Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenshoppingtrip

Featured Replies

Publicerat

Vi är ett gäng polare som tänkte bila till nåt vapenmecka i Svea rike och handla lite. Iaf hälften av oss söker öppna licenser i veckan.

Har ni förslag? Inte torsbo. Men gärna nåt som håller samma kvantiteter eller mer.

Kjells vapen sade en polare, har dom mycket vapen?

Utgår från Dalarna.

• Svar 97
  • Visningar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Här är ett par bilder från ett besök på Hunters House för några år sen:

• Svensk Jakt står det inget vettigt i alls.....

• Då så.... Då ska jag vid första givna tillfälle spränga sönder ett par hagelbössor..... Om det ska vara på det viset 

Publicerat

Kjells vapen har en rätt bra kasun så det är inget dåligt val, dock inte riktigt Torsbo storlek...

Publicerat

så brutalt mycket större kasun tycker jag väl inte torsbo har? större är den ju men inte mycke. 

dock tycker jag att torsbo brukar ha bättre priser i sin

Publicerat

Torsbos utbud i Sverige hittar ni inte - det som slår det är HuntersHouse i Köpenhamn. Sedan är det utanför norden som gäller.....

Kjell i Götene liksom Kjell i Sjöbo ligger inte så fasligt långt efter, men ärligt talat är de inte riktigt där sett till volymen. Kjell i Götene tappar i volym och synnerhet vad gäller lite roligare pangar....

Är man ute efter standard 1A - dvs Tikka T3 / Blaser R8/93 / Sauer 101/202/303/404 - på studsarsidan så spelar det kvitta vilken av dem ni åker till. Samma vad gäller hagelsidan. Det ganska ointressanta bulkbössorna finns i ärlighetens namn hos de flesta lite större handlarna. Å andra sidan - hur kul är det med 9 Beretta 686 på rad? Eller 5 R93? Har man sett en har man sett dem alla.

Vill man ha något lite roligare utanför standardutbudet än gistet skrot från Husqvarna eller rostmerklar från DDR så är det i princip bara Torsbo eller Kjell i Sjöbo som kan erbjuda mer än nått enstaka kul objekt i det här vapenkulturella u-landet.

Så frågan är vad ni letar efter.

/T

Publicerat
31 minutes ago pmt sa:

Torsbos utbud i Sverige hittar ni inte - det som slår det är HuntersHouse i Köpenhamn. Sedan är det utanför norden som gäller.....

Kjell i Götene liksom Kjell i Sjöbo ligger inte så fasligt långt efter, men ärligt talat är de inte riktigt där sett till volymen. Kjell i Götene tappar i volym och synnerhet vad gäller lite roligare pangar....

Är man ute efter standard 1A - dvs Tikka T3 / Blaser R8/93 / Sauer 101/202/303/404 - på studsarsidan så spelar det kvitta vilken av dem ni åker till. Samma vad gäller hagelsidan. Det ganska ointressanta bulkbössorna finns i ärlighetens namn hos de flesta lite större handlarna. Å andra sidan - hur kul är det med 9 Beretta 686 på rad? Eller 5 R93? Har man sett en har man sett dem alla.

Vill man ha något lite roligare utanför standardutbudet än gistet skrot från Husqvarna eller rostmerklar från DDR så är det i princip bara Torsbo eller Kjell i Sjöbo som kan erbjuda mer än nått enstaka kul objekt i det här vapenkulturella u-landet.

Så frågan är vad ni letar efter.

/T

Kan inte svara för dem alla, jag är mest ute efter att se mig om, massera igenom ett större utbud olika vapen i alla kategorier så jag vet inför eventuella inköp i framtiden, kolla efter nån mk38 och se om det är min bössa på trapbanorna i framtiden. 

Vet att nån av dem är ute efter nån dyrare klassetta, nån efter dyrare optik, och nån efter nån finare .22. Det fysiska utbudet är helt öken lokalt och det är en stor fördel att känna o klämma på en dyrare pang innan man beställer.

Utöver det är väl ett större ammoutbud till bulkpriser också något som drar efter som såna grejer inte finns här i krokarna. Här är rottweil, fiocchi och gyttorp det du har att tillgå. Glöm bulkpriser.

Publicerat

Då är det Torsbo som gäller, eller Kjell i Sjöbo. Men kör ni till Skåne så är det 5 mil mellan Sjöbo och Köpenhamn..... 

Kör ni ner så passerar ni förvisso både Torsbo och Kjell i Götene med.

T

Publicerat

Det där Hunter's house verkar ju vara ett fantastiskt trevligt besöksmål. Sambon vill gärna semestra i Köpenhamn, borde ju gå att slå två flugor i en smäll... Hur lätt/svårt är det att köpa vapen som svensk i Danmark?

Publicerat
Just now klompdomp sa:

Det där Hunter's house verkar ju vara ett fantastiskt trevligt besöksmål. Sambon vill gärna semestra i Köpenhamn, borde ju gå att slå två flugor i en smäll... Hur lätt/svårt är det att köpa vapen som svensk i Danmark?

Undrar vi båda. :D

Publicerat
15 minutes ago klompdomp sa:

Hur lätt/svårt är det att köpa vapen som svensk i Danmark?

Inte alls. Men man brukar kräva att överföringen görs till en handlare i Sverige. 

Tar lite längre tid men är inte alls komplicerat. 

T

Publicerat

Men min motfråga är varför Torsbo inte duger?

T

Publicerat

Jag har absolut inget emot Torsbo! Har bara varit där en snabbis dock, skulle gärna spendera mer tid där. Man vill ju besöka så många intressanta vapenhandlare som möjligt helt enkelt. ^_^

Publicerat
41 minutes ago pmt sa:

Men min motfråga är varför Torsbo inte duger?

T

Min polare och min lagledare på jobbet har liknande erfarenheter som mig och vill heller inte handla av dem.

Jag är må hända inte grefve Knoll von Tott som köper flodman, perazzi och drillningar för förmögenheter, men det är inte de flesta andra heller i deras kundkrets skulle jag tro, man kan ändock kosta på sig att vara trevlig, hjälpsam och ha ett bra kundbemötande, och inte sälja vapen med fel på utan att ens bemöda sig med nån form av hjälp eller kompensation.

Publicerat

Som handlare så håller jag nog Kjells vapen i Götene som top tre i landet.. störtsköna de jag har tjafsat med och goa.. tror jag tagit två bössor därifrån osedda totalt strulfritt. Deras montrar på div mässor är även en given attraktion, alltid prutbart och en avslappnad stämning.

Publicerat

Kjells i götene, mycket trevliga. Alltid fått bra bemötande där. 

Aldrig några problem att ringa dom och se om de har eller kan ta hem en speciell vara.

Publicerat

Nu kastar jag iofs stridsvagnar i dockhuset då emedan jag har ett handlartillstånd själv och sålunda är en handlare. Men handen på hjärtat så vill jag inte tjafsa om vapen när jag är i en kasun - jag vill titta på vapen. Ska det stå ngn i kasunen när jag är där inne kan vederbörande gärna få stå i givakt i hörnet - det ser trevligt och korrekt ut om inte annat. Och så blir det framförallt TYST i kasunen.

Om det finns något på denna jord jag hatar så är det folk som tuggar en massa gagg med mig i kasunen, tjafsa kan man göra utanför.

Men visst kan jag ge en halv poäng om att Torsbo stundligen kör saker och ting väl fort och det blir fel då och då, men att man aldrig stått för sina misstag har jag aldrig varit med om på Torsbo. Förr tvärt om skulle jag nog säga..... Och jag har haft en hel del med dem att göra under åren.

Kjell i Götene har haft mer trista upplevelser från - man bör ju hjälpligen veta vad man pratar om som säljare....

/T

Publicerat
9 hours ago 6.5x55SM sa:

Min polare och min lagledare på jobbet har liknande erfarenheter som mig och vill heller inte handla av dem.

Jag är må hända inte grefve Knoll von Tott som köper flodman, perazzi och drillningar för förmögenheter, men det är inte de flesta andra heller i deras kundkrets skulle jag tro, man kan ändock kosta på sig att vara trevlig, hjälpsam och ha ett bra kundbemötande, och inte sälja vapen med fel på utan att ens bemöda sig med nån form av hjälp eller kompensation.

Inte fått sådant bemötande där för egen del och har ett extrent ofrälse efternamn och har inga lyxvapen heller. Har de måhända svårt för din heltäckande kostym?

Publicerat
Just now sidelock sa:

Inte fått sådant bemötande där för egen del och har ett extrent ofrälse efternamn och har inga lyxvapen heller. Har de måhända svårt för din heltäckande kostym?

Aldrig varit ner så de har inte sett mina tatueringar, om det var dem du tänkte på. :) 

Bara haft telefon o mailkontakt.

Svante Nilsson har varit trevlig och hjälpsam de gånger jag varit dit, trots att jag burit T-shirt  och kan en äldre herre som han acceptera mig så borde dom kunna det också.

Publicerat
2 minutes ago 6.5x55SM sa:

Aldrig varit ner så de har inte sett mina tatueringar, om det var dem du tänkte på. :) 

Bara haft telefon o mailkontakt.

Svante Nilsson har varit trevlig och hjälpsam de gånger jag varit dit, trots att jag burit T-shirt  och kan en äldre herre som han acceptera mig så borde dom kunna det också.

Det förklarar saken, Torsbo är värdelösa på telefon och mail, de har så mycket köpsugna jägare i butiken alltid så i regel vill de bara slippa telefonen. Gå in i butiken så får du riktigt bemötande.

Publicerat
9 minutes ago 6.5x55SM sa:

Svante Nilsson har varit trevlig och hjälpsam de gånger jag varit dit

"Trevlig" är väl typ det enda han är.....

/T

Publicerat
5 minutes ago pmt sa:

"Trevlig" är väl typ det enda han är.....

/T

Jag har inga dåliga upplevelser från honom iaf. Fick det jag sökte, fick den hjälp jag behövde, ett helt okey bemötande och allt var frid och fröjd.

Nu är jag ingen vapenexpert och handlare själv så kunskaperna är för basala för att utvärdera hans kunnande och göranden.

Publicerat

Staffan på Svante Nilsson's Vapen har gett MIG service långt ut över vad jag har upplevd hos någon annan handlare i Sverige när jag har handlat där.
Har bara gott att säga om den affären.

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Staffan på Svante Nilsson's Vapen har gett MIG service långt ut över vad jag har upplevd hos någon annan handlare i Sverige när jag har handlat där.
Har bara gott att säga om den affären.

Jag har inte sagt att han inte är serviceminded eller att han inte är trevlig - för det är han. Men jag har hört saker i den butiken som i bästa fall kan kallas horribelt hårresande.

Åker man till en handlare för att man inte kan eller inte vet - ja, då hjälper i min värld inte ett trevligt bemötande. Jag tar tusen gånger hellre en surgubbe som vet vad han mumlar om även han gravt oförskämd mot mig än en som är så trevlig men inte vet vad hen pratar om.

/T

Publicerat

Det värsta jag har hört i den butiken är tips på laddata och laddmetoder till en man som tydligen så sent som enbart någon dag före hade lyckats med konststycket att skjuta utdragaren från en M98 så pass att den inte återfanns i skjutbåset, hans händer var helt prickiga/trasiga av allt småsplitter han då fick inskjutet i händerna.

För övrigt återsåg jag samma man någon dag senare på skjutbanan vid Ekebyboda, i det läget så avvek jag till en annan del av skjutbanekomplexet. /Christian 

Publicerat
1 hour ago Christian N sa:

Det värsta jag har hört i den butiken är tips på laddata och laddmetoder till en man som tydligen så sent som enbart någon dag före hade lyckats med konststycket att skjuta utdragaren från en M98 så pass att den inte återfanns i skjutbåset, hans händer var helt prickiga/trasiga av allt småsplitter han då fick inskjutet i händerna.

För övrigt återsåg jag samma man någon dag senare på skjutbanan vid Ekebyboda, i det läget så avvek jag till en annan del av skjutbanekomplexet. /Christian 

Nu var ju inte jag där och hörde vad som sas. Men nog borde den killen behövt mer än ett tipps...