Publicerat Januari 26, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Ja det ser ut som att det blir Knipjakt även denna Januaris sista helg, reser ut idag och jagar fredag - lördag , rustar av söndag och drar upp musköbåten. /P
Publicerat Januari 27, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Efter lite rörmokeri igår då två rör sprängt loss av kylan så har vi haft ett bra skytte. första bärgningen så hade vi 15 knipor på vattnet 😎
Publicerat Januari 27, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Andra bärgningen 7 till och totalen vart 25 st och mest gubbar , 11:00 gjorde vi upp eld och värmde på en burk gulasch och en Heinz vita bönor 😜😜
Publicerat Januari 27, 20233 yr Där är många goda middagar 👍 Jättegrattis Jag är lite avundsjuk (på det goda sättet) på er 😉
Publicerat Januari 27, 20233 yr Författare 22 minutes ago Dansken sa: Där är många goda middagar 👍 Jättegrattis Jag är lite avundsjuk (på det goda sättet) på er 😉 Ikväll får vi tvinga i oss en seg älgfile med lite rotfrukts gratäng till och en ”smula ” vin 😜 Men imorgon ska vi göra Dansk Sjömansbiff på Knipa som har blivit en tradition. Hade du inte bott så långt ifrån så hade jag kunnat ta med mig lite knipa till jobbet på måndag, ingen polare eller dyl som har ärende i Södertälje ?
Publicerat Januari 27, 20233 yr 1 hour ago culot sa: Ikväll får vi tvinga i oss en seg älgfile med lite rotfrukts gratäng till och en ”smula ” vin 😜 Men imorgon ska vi göra Dansk Sjömansbiff på Knipa som har blivit en tradition. Hade du inte bott så långt ifrån så hade jag kunnat ta med mig lite knipa till jobbet på måndag, ingen polare eller dyl som har ärende i Södertälje ? Kan nog lösa sig. Jobbar i Södertälje. brukar vara på plats Tisdag- Onsdag, resten jobbar jag hemifrån. Ska till dottern nästa helg, hon bor granngårds med Dansken. Får väl bli en fryst variant, åtminstone sen jag fått hem dom. Så möjligheten finns om Dansken vill ha lite Knippor.
Publicerat Januari 27, 20233 yr 1 hour ago Mulle mek sa: Så möjligheten finns om Dansken vill ha lite Knippor. Skojar du? Jag har setat och funderat på att åka till Södertelje själv på måndag med anledning av detta. 2 hours ago culot sa: Hade du inte bott så långt ifrån så hade jag kunnat ta med mig lite knipa till jobbet på måndag, ingen polare eller dyl som har ärende i Södertälje ? 👍 Nu ska jag hitta en kock som kan laga dom som min mor gjorde.....
Publicerat Januari 27, 20233 yr 16 minutes ago Dansken sa: Skojar du? Jag har setat och funderat på att åka till Södertelje själv på måndag med anledning av detta. 👍 Nu ska jag hitta en kock som kan laga dom som min mor gjorde..... Det fixar vi. @culotskickar ett PM med telefonnummer kan vi höras i morgon.
Publicerat Januari 28, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Andra bärgningen så e vi uppe i 37 + två på vattnet 😎
Publicerat Januari 28, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Nu e vi uppe i 53-54 och det är dags för lite näring 😎
Publicerat Januari 28, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Nu är sjömansbiffen på Viggänder klar
Publicerat Januari 29, 20233 yr Författare Detta är en populär post. 22 hours ago Sako280 sa: ser ut att bli en trevlig midda där För att citera min Gamla Mormor , det fastnade inte i arslet precis 😎