Publicerat September 27, 20169 yr fick ett samtal igår från JRF, eller troligen nån telefonförsäljare... Det började så här: X "Hej du har nyss använd XXX jakt app" Jag "det tror jag inte" X "joo XXX jakt app" Jag "nej det har jag inte" X "så kanske nån i ditt jaktlag har registrerat dig" Jag "det vet jag inget om, men jag har inte en sådan app" X "du är jägare va, så om du har XXX app, så kunde du inte också tänka dig att vara medlem i JRF" Jag " jag är redan medlem i SJF, så jag tror det räcker" X "du får nästa år gratis i JRF, samt Jakt och Jägare om du blir medlem idag" Jag "ett förbund räcker för mig" X "du kan vara medlem i båda!" Jag " Det vet jag men ett förbund räcker för mig, tack men nej tack" X "ok..." så tog samtalet slut... jag har absolut inget emot JRF, och kunde säkert vara medlem där, men får så dålig smak i munnen av telefonsäljare, att jag spyr, speciellt när dem ringer under arbetstid, och det är inte direkt ett plus i JRF's bok att dem försöker att ragga medlemmar via telefonsäljare.... så vet man ju vad medlemsavgiften går till, och det är inte det jag vill mina peng ska gå till... och hur fan har dem mitt mobilnr, jag har NIX på mobilen Finns det andra som har fått sälj samtal från JRF ?
Publicerat September 27, 20169 yr Japp, sa att jag är med i Sjf och frugan Jrf sedan hej då. I vanliga fall så ber jag telesäljarna fara, och de ringer inte tillbaka.
Publicerat September 27, 20169 yr Författare finns iof säljare som är värre... dem som knackar på dörren...
Publicerat September 27, 20169 yr 1 minute ago nagelhoff sa: finns iof säljare som är värre... dem som knackar på dörren... De får en varning vid grinden "Hundar bor här" sen så släpper vi ut 13 st (visserligen mycket vänliga). De flesta försvinner snabbt och Jehovas tar till vingarna.
Publicerat September 27, 20169 yr Författare Jag har en terrier som inte gillar dörklockan.... det brukar ligga grunden för en snabb reträtt av eventuella dörsäljare
Publicerat September 27, 20169 yr Nu har de ringt mig med, lite trevande, men jag får nog säga att det trots allt var den trevligaste telenissen i år. /C
Publicerat September 27, 20169 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Christian N sa: Nu har de ringt mig med, lite trevande, men jag får nog säga att det trots allt var den trevligaste telenissen i år. /C Vi JRF'are är överlag trevliga människor
Publicerat September 27, 20169 yr Det stämmer säkert, själv är jag ju en fri radikal eller om det är liberal, jag minns inte längre så väl vilket det är. Allt jag vet är att den klubb som vill ha mig som medlem, det är inte en klubb jag vill vara med i, om den är inbördes eller annorstädes. /CHristian
Publicerat September 27, 20169 yr När tel.försäljare ringer mig på arbetstid brukar jag be om organisations nr så jag kan skicka en faktura för att jag måste stanna upp mitt arbete och då förlorar arbetsgivaren pengar som han gärna vill ha tillbaka
Publicerat September 28, 20169 yr Författare 20 hours ago Christian N sa: Nu har de ringt mig med, lite trevande, men jag får nog säga att det trots allt var den trevligaste telenissen i år. /C nej dem var på inget punkt otrevliga, men bara en konstig start på samtalet.... och så är det ju inte hans fel att det ända jobb han kunde få var telefonförsäljare, bättre än inte att ha nått jobb alls
Publicerat September 28, 20169 yr På 2016-09-27 at 09:26 faxe sa: Japp, sa att jag är med i Sjf och frugan Jrf sedan hej då. I vanliga fall så ber jag telesäljarna fara, och de ringer inte tillbaka. Sist jrf ringde var när jag beställde en gratisnr. av deras tidning o försökte värva mig som medlem. Annars ringer dom inte. Jag brukar också vara rejält otrevlig med dom när dom ringer för jag har nix på hemtelefonen o mob. o dom ringer aldrig tillbaka.
Publicerat Oktober 5, 20169 yr På 2016-09-28 at 09:33 lsjonsson sa: Sist jrf ringde var när jag beställde en gratisnr. av deras tidning o försökte värva mig som medlem. Annars ringer dom inte. Jag brukar också vara rejält otrevlig med dom när dom ringer för jag har nix på hemtelefonen o mob. o dom ringer aldrig tillbaka. Problemet med Nix är att om man har haft med ett företag att göra så kan dom kringgå detta. Har råkat ut för det några gånger säger jag har Nix, då får jag svar du har varit prenumerant eller visat intresse för vår tidning. Det är ett kryphål som dessa företag har hittat.
Publicerat Oktober 6, 20169 yr 20 hours ago Foffe sa: Problemet med Nix är att om man har haft med ett företag att göra så kan dom kringgå detta. Har råkat ut för det några gånger säger jag har Nix, då får jag svar du har varit prenumerant eller visat intresse för vår tidning. Det är ett kryphål som dessa företag har hittat. Jag brukar ifrågasätta huruvida de tror jag blir mer vänligt inställd till företaget ifråga när de åberopar detta och kringår min Nix som uppenbarligen pekar på att jag inte vill ha sådana samtal. Sen hamnar de på min svarta lista i 3 år (Yepp, har en sådan, borde alla ha).