Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur är det nu, handla kikarsikte från USA?

Featured Replies

Publicerat

Har fått för mig att jag vill ha ett kikarsikte från Trijicon men ogillar den svenska prisbilden... Skulle enkelt spara fyra tusenlappar på att handla i USA! Men hur är det nu, är det "militärt materiel" och belastas med orimligt krångel å bök för att lagligt få hem ett från staterna?

Publicerat

Min erfarenhet i frågan är att det enda sättet som fungerar utan en massa krångel och risk att bli utan prylar, trots att man har betalat, är om man känner någon som är i staterna som kan köpa prylen och sen posta den i ett anonymt, privat, paket till Svedala... De flesta säljarna kommer att vägra att skicka prylarna eftersom det är förbjudet och de vill inte riskera sin verksamhet på en pryl. Mötte stor problematik när jag försökte köpa prylar till min T3 jag byggde om för några år sedan och de flesta sålde inte ens en skruv till mig eftersom de inte tordes exportera "vapendelar"...

Möjligen finns det omvägar som kan fungera i dag men de kommer att lägga på exportskatt på allt som skickas och sen kommer Svenska tullen att ta paketet och lägga på importskatt och vips så står du där och har betalat lika mycket, eller mer, än vad du hade gjort hos din lokala nasare... Så kolla om du inte har någon du känner där borta som kan slå in ett paket ;) 

Publicerat

https://theopticzone.com

sänder till Sverige har handlat några rör av dom

räkna med att du åker på moms på total summan även frakten.

Publicerat
  • Författare

Har en kompis som åker ganska frekvent till USA och hade väl tänkt mig att ta hem en glugg på det viset...

Publicerat

Tänk bara på att svenska importören sedan inte tar i siktet vid evt reparation, eller framtida byte av tritiumampull. De kan också vara så med just Trijicon, att inte heller Trijicon USA tar i siktet vid evt reparation/tritiumbyte, när det inte är köpt via generalagent i aktuellt land (Venatio i Sverige). Detta trots att du skickar siktet direkt till USA. Det var så förut i alla fall. Har att göra med importtillstånd för radioaktivt material.  Så det blir lite att köpa 'och hoppas det håller livet ut'. Blir också betydligt svårare att sälja beggat när det inte är köpt via generalagent (pga av det jag påpekat innan).

Publicerat

Värt att veta är att tritium har en halveringstid på 12 år så försäkra dig om att du får ett alldeles nytillverkat sikte.

/Mike

Publicerat

OT fråga men kan man inte köpa och byta tritinumampull själv? Om man är som jag som har skruvat isär allt han ägt sedan han var sex år gammal och vet att han får ihop skiten igen... ;) 

Publicerat
  • Författare

Kanske lugnast att ta ett med batteri då...