Publicerat December 7, 20169 yr 2 hours ago J.E.Hagen sa: Det er kjekt å vite! Takker! D24 vilken är det ?
Publicerat December 7, 20169 yr Denne. B&P Diamante H24. Kjøpte 5000 av disse før lite penger... J.A.
Publicerat December 7, 20169 yr 3 hours ago Hakapiken sa: Denne. B&P Diamante H24. Kjøpte 5000 av disse før lite penger... J.A. Det är lite förunderligt hur alla med den raka koppen med helt plan botten ger lite mer spridning i ytterkant än SG, som även fast knappt halva hagelmängden täcks ändå skjuter tätare och fortare, dock tycker jag plastkvaliten på SG verkar sämre och inte lika flexibel som förr, och för var SG bara delad i 2 flikar och nu 4. /P
Publicerat December 8, 20169 yr Jeg tror det er den litt koniske koppen (ala en compression formed hylse) på SG som gjør at den skyter tettere. Bare en teori, men jeg tror det kan ha litt av samme effekten som en rettet sprengladning....? Jeg mener også at plasten i SG er ujevn i tykkelse. Noen fliker sitter veldig godt sammen. Skulle også ønske at koppene var litt høyere på SG wadene slik at de dekker mere av hagelmengden. J.A.
Publicerat December 8, 20169 yr 6 hours ago Hakapiken sa: Jeg tror det er den litt koniske koppen (ala en compression formed hylse) på SG som gjør at den skyter tettere. Bare en teori, men jeg tror det kan ha litt av samme effekten som en rettet sprengladning....? Jeg mener også at plasten i SG er ujevn i tykkelse. Noen fliker sitter veldig godt sammen. Skulle også ønske at koppene var litt høyere på SG wadene slik at de dekker mere av hagelmengden. J.A. Skulle dom ha högre koppar så lär trycket åka upp ännu mer, titta på SG42 som är en koppförlängd sg14, den höjer trycket m 120bar så det vill till att man vet vad man pysslar med om den ska användas. Sen är det ett faktum, att även om det ligger mkt hagel ovan koppen så vill det till en rejäl hagelvikt för att det ska bli hagelmarkeringar ända upp till kanten, skjut rakt upp och ta reda på förladdningen så ska ni se att den allt som oftast helt saknar avtryck fr haglen 5-8 mm från kanten. Jag kallar det setbak krafter men det finns säkert nån annan benämning som mer stämmer med Fysikens lagar. sen behandlar SG komprimering bättre än tex Z2M som gärna vill tippa snett om den komprimeras för mkt, det har jag dryftat med WT och när en Fysiker på hans nivå säger att lutar koppen så tar gaserna den vägen för det är lättast motstånd så är det så. Så tipset är, vill ni ha ut mest av er Z2M komprimera den inte så koppen lutar snett, och detta speciellt om ni laddar på lite uppåt 420++ /P
Publicerat December 8, 20169 yr 6 hours ago Hakapiken sa: Jeg tror det er den litt koniske koppen (ala en compression formed hylse) på SG som gjør at den skyter tettere. Bare en teori, men jeg tror det kan ha litt av samme effekten som en rettet sprengladning....? Jeg mener også at plasten i SG er ujevn i tykkelse. Noen fliker sitter veldig godt sammen. Skulle også ønske at koppene var litt høyere på SG wadene slik at de dekker mere av hagelmengden. J.A. Vill du ha bevis för min tes nedan så trimma en Sg42 till att passa en 40-41grammare och jämför med en SG14 i samma laddning, visst är man rekylknarkare så får man en våt stund men för mig är det ingen skön upplevelse. /P
Publicerat December 8, 20169 yr Ja, det er riktig at z2m ikke må komprimeres for mye. Da går gassene minste motstands veg og jeg antar at waden går ut løpet og tumler eller er ustabil tidlig. Sg wadene komprimerer mye mere. Er klar over at sg42 gir høgt trykk og forundres stadig over ladningene som Ballistic Products legger ut med denne..... Jeg ville ikke dra avtrekkeren! J.A.
Publicerat December 8, 20169 yr 2 minutes ago Hakapiken sa: Ja, det er riktig at z2m ikke må komprimeres for mye. Da går gassene minste motstands veg og jeg antar at waden går ut løpet og tumler eller er ustabil tidlig. Sg wadene komprimerer mye mere. Er klar over at sg42 gir høgt trykk og forundres stadig over ladningene som Ballistic Products legger ut med denne..... Jeg ville ikke dra avtrekkeren! J.A. Jag har gjort ett par test m A0 1.80x41gram sg42 rullstukat och det var inget nöjsamt, i och för sig är jag lite ömskinnad när det kommer till rekyl nåt som blivit värre med åren dessutom. Skulle jag skjuta mycket Gäss på skydds elr sträck så kanske jag skulle ladda annorlunda tyngre.
Publicerat December 9, 20169 yr Jegjeg måtte bare legge ut denne. LS 2,3x32 sg22 pb5 3/4@35m 475 ms. Ikke rart at kråkene klapper sammen og dør...... Men best innom 40m.
Publicerat December 9, 20169 yr Den där är helt sjuk ! 475 ms m den täckningen av 32g borde normalt inte funka ... Brinner den rent förresten ? När det kommer till " controdose" så kan det vara så att ett recept ökar i tryck med ökad krutmängd för att sen när man överdriver den så sjunker det och farten sticker iväg så in i helvete. Jag gjorde tidigare i år en 28g @ 536ms som förvisso var inne på rött i tryck men ingen fara för starka bössor, jag provade skjuta rabbit på 40+ och det var bara hålla mitt på
Publicerat December 9, 20169 yr Ja den er sjuk, men den blir fort skit øver 40 m. Jeg skjøt en gang en serie på 25 på nordisk trap med denne. Gikk bra som faen. Neste serie med standard ammoen stål 24g stål gikk det riktig skit. Jeg ventet på rekylen på hvert skudd....... J.A.
Publicerat December 10, 20169 yr Författare dette er den LS 2,3 31g+1g buffer. 7,5 SN i 1/2 choke jeg målte den til 480ms... positivt overrasket over denne med sg22! lagde noen med en windjammer wad og den var spreder patron....
Publicerat December 10, 20169 yr Författare 2 hours ago Hakapiken sa: Ja den er sjuk, men den blir fort skit øver 40 m. Jeg skjøt en gang en serie på 25 på nordisk trap med denne. Gikk bra som faen. Neste serie med standard ammoen stål 24g stål gikk det riktig skit. Jeg ventet på rekylen på hvert skudd....... J.A. Hehe,skal ikke skyte for mange av denne på rad nei! Må ha doble hørselvern også! Har du forsøkt å lage noen med buffer i #5? Har bare laget noen i 7,5SN jeg....
Publicerat December 10, 20169 yr Har prøvd den med buffer. Men jeg er usikker på om jeg kunne se noen positiv effekt. Jeg bruker å legge en korkskive eller en ullwad i bunnen på waden for at haglene ikke skal moses av setback kreftene. Best resultat med sg22. Colut: den brenner nokså rent. Litt sotrester i løpet i kulde. J.A.
Publicerat December 10, 20169 yr 9 hours ago J.E.Hagen sa: dette er den LS 2,3 31g+1g buffer. 7,5 SN i 1/2 choke jeg målte den til 480ms... positivt overrasket over denne med sg22! lagde noen med en windjammer wad og den var spreder patron.... Du ser att du är på gränsen till en donout pattern, och tar du en träffbild på ytterligare 5m så skulle jag inte bli förvånad om hålet är större. /P
Publicerat December 10, 20169 yr Författare Muligens... Er ikke sikker på det.... har jo den uten buffer og den ser ikke sånn ut.. Det ser mer ut som klustring....
Publicerat December 10, 20169 yr Författare Spiller egentlig ingen roll! Kommer ikke til å lage mange av denne,bare en test... da jeg bruker N320 i 32g ladningene! Er godt fornøyd med den!
Publicerat December 11, 20169 yr 11 hours ago J.E.Hagen sa: Spiller egentlig ingen roll! Kommer ikke til å lage mange av denne,bare en test... da jeg bruker N320 i 32g ladningene! Er godt fornøyd med den! Synd bara att VV är så jävla dyrt ! Men det är dyrt även i Finland, billigast verkar det vara i usa sjukt nog ... Jag har undvikit VV320-340 för att det är " tråkigt " och inte verkar det vara stabilt mellan batcher för italienarna laddar VV olika än vi här hemma, men lite har nog att göra med luftfuktighet åxå. /P
Publicerat December 11, 20169 yr Författare Ja,det er ganske dyrt,men kjøper stor kanne så da blir det ikke så ille i forhold til 800x og Longshot.... Er jo stort sett det vi får tak i her i Norge! Stor kanne gjør jo også at man ikke trenger å test skyte så ofte som med halvkilosburken! Kjøper 2 kilos kanne..., blir ca 350nok for halvkiloen.... er 50,- mer enn for 800x...
Publicerat December 11, 20169 yr 9 hours ago J.E.Hagen sa: Ja,det er ganske dyrt,men kjøper stor kanne så da blir det ikke så ille i forhold til 800x og Longshot.... Er jo stort sett det vi får tak i her i Norge! Stor kanne gjør jo også at man ikke trenger å test skyte så ofte som med halvkilosburken! Kjøper 2 kilos kanne..., blir ca 350nok for halvkiloen.... er 50,- mer enn for 800x... Jag har laddat och skjutit lite 800-x i 16 och det blir jäkligt fina träffbilder, till 16 är ett lågvolymkrut bra om man vill köra m stjärnstukat. Longshot finns väl i stor burk ?
Publicerat December 11, 20169 yr Författare Godt å høre at du har begynt å lade litt 800x! Har du skyti i chronograf? Ja,det finns,men ingen som hadde det inne når jeg kjøpte...
Publicerat December 12, 20169 yr 22 hours ago J.E.Hagen sa: Godt å høre at du har begynt å lade litt 800x! Har du skyti i chronograf? Ja,det finns,men ingen som hadde det inne når jeg kjøpte... Ja och nej för det strular lite med A5:ans piprekyl , så ev köper eller lånar jag en M1 chrony för 16 /800-x skyttet , så till knipveckan som börjar i morron vart det säkra kort med jk6 krut till 16 , men jag gjorde några m CNC : 800-X