Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svante Nilssons vapen Uppsala -->> 2000-talet?

Featured Replies

Publicerat

Förundras över den här firman.. de är i de allra flesta fall skitbra att göra affärer med, inte någon annanstans har jag haft lika bra känsla när man lämnat butiken med något nyinköpt vapen som i Uppsala. 

Samtidigt så är "surr"faktorn rätt hög, inte allt som sägs i denna byggnad som överensstämmer med verkligheten men jag vet inte.. har inte så stora problem med det. 

Hur eller hur.. De ska ju vara medlemmar i Jaguargruppen och gruppens annonsblad förmedlas i butiken.. men har de jaguargruppens sortiment? Icke.. inte ens nästan.. 

Och så den stora frågan, det som jag är mest nyfiken på.. när ska de ta vapenbutiken ut på Internet rejält? När ska de anställa någon som inte gör något annat än att sköta om hemsidan och ffa trycka ut alla vapen de har där? Kan de vara sista butiken i landet som INTE har sina vapen ute på nätet?? 

Tycker det här är lite tråkigt. Jag vill handla med dem men deras maniska besatthet (mest inkomst) av rappelbössor gör det svårt.. Att hitta ett nytt vapen går inte öht av bättre snitt. Säg att man vill köpa sig en ny Sako 85:a... tja då får man åka till Enköping eller något. Sen finns rätt mycket vapen så att göra begagnat fynd är inte omöjligt alls ..tänk om de kunde få ut dessa vapen på hemsidan?? 

Publicerat

Inte den sista,  vi har här en äldre herre som fortfarande kör sin vapenaffär helt utan kontakt med den virtuella delen av verkligheten.  Jag har en känsla av att kundkretsen är jägare i samma ålder som alltid handlat där, tidigare låg affären centralt i stan men flyttade ut på landet för en del år sedan. Han har ganska bra sortiment men är minst sagt märklig i sitt kundbemötande. Ett vresigt "vad ska du med det till?" när man vill köpa något och dessutom ber om hjälp med montering är,  låt oss säga,  annorlunda.  

Lite charmigt är det i alla fall :lol:

Publicerat
  • Författare

Mm det slog mej att jag nog visste någon mer som inte har sitt lager på nätet.. Det är synd! 

Publicerat

Jag kan tycka det är lite charmigt i dessa internettider att det finns såna här butiker,här kan man ju faktiskt fynda något udda eftersom hela sverige inte vet om att objektet finns.

/Mike

Publicerat

Mike har helt rätt, en annan butik som förvisso är online men mest för att ha ett skyltfönster är en annan "katt butik", den i Lunda trakten. 

Jag har inga bekymmer med att behöva åka till en butik, det är snarare oftast trevligt, jag har svårt med surret och bristen på saklighet som ibland framkommer. Men det är ju mest då att behärska sig, få det man vill ha köpt i näven, betalat o klart för att sedan fara igen. /Christian 

Publicerat

Eftersom jag vet vad jag vill ha och har en ganska god kunskap efter alla år så gillar jag butiken, för man kan göra fynd i begagnat djungeln.

Jag skulle aldrig skicka in en ny jägare med ett par tusen i fickan och säga -fråga om hjälp så får du rätt grejer.......

Så det förtroendet är inte på topp.

Jag promenerar förbi butiken 2ggr om dagen på väg till jobbet, så visst blir det lite spontanköp ibland.

Publicerat
  • Författare

Mmm ringde innan och kollade läget, fråga 1 var om de öht bytte in Tikka? De har ju haft en lite lätt udda inställning till Sako Swedens produkter tidigare :rolleyes:

Han ville inte byta in något för butiken var smeckfull av inbytta vapen.. man kanske skulle åka och kika? Anar att han hade koll för inget av de vapen jag efterfrågade i aktuell kaliber fanns inte så då känns det inte så intressant att åka. Men bland alla inbyten förmodar jag att man faktiskt kan fynda.. 

Publicerat
36 minutes ago Christian N sa:

Mike har helt rätt, en annan butik som förvisso är online men mest för att ha ett skyltfönster är en annan "katt butik", den i Lunda trakten. 

Rykten gör gällande att en nätshop är på gång där......

/T

Publicerat
36 minutes ago waxin sa:

Jag skulle aldrig skicka in en ny jägare med ett par tusen i fickan och säga -fråga om hjälp så får du rätt grejer.......

Så det förtroendet är inte på topp.

En kompis gjorde det misstaget och utgången var minst sagt olycklig. :P

Publicerat
31 minutes ago Hipshot sa:

Mmm ringde innan och kollade läget, fråga 1 var om de öht bytte in Tikka? De har ju haft en lite lätt udda inställning till Sako Swedens produkter tidigare :rolleyes:

Han ville inte byta in något för butiken var smeckfull av inbytta vapen.. man kanske skulle åka och kika? Anar att han hade koll för inget av de vapen jag efterfrågade i aktuell kaliber fanns inte så då känns det inte så intressant att åka. Men bland alla inbyten förmodar jag att man faktiskt kan fynda.. 

Han har bra koll men inte stenkoll,på den tiden jag led av svår bössbytarsjuka hitta jag många fynd där,ofta i det bakre rummet där bössorna står i drivor.

/Mike

Publicerat

Det finns onekligen mycket intressant i den beg-sektionen. Men det är inget ställe om man ska köpa något nytt, eller om man, som tidigare nämnt, är ny jägare. Har försökt att köpa nytt två gånger, både stutsare och hagelbössa, men har fått köpa dessa på andra ställen, då han bara vill pracka på en massa skit. 

Publicerat
  • Författare
16 minutes ago Mad Mike sa:

Han har bra koll men inte stenkoll,på den tiden jag led av svår bössbytarsjuka hitta jag många fynd där,ofta i det bakre rummet där bössorna står i drivor.

/Mike

Man kanske skulle ge sig ut på utflykt i alla fall.. finns det ngt farligare? Köra till vapenbutik med välfyllt jaktkonto? Äsch..orkar inte.. 

Publicerat

Blev återigen lite sur på Jaguarbutikernas intresse av att ta hem saker som finns i bladet. Var i Norrtälje i somras på hockeyläger med grabben. Perfekt tänkte jag, då tar vi "genvägen" över Uppsala hem och köper en låda Gamebore Clear Pigeon till den stundande duvjakten... Icke!! Nej, de hade inga GB och det verkade inte som de haft några heller...

Samma sak förra året, fast butiken i Sthlm... "-Nej, det är mest Torsbo som kör med det.." fick jag som svar om de hade de erbjudanden som fanns i bladet...:angry:

Letande men hittade ingen central mailadress till Jaguargruppen att framföra kritik..

mvh/Må

Publicerat
58 minutes ago BigJim sa:

Blev återigen lite sur på Jaguarbutikernas intresse av att ta hem saker som finns i bladet. Var i Norrtälje i somras på hockeyläger med grabben. Perfekt tänkte jag, då tar vi "genvägen" över Uppsala hem och köper en låda Gamebore Clear Pigeon till den stundande duvjakten... Icke!! Nej, de hade inga GB och det verkade inte som de haft några heller...

Samma sak förra året, fast butiken i Sthlm... "-Nej, det är mest Torsbo som kör med det.." fick jag som svar om de hade de erbjudanden som fanns i bladet...:angry:

Letande men hittade ingen central mailadress till Jaguargruppen att framföra kritik..

mvh/Må

Jaguargruppen har fått ensamrätt på Miroku av Browning och på GameFair skåne hade inte den enda Jaguar anknytna butiken någon Miroku med sig, var inte helt populärt hos Browning montern! De hade satsat hårt på att ha med sig Sauer till mässan istället... :(

Publicerat

Det är ju bara mjukt i roten, förhållandena lär vara 1,7-1 hagel/kula i Skåne avseende försäljning. Ie korkat att inte pusha för bra hagelvapen. Christian 

Publicerat
  • Författare

Det verkar ju bara vara Torsbo som kör detta med jaguargruppen fullt ut övriga plockar russinet ur kakan.. och Uppsala knappt det ens. Fick det här jävla jaguarbladet i mail förr men bockade av skiten, tål inte se reklam för Sauer mer.. Remington är ungefär lika hjärndött. 

De borde rimligen ta hem rätt enorma volymer men jag tycker inte priserna är så jävla vettiga, någonstans tjänas det rejält med pengar tror jag.

Publicerat

Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Varje gång jag är där hör jag saker som får mig att vilja skrika rakt ut. På ingen annan affär har jag hört säljare ljuga så medvetet, främst till nya jägare som är osäkra på vad de ska ha.

Prissättningen är ofta förbryllande, men man kan göra bra klipp där. Jag köpte en studsare där för en struntpeng, där konkurrenten i staden tog flera tusen mer för motsvarande bössa. Däremot har de sällan några klass två-bössor. De tar helt enkelt inte in dem för "ingen vill ha dem", med hänvisning till förekomsten av vildsvin där "all grisjakt är skyddsjakt så man får använda vilka medel som helst "...

Äsch, en Remington 783 ("modell 700 var inte tillräckligt bra, därför kom denna") i .308 med en Optic Science ("görs av samma fabrik och med samma komponenter som Nikon Monarch 7" - viftar med en bild på en Nikon-glugg) är väl precis vad alla behöver och vill ha...?

Publicerat

Faktiskt varit där på em, man för ta dem för vad de är och efter dryga 25 år som kund så försöker de inte direkt längre.

Vem ska axla tro, paret som driver har ju båda haft stroke och den unge herrn anställd åker nissan micra modell 98 så att han skall ha muskler betvivlar jag. Mycket inkört företag i bra läge med ändamålsenliga lokaler - gissar att affären är värd minst 15msek exklusive lager.

Publicerat

Aja baja - inte tulla på dunken så tidigt på fredagen....

Jag norr om kunglig huvudkommun varje fredag? Vad i herrans namn skulle jag fara dit upp efter?

Hur tänkte du nu? Eller hade tanken blivit dimmig av lite för tidig hojt-hojt?

/T

Publicerat

Haha, jag trodde nog att du skulle nappa på den, pmt!

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Tyckte upplägget var klockrent! Hajja vilken arbetsmiljö, pitbull pmt i ena hörnet gapande på kunder och OneMileYankeeMike m sidekicks i andra som gapade tillbaka.. Bara att fixa en bar och popcornmaskin så är succén given!

Mikes tactical corner i ena ändan och pmt classic guns i andra......hela min kortsida är tapetserad med typ Remington first in the field skyltar...tror faktiskt upplägget skulle generera ett visst intresse;)

/Mike

Publicerat

...Speciellt från oss som skulle betala inträde för att se dig och Tobias köra en cat-fight, med mycket hårdragning, medan ämnet Remington diskuteras!!

Var köper man biljetter??