bara de fall där länsstyrelsen fattar beslut om skyddsjakt som det gäller. Beslut om jakttider fattas av regeringen genom ändringar av jaktförordningen. Sådana normgivningsbeslut kan inte överklagas till domstol. Så alla allmänna jakttider kan inte röras. Men om regeringen skulle ändra systemet så detta beslutades av länsstyrelsen, som när det gäller älgen, ja då är det en annan femma...

Ok, det låter ju ändå lite betryggande (peppar peppar). Tack för svar!

Publicerat

Och om nu någon på detta forum, mot förmodan, fortfarande skulle leva i villfarelsen att miljöpartiet står för en öppen dock demokratisk världsordning så kan vederbörande passa på att läsa följande:

http://di.se/artiklar/2016/4/20/miljopartiet-forsokte-tysta-svt

MVH

Alias