Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Knipjakt 2016

Featured Replies

Publicerat

Kul! 

Fast det är lite fusk med sådär bekväma stolar och prylar, sjöfågeljakt ska vara grunda skårar där man tvingas ligga smetad mot berget för att inte synas 😎

• Svar 138
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vi satt på ett ställe vi kallar handfatet idag, lite för lugnt väder även idag men  vi sköt 17 i vart fall och mest gubbar . 

• Rena Kyrkogården 😎

• Idag är det rusta för decemberjakten med kompis Marre min italienske jaktbroder.. Vi snackar lika mycket, galna i fågeljakt , ladd hagel , dricka vin och massa god mat och är det nåt Marre kan så

Posted Images

Publicerat

Fan.. du har rätt.. back in the days var man väl typ tonåring när man låg och kröp i ngt nästan vattenfyllt hål på fiskeskärs spets i St Anna.. Ok, stolar är nice :whistling::D

Publicerat
  • Författare
11 hours ago Hipshot sa:

Fan.. du har rätt.. back in the days var man väl typ tonåring när man låg och kröp i ngt nästan vattenfyllt hål på fiskeskärs spets i St Anna.. Ok, stolar är nice :whistling::D

Stubbarna därute hos mej gnöla som fan när jag började bygga Skårer i virke med soffor , men det tog inte så länge innan dom generat satt i dom och vidhöll att det var rätt nice att sitta juste. Jag har faktisk några pappers bilder på min spinkiga 67kilos lekamen sittandes i culot:s Hus som det kallades … ska rodda fram så får du garva lite ..

Publicerat

Hur funkar det med gräsänder? De är ju, som jag upplever det, avgjort mest skygga och svårlurade.. landar alltid en bit utanför vettarna och simmar in..om de inte ser ngt knas.

Publicerat
  • Författare
På 2021-12-17 at 11:38 Hipshot sa:

Hur funkar det med gräsänder? De är ju, som jag upplever det, avgjort mest skygga och svårlurade.. landar alltid en bit utanför vettarna och simmar in..om de inte ser ngt knas.

Dom 2 jag sköt sist lockade jag in på skotthåll och sköt dubble, men visst gör dom som du säger och dom har jag slutat bry mig om,  och det för att det brukar alltid flyga några som man inte ser för man låst målradarn på de som fällde..  men om de flyger åt mitt håll brukar jag bara sitta still och köra ett ” lonesam hen call ”  

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Januari jakten började i fredags efter en sinnesjuk utresa med stormbyar 😎

sköt 40 plus  en trut och idag  28 knip  så det blir Dansk sjömansbiff på knipa idag  som traditionen påbjuder. 

2ADB2CFF-D7F1-402D-93AD-713885062D71.jpeg

Publicerat

Fan.. filma, hade vart så coolt.. 

Publicerat
  • Författare
25 minutes ago Hipshot sa:

filma vad  gryta som kokar 🤣🤣🤪😀

jag ska nog till nästa sesång  fixa nåt film mässigt  för årets januari jakt hade vart cool då vi skjuter jävligt bra 

Publicerat
  • Författare
28 minutes ago Hipshot sa:

utresan filmad så hade ni skitit i rören …

Publicerat
  • Författare
13 hours ago culot sa:

Januari jakten började i fredags efter en sinnesjuk utresa med stormbyar 😎

sköt 40 plus  en trut och idag  28 knip  så det blir Dansk sjömansbiff på knipa idag  som traditionen påbjuder. 

2ADB2CFF-D7F1-402D-93AD-713885062D71.jpeg

0A7901E1-5D3E-41AC-BA41-77BE70836753.thumb.jpeg.a6048bac77d42ed6c2ae29bb40fcbc7c.jpeg

Publicerat
  • Författare
Just now culot sa:

0A7901E1-5D3E-41AC-BA41-77BE70836753.thumb.jpeg.a6048bac77d42ed6c2ae29bb40fcbc7c.jpeg

Vissa pepparkorn var copparpläterade 😎

Publicerat
  • Författare

Vi hittade en drunknad Socialdemokrat idag 🍺🤣🍺

35573A8D-33F3-4D66-A31E-D4138AC549C9.jpegVi döpte den till Olof

Publicerat

Vad är det för något?

Publicerat
  • Författare
45 minutes ago Hipshot sa:

Vad är det för något?

En Fårskalle vi Döpte till Olof 😎👍

B7CEE14E-4C05-44A8-9FE8-70DEEC0BEB18.jpeg

Publicerat

Vilken åtel!

Publicerat
  • Författare
16 minutes ago Hipshot sa:

Vilken åtel!

Örnie lär bli lyrisk, och det hade vart en räv på ön som var jävligt psykad av att den låg delvis under vatten så han inte kom åt den. 

Publicerat

Fan va kul, häftig upplevelse!! Baxa upp blötdjuret, skär upp, så lär ni få en heeel del bonustrutar!

Publicerat
  • Författare
På 2022-01-24 at 07:24 Hipshot sa:

Fan va kul, häftig upplevelse!! Baxa upp blötdjuret, skär upp, så lär ni få en heeel del bonustrutar!

Den får örnen och kråkor ta rätt på inte fan grisar jag ner min Kniv 🤢       Tänkte sätta ett  par hagel smällar  i skrinet på den  men då blir man väl anklagad av Sosseägaren  att man skjutit hans Fårskalle ... 

Publicerat

Gnällt om det förr, jag vet... men ni tappar 10 m i räckvidd genom att sitta mitt på ön och inte på udden :whistling:

Men ni har bättre skydd och har man passerat halvvägs så måste man sitta bra :P

Publicerat
  • Författare
52 minutes ago Hipshot sa:

Gnällt om det förr, jag vet... men ni tappar 10 m i räckvidd genom att sitta mitt på ön och inte på udden :whistling:

som sagt det blir en optisk illusion att det är jättelångt och just i detta fall ljuger bilden för att " killzone" är mer till vänster utom bild och där ligger det 3 rader lines  som var rena magneten så skotten vart oftast på 30m vilket var helt perfekt.

att skjuta på 15-20m  på Kamikaze Knipor  under anfall  är förkastligt likaså skjuta på vattnet som första skott.  Vår räckvidd kan ibland bli 50m men idealet är 30m skjutavstånd då täcker halv-chokerna  extremt bra. Vi sitter heller inte på udden den sista bilden är ifrån Harökobb  de första 2 ifrån en annan ö ( ja vi har ett antal öar i vår ägo :P )

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Hipshot sa:

Jo när man är på döhalvan  så ...  och innan jag byggde fasta grejer och i min ungdom  så skulle man sitta nere vid vattnet, men ofta vart skjutställningen så jävla kassa så skyttet blev därefter och det retade jag mig på som fan och började med div stolar och då sköt man bättre. sedan vidareutvecklade jag det till att bygga fasta skårer i trä med bekväma sittställningar och då sköt man ännu bättre, ingen av gubbsen som kört "traditionellt " har vart i närheten av mina resultat.