Publicerat November 28, 20169 yr Nu kanske det bara är jag som reagerar på det här men följande står att läsa på wikipedia under rödräv " Det betyder att minska konkurrensen om jägarnas favoritbyten, framför allt rådjur och hare, men också and- och hönsfåglar. Regeln om att årsungar av rödräv får jagas året runt (den 1 juli till den 30 juni) togs bort ur jaktförordningen under några år men återinfördes 2009 av dåvarande jordbruksminister Eskil Erlandsson (C).[10]. " Jag tycker att ordet favoritbyten är lite tendentiöst. Vi jagar väl inte bara räv för att det ska bli fler av vissa arter utan för gynna den biologiska mångfalden. Är det någon som kan eller vill redigera texten?
Publicerat November 28, 20169 yr Lyssna med Julian Assange, rätt duktig kille med lite att göra. Nu för tiden
Publicerat November 28, 20169 yr Författare Han håller väl på med wikileaks, inte samma sak och sen är han nog mer intresserad av bäver med tanke på vad han är anhållen för i sin frånvaro. Fast han har nog en räv bakom örat. Det tror jag allt.
Publicerat November 28, 20169 yr Detta är en populär post. Quote I Sverige får jakt ske från 1/8 fram till någon gång under perioden 28(29)/2 till 15/4 beroende på var i landet jakten skall bedrivas. Jakten får bedrivas längre i norr än i söder. Varje år skjuts cirka 70 000 rödrävar i Sverige.[9] Jakten bedrivs vanligen som vakjakt, drevjakt med hund, lockjakt, i gryt med särskilt tränad hund eller genom fällfångst. I Sverige får skyddsjakt bedrivas under särskilda förutsättningar som definieras i jaktförordningens bilaga 4. Bland annat bedrivs på länsstyrelsens initiativ skyddsjakt på rödräv i fjällområdet i syfte att öka fjällrävens och fjällgåsens överlevnad[10]. Jag ändrade till ovanstående.
Publicerat November 28, 20169 yr 58 minutes ago Mads sa: Han håller väl på med wikileaks, inte samma sak och sen är han nog mer intresserad av bäver med tanke på vad han är anhållen för i sin frånvaro. Fast han har nog en räv bakom örat. Det tror jag allt. Tvivlar på hans skuld där. Det är bara ett sätt att komma åt en enemy of the state som dragit fram deras korruption i ljuset.
Publicerat November 28, 20169 yr Författare 49 minutes ago 6.5x55SM sa: Tvivlar på hans skuld där. Det är bara ett sätt att komma åt en enemy of the state som dragit fram deras korruption i ljuset. Jag kan inte uttala mig om hans skuld och det har jag inte gjort. Jag har dessutom svårt att se varför USA skulle ta omvägen om Sverige för att få tag i honom. Han är ju i UK, bara att åka och dit och hämta honom.