Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Knipjakt 2016

Featured Replies

• 1 month later...
  • Svar 138
  • Visningar 18k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vi satt på ett ställe vi kallar handfatet idag, lite för lugnt väder även idag men  vi sköt 17 i vart fall och mest gubbar . 

• Rena Kyrkogården 😎

• Idag är det rusta för decemberjakten med kompis Marre min italienske jaktbroder.. Vi snackar lika mycket, galna i fågeljakt , ladd hagel , dricka vin och massa god mat och är det nåt Marre kan så

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Lägger även 2020 års januari tripp i denna tråd. Härligt skytte blandat m dramatik som ger en saker att tänka på , min jaktkompis fick bröst smärtor och oregelbunden puls på natten så Sjöräddningen Dalarö fick hämta honom, lyckligtvis gick allt bra och han skrevs ut igår.

vi sköt 29+40 knipor på 2 dagar iaf 

/P

A6EADBEE-C525-4C2C-ABFD-302E837A3214.jpeg

DFCDB234-F612-44EA-8CCD-88D91C79C85A.jpeg

22112718-CA5F-4D87-A476-1B2BCEEF66F3.jpeg

• 9 months later...
Publicerat
  • Författare

Säsongens knip premiär hade jag igår och det är jäkligt tidigt för att vara i mina trakter, några gruvliga flat bommar varvades med några höga sköna flyktskott som gjorde att det kändes bra igen. 
däremot undrar jag om hunn behöver glasögon ☠️☠️☠️

• 1 month later...
Publicerat

Kul! Man brukar ha bra med tid att ta bilder och uppdatera jaktdagboken i skåren.. men känn ingen press :whistling:

Publicerat
På 2020-01-16 at 12:15 culot sa:

Så här ser ett mördarlägg av knipvättar ut om nån undrar ?

CEEC9979-983D-427B-94EE-114442BDB3B7.jpeg

Vet att det är svårt med bilder men det ser styvt ut hållet? Förmodar att du sitter strax till vänster om båten?

Publicerat

Huset och båtarna i bakgrunden ser lite vågat ut....

Publicerat
  • Författare
13 hours ago Mr P sa:

Huset och båtarna i bakgrunden ser lite vågat ut....

Till höger om båten och bilden ljuger lite med vinkeln, tror jag tar upp där eller när jag sätter 

Publicerat
  • Författare
14 hours ago Hipshot sa:

Vet att det är svårt med bilder men det ser styvt ut hållet? Förmodar att du sitter strax till vänster om båten?

Dom kommer utifrån vänster om båten  oftast men dom kan komma bakifrån över ön åxå 

Publicerat
  • Författare
14 hours ago Hipshot sa:

Kul! Man brukar ha bra med tid att ta bilder och uppdatera jaktdagboken i skåren.. men känn ingen press 

Jag drog upp innan 11 skulle hem tidigt sköt 10 trots ett uselt skytte från min sida , stundtals inferno som jag förvaltade dåligt , fick 3 stora fäll när allt var nerpackat inkl bössan , kunde bara garva åt dom , onsdag åker Marre och jag ut igen så torsdag morron tar vi nya tag och då blir det bättre rapportering 

Publicerat
  • Författare
På 2020-12-06 at 07:06 Hipshot sa:

Aldrig mer än 40m på de allra längst ut , tanken m lägget på bilden är att dom ska komma utifrån och landa längs med vättarna då dom har näbbarna rakt mot skårn och då vet man att när dom passerar vätten längst ut är de i håll .

Publicerat
3 hours ago culot sa:

Idag är det rusta för decemberjakten med kompis Marre min italienske jaktbroder..

Vi snackar lika mycket, galna i fågeljakt , ladd hagel , dricka vin och massa god mat och är det nåt Marre kan så är det laga mat ,  dessutom är skiljer det bara ett år oss emellan så vi synkar rätt bra kan man säga, och det var passionen för att ladda hagel som gjorde att vi fann varandra...  

Ahh ni skär sönder plugg tillsammans? :whistling::biggrin:

Publicerat
  • Författare
10 hours ago Hipshot sa:

Ahh ni skär sönder plugg tillsammans? 

Visst är det härligt  ?

Men så kan vi peka ut saker konkret i och med att vi exakt vad som finns i poletten  att sen kreti och pleti säger att den och den pluggen är sååååååå kass när den egentligen inte är det kan ju eventuellt vara att kolvföraren haft en ej optimal dag 

” notera hur Ernstgulligt juldiplomatiskt jag uttryckte mig ” ??

Publicerat
  • Författare
19 hours ago Dansken sa:

Ja när till och med vätterna blir skamfulla då dj......

Fuck autotranslate

Publicerat
  • Författare

Sjömansbiff på färska knipor är inte det sämsta ???

496F20B7-6F55-41B3-8E84-AE6E6F39DAE4.jpeg

Publicerat
1 hour ago culot sa:

Sjömansbiff på färska knipor är inte det sämsta ???

496F20B7-6F55-41B3-8E84-AE6E6F39DAE4.jpeg

Ser gott ut! Har läst en hel del av dina inlägg. Roligt att se fler än jag som har denna jakt som ett gift i blodet. Händelserikt och spännande på en nivå som skogsjakten oftast inte når upp till.

ibland, när vatten- och lufttemperatur är lika nära nollan och snön faller horisontellt så frågar jag mig vad jag håller på med. Utan att få ett tillfredsställande svar....

Men redan torsdag kväll inför kommande helg kollar jag in vindar och väder för att utröna vilken vik eller holme som blir bäst på lördag gryning. Går det aldrig över?

Publicerat

Yo!

Hanna kom in från första vattnet ikväll, hon hade ett sånt här fånleende i fejjan.. Hade dragit iväg ngr rosa puppor med sjukt bra resultat!! 

Jag hade det rätt kaosigt, jag vet inte om jag fick iväg ngr.. men hon var sjukt nöjd ?

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Sjöfågeljägare sa:

Ser gott ut! Har läst en hel del av dina inlägg. Roligt att se fler än jag som har denna jakt som ett gift i blodet. Händelserikt och spännande på en nivå som skogsjakten oftast inte når upp till.

ibland, när vatten- och lufttemperatur är lika nära nollan och snön faller horisontellt så frågar jag mig vad jag håller på med. Utan att få ett tillfredsställande svar....

Men redan torsdag kväll inför kommande helg kollar jag in vindar och väder för att utröna vilken vik eller holme som blir bäst på lördag gryning. Går det aldrig över?

Det är de hårda grabbarna som ägnar sig åt den jakten...  Jag blir mycket sällan rädd på sjön i mina båtar men när vi efter två försök gav upp och vände då jag var rädd att den sjunde vågen skulle slå över fören och dränka oss, vi la båten vid iskanten och gick över isen hem. Men det är i de jävligast vädret mannar den grymmaste jakten...

Publicerat
  • Författare
8 minutes ago Hipshot sa:

Yo!

Hanna kom in från första vattnet ikväll, hon hade ett sånt här fånleende i fejjan.. Hade dragit iväg ngr rosa puppor med sjukt bra resultat!! 

Jag hade det rätt kaosigt, jag vet inte om jag fick iväg ngr.. men hon var sjukt nöjd ?

Bra! Det gjorde min dag ? 

Publicerat
  • Författare

Vi satt faktiskt på udden  60-70m från stugan och sköt idag då sydost vinden fortsatte , men det droppade stundtals in bra och vi landade 13 knipor iaf , inte det där riktiga draget vi brukar ha men det rörde ändå på sig , och vi gör nog om det imorrn 

Publicerat
8 hours ago culot sa:

Det är de hårda grabbarna som ägnar sig åt den jakten...  Jag blir mycket sällan rädd på sjön i mina båtar men när vi efter två försök gav upp och vände då jag var rädd att den sjunde vågen skulle slå över fören och dränka oss, vi la båten vid iskanten och gick över isen hem. Men det är i de jävligast vädret mannar den grymmaste jakten...

Känner igen sådant...minns när brorsan och jag sprang på isen skjutandes roddbåten framför oss. När isen brast hoppade vi snabbt i båten och sedan kunde vi staka oss ut till öppet vatten. Mörkt också...

En ökad försiktighet med stigande ålder, flytväst har jag men det viktigaste är linan i bältet som är fäst i båten. På så vis kommer jag alltid upp i båten. Slutsats efter att ha fått simma ikapp båten i november.