Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakten 2017

Featured Replies

Publicerat

Härligt och se grattis till skyttarna

Publicerat

:D bloss

Publicerat
8 minutes ago M-Ola sa:

Det skiljer sig lite mellan att skicka brev och faktiskt ge sig ut. Undrar sen hur de tänkt sig att vara mellan vapen och varg hela tiden? :P

Har varit med om att jaktsabotörer försökt förstöra en jakt men den gången visade sig att deras okunskap om naturen och jakt lede till att det var ett av de bästa dreven jag någonsin varit med om. Var dock rådjursjakt med hagelbrakare.

Även kallat klappjakt :D

Publicerat
  • Författare
9 minutes ago M-Ola sa:

Det skiljer sig lite mellan att skicka brev och faktiskt ge sig ut. Undrar sen hur de tänkt sig att vara mellan vapen och varg hela tiden? :P

Har varit med om att jaktsabotörer försökt förstöra en jakt men den gången visade sig att deras okunskap om naturen och jakt lede till att det var ett av de bästa dreven jag någonsin varit med om. Var dock rådjursjakt med hagelbrakare.

Ja visst gör det det. Vi får hoppas på att det är tomma hot bara. Det är svårt att veta vars vargarna kommer ut under jakten.

Publicerat

2 kvar nu kämpa på grabvar och tjejer

Publicerat

2 vargar fällda igår i olsäter reviret igår. Bägge hade skabb. Den ena såg riktigt hemsk ut. Då var det 2 mindre nu iaf. Har haft spår av minst 7 olika på markerna runt om där vi jagar... :angry:

Publicerat
  • Författare

Bra där att dom plockades bort!:)

Publicerat

Bra jagat :)

Publicerat

Vargjakt verkar vara spänannde, skulle man vilja vara med om ngn gång.
Fast "klimatet" för det i Sverige verkar inte så optimalt då man får så mkt skit, hot och andra saker mot sig.

Och iom förbuded av dylik jakt i Rumänien lär väl den drömmen förbli en dröm.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Björnstigen sa:

Vargjakt verkar vara spänannde, skulle man vilja vara med om ngn gång.
Fast "klimatet" för det i Sverige verkar inte så optimalt då man får så mkt skit, hot och andra saker mot sig.

Och iom förbuded av dylik jakt i Rumänien lär väl den drömmen förbli en dröm.

Det är bara att du är tyst den dagen du har varit med på jakt efter gråben o inte går runt o skryter om det.;):thumbsup:

Publicerat
Just now lsjonsson sa:

Det är bara att du är tyst den dagen du har varit med på jakt efter gråben o inte går runt o skryter om det.;):thumbsup:

hehe ja fast man har ju hört om folk som aktivisterna spärat upp och hotat.
Spårar nog dåligt i skogen men de kan det där med datta :)

Publicerat
  • Författare
Just now Björnstigen sa:

Ja, man vet aldrig var dom dyker upp dessa aktivister. De ploppar upp som svampar i skogen vid de mest olämpliga tillfällerna.:( Typ så ja!

Publicerat

De gångerna jag har varit med om vargjakt så stod hela bygden med fingrarna i kors och var mer spända än när Ingemar Stenmark åkte final i slalom, men det är andra tider nu tyvärr... På tok för många som är skolade av Disney i naturkunskap och inte faktaböcker... :( 

Har läst om/av flera motståndare som till och med opponerade sig mot att skabbvargarna inte behövdes räknas eftersom de avlivades enligt §40 - men då har de inte hjärnceller nog att räkna ut att de två vargarnas bortfall kommer att leda till fler vargar i skogen?! Stollar. Även om man är jaktmotståndare så måste man ju kunna förstå att parasiter som skabb skördar sina offer - på ett långsamt och plågsamt vis, och bör avlivas innan de smittar fler och får självdö...

Dock är det bra att man kunnat spåra så många vargar att de nästan i realtid har fått öka på siffrorna för antalet vargar man tror finns i länen, men samtidigt är det dystert eftersom vi nu har verifikat på att vi har så ofantligt många fler vargar i skogen än vi varit säkra på. Tyvärr är detta också ett tydligt tecken på att det nu är helt kört att få någon bukt på vargproblemen och de länen som nu är totalt invaderade kommer att förbli så... Så satans trist när en hoper batikhäxor och flummare förstörde ett av de mest viltrika länderna i världen - samtidigt som de hade kunnat engagera sig i alla arterna som verkligen var/är hotade! 

Publicerat

Nu har jag aldrig jagat varg (förra året gick det inte igenom och i år fick vi inget tilldelat) men den dagen jag gör det får de gärna spåra upp mig så ska jag bjuda på kaffe och bullar :)

Publicerat
14 hours ago Ompi sa:

Nu har jag aldrig jagat varg (förra året gick det inte igenom och i år fick vi inget tilldelat) men den dagen jag gör det får de gärna spåra upp mig så ska jag bjuda på kaffe och bullar :)

Bjud in mig som observatör så hjälper jag dig att baka =)

Publicerat

Bjud in mig som observatör så hjälper jag dig att baka =)

Gärna ju fler desto bättre