Publicerat November 14, 20187 yr Författare Detta är en populär post. Första vilda den här säsongen. Katter räknas som tama och släpps ut, trots skadorna de gör på småviltet och utsatta fasaner. Fällan slog igen 09,20. Morgonmård....
Publicerat Februari 20, 20197 yr Rävarna löper och har annat att tänka på nu.. det går trögt för mig med.. Jag har en räv som passerar några meter från fällan varje natt.. Kan ju hoppas på att det är en tik och att den går in snart..då borde det bli fart. Mård är ju toppen att få bort, dessutom vittrar de in fällan bra..
Publicerat November 25, 20214 yr Författare Detta är en populär post. Det tog några år och två flyttningar men i natt satt det äntligen en räv i fällan. En stor och fin tik.
Publicerat Oktober 21, 20223 yr Idag satt en grävling i fällan. Det gick fort för fällan gillrades den 16e okt.
Publicerat Februari 22, 20233 yr Fan.. blir helt klart inspirerad av detta! Har ett pumphus nedanför kojan utom räckhåll för min kapacitet.. där är det ALLTID trafik.. alltid! Hade varit rejält coolt med en tunnelfälla där nere..
Publicerat Februari 22, 20233 yr 19 minutes ago Hipshot sa: Fan.. blir helt klart inspirerad av detta! Har ett pumphus nedanför kojan utom räckhåll för min kapacitet.. där är det ALLTID trafik.. alltid! Hade varit rejält coolt med en tunnelfälla där nere.. Du skulle haft nåt "revolver" magasin i fällan isf.... Den tar bara en om dagen annars. Det är inte "kostnadseffektivt" 😉
Publicerat Februari 22, 20233 yr 5 hours ago Hipshot sa: Fan.. blir helt klart inspirerad av detta! Har ett pumphus nedanför kojan utom räckhåll för min kapacitet.. där är det ALLTID trafik.. alltid! Hade varit rejält coolt med en tunnelfälla där nere.. Om du har nära till så hade det nog fungerat bra med larm så man slipper åka ut i onödan.
Publicerat Februari 22, 20233 yr 8 hours ago karelsk blandning sa: Om du har nära till så hade det nog fungerat bra med larm så man slipper åka ut i onödan. Finns ju jägare anställd på gården 👍