Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillverkare av ammo

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Från 3,60 stycket och uppåt vid köp av 1000 eller fler, är ett riktmärke,

det jag ser som det stora bekymret är att det finns premium plugg från Gamebore, Hull, Lyalvale (Express), Mirage och några till men det är ytterst sällan det finns mer än en, 1 bra variant hemma hos handlaren, det är inte ok och även jag anser att pigeon extreme 34 gram UK 4:or är rätt mycket all round plugg så är det inte alltid rätt skott, även om det är en sjukt potent puppa.

Så med det sagt, handladdning av hagel ger de fördelar att man kan välja efter behov och verkligen skräddarsy produkten. /C

Publicerat
5 hours ago Christian N sa:

Från 3,60 stycket och uppåt vid köp av 1000 eller fler, är ett riktmärke,

det jag ser som det stora bekymret är att det finns premium plugg från Gamebore, Hull, Lyalvale (Express), Mirage och några till men det är ytterst sällan det finns mer än en, 1 bra variant hemma hos handlaren, det är inte ok och även jag anser att pigeon extreme 34 gram UK 4:or är rätt mycket all round plugg så är det inte alltid rätt skott, även om det är en sjukt potent puppa.

Så med det sagt, handladdning av hagel ger de fördelar att man kan välja efter behov och verkligen skräddarsy produkten. /C

Jag undrar om england tillverkar sina egna hagel ?  För tex italienska Locatelli som bla Gyttorp köper av tar 2€+IVA +frakt 

och vi som köper samma hagel fr Siarm vet ju vad de kostar där. 

3,60 för en premium polett är billigt mycket billigt och lite beroende på vad man ger för krutet så är det 3-3:60 man snor ihop en bra polett för.

/P

Publicerat
  • Författare

Nu talar vi om den billigaste av premiumskotten för jakt, det går så klart att hitta mycket dyrare, rara puppor, men det är inte helt ärligt att anföra kostnader på det sättet.

För egen del är jag nöjd med att kunna matcha ett sådant 1000-skottspris som 3,60 för mina egna skapelser, å andra sidan helt ärligt så räknar, kan jag inte längre räkna på kostnaderna, det är för sammanblandat och oklart för egen del.

Att kunna matcha i pris och minst erhålla samma prestanda som den billigaste av premium pluggen är inte alls illa, även om jag har uppfattningen, att just mina hemladdade plugg har en påtaglig uppsida när det gäller prestanda/verkan vid jakt så kan det så klart i delar vara psykologiskt.  /Christian