Publicerat December 7, 200619 yr Kul me en "teammate" Har själv en Luzern, dock till hare... funderar på en till... Jo vi är inte så många ändå
Publicerat December 8, 200619 yr En Foxterrier tispe 6,5 år og en på 11-12 uker , samt en blandingsstøver tispe Foxhound / Haldenstøver 3,5 år. Mulig det blir en støvervalp til i løpet av 2007 / 08 vi får se. Det jaktes rev , rev og rev + litt mink I de senere år bare rovvilt.
Publicerat December 9, 200619 yr En jämthundshane på 6år, en jämtik på 5år och en Karelarhane på 10mån.
Publicerat December 11, 200619 yr Steinbok.. Fan det hade jag glömt, rätt läcker julafton faktiskt. Vet att jag skrev om det här på jaktsidan, "Vem fick bästa julklappen" typ.. Vart ju 8 labbevalpar innan julklapparna! Ok "stallet" ser ut som följer: Korthårig vorsthe som nu är pensionerad. Kör lite stående med henne då tillfälle gives samt eftersök. 11 år. Jaktspanielhane typ 6 år nu. Tveklöst bästa jycken i stallet! Apporterar som en gud, kortdrivare, iår börjat riva ned rådjur! Jaktlabbetik 6 år, mor till Steinboks Saga. Grym apportör i hustruns händer som ska starta i elitklass kommande säsong. Wachtelhane 3 år som i år tagit ett kliv frammåt avseende söket som tidigare sög. Allt klövvilt som vi har här är skjutet för honom. Korthårig vorste tik 3 år. Rolig jycke som gnor som en idiot som kortdrivare och driver med skall. Korsning Wachtel/Vorste.. misstag som iår visat sig ha ett riktigt trevligt drevskall! Ska köra honom mer och mer på gris nu och se vad han går för. Än är han dock för vek för att vara bra men om några år så.. Jaktlabbehane, kullsyskon till Stenboks Saga. Mitt lilla monster som verkar rejält lovande. Inte jagat med honom än i någon utsträckning, han har varit med på någon duvjakt men är på tok för otränad än men vi jobbar på det! Jaktlabbehane även han kullsyskon till Saga. Hustruns kalv till hund som kommer att bli bättre än min men det beror enbart på att hustrun är bättre på att träna hund än jag :-[ In allez 8 djur! Fick idag erbjudande om en omplasering, en wachtelhane som var väl skarp och jag vart bara så j-la sugen! Vi har dock för många jyckar så det gick tyvärr inte :'( Mvh!
Publicerat December 12, 200619 yr Steinbok.. Fan det hade jag glömt, rätt läcker julafton faktiskt. Vet att jag skrev om det här på jaktsidan, "Vem fick bästa julklappen" typ.. Vart ju 8 labbevalpar innan julklapparna!Ok "stallet" ser ut som följer: Korthårig vorsthe som nu är pensionerad. Kör lite stående med henne då tillfälle gives samt eftersök. 11 år. Jaktspanielhane typ 6 år nu. Tveklöst bästa jycken i stallet! Apporterar som en gud, kortdrivare, iår börjat riva ned rådjur! Jaktlabbetik 6 år, mor till Steinboks Saga. Grym apportör i hustruns händer som ska starta i elitklass kommande säsong. Wachtelhane 3 år som i år tagit ett kliv frammåt avseende söket som tidigare sög. Allt klövvilt som vi har här är skjutet för honom. Korthårig vorste tik 3 år. Rolig jycke som gnor som en idiot som kortdrivare och driver med skall. Korsning Wachtel/Vorste.. misstag som iår visat sig ha ett riktigt trevligt drevskall! Ska köra honom mer och mer på gris nu och se vad han går för. Än är han dock för vek för att vara bra men om några år så.. Jaktlabbehane, kullsyskon till Stenboks Saga. Mitt lilla monster som verkar rejält lovande. Inte jagat med honom än i någon utsträckning, han har varit med på någon duvjakt men är på tok för otränad än men vi jobbar på det! Jaktlabbehane även han kullsyskon till Saga. Hustruns kalv till hund som kommer att bli bättre än min men det beror enbart på att hustrun är bättre på att träna hund än jag :-[ In allez 8 djur! Fick idag erbjudande om en omplasering, en wachtelhane som var väl skarp och jag vart bara så j-la sugen! Vi har dock för många jyckar så det gick tyvärr inte :'( Mvh! Det var inget litet stall.
Publicerat December 12, 200619 yr Har för närvarande en basset artesien på 5 år, som tyvärr har fått lungödem i höst så det jagas inte så mycket med henne nu, ska eventuellt ta bort henne om jag bara har hjärta till det. Hon är egentligen ingen vidare jakt hund men.... Har även en jaktlabbe på 1,5 år som verkar mycket lovande. Tog 1:a i ukl i våras och målet är att ta 2 ökl 1:or samt starta i kkl nästa år.
Publicerat December 12, 200619 yr Skulle jag skaffa hund nu så lutar det åt en beagle. Men det tar nog nått år till.
Publicerat December 13, 200619 yr Wachtel 4 år driver/ställer samtliga viltarter i skåne, apporterar, eftersök, stöter fågel Strävhårig Vorsteh 2 år "lånehund" gör det mesta hyfsat...mycket övigt att önska Wachtel 1½ år kommit igång riktigt bra i höst driver/ställer allt klövvilt samt räv och hare, apporterar hyfsat, funkar bra på blodspår aldrig fått gå något skarpt på grund av brist på "lätta" eftersök Karelsk björnhund 5,5 månad, blodspårstränig
Publicerat December 16, 200619 yr Har tre Jämthanar, Sjch Such sjungarkläpens Myllys -01 (bild). Sjch Fistjärnlidens Mille -03. Tjuvjägarens Krille 7mån äntligen en tjuvjägar kompis ;D. Och sambon har/hadde en sälskaps blandning mor: grå/jämte, far; en välmeriterad bordercolie :-[ (tjuv parning) men en jävel på att spåra. Låvade sambon dyrt å heligt att låta bli " Turbo" rent jaktligt. (hadde en plan) Å tro det eller ej, jag har på något vis lyckats ???. Men så kom det en dag (röda veckan) så skulle Turbo på 1m djup och frost fritt ;D så snäll som man är så tog jag hand om han : ;D . Så nu är det hård körning i skogen, och fort går det, man har ju aldrig haft turbo på någon jycke förut ;D
Publicerat December 16, 200619 yr Har tre Jämthanar, Sjch Such sjungarkläpens Myllys -01 (bild). Sjch Fistjärnlidens Mille -03. Tjuvjägarens Krille 7mån äntligen en tjuvjägar kompis ;D. Och sambon har/hadde en sälskaps blandning mor: grå/jämte, far; en välmeriterad bordercolie :-[ (tjuv parning) men en jävel på att spåra. Låvade sambon dyrt å heligt att låta bli " Turbo" rent jaktligt. (hadde en plan) Å tro det eller ej, jag har på något vis lyckats ???. Men så kom det en dag (röda veckan) så skulle Turbo på 1m djup och frost fritt ;D så snäll som man är så tog jag hand om han : ;D . Så nu är det hård körning i skogen, och fort går det, man har ju aldrig haft turbo på någon jycke förut ;D Det är sånt som händer även om det inte är med avsikt. Ett drag för mycket, men så tänker nog inte hunden.