Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gryt utrustning

Featured Replies

Publicerat

Tänkte höra lite vad ni har med er till grytet när ni jagar..(förutom bössan/pistolen å spade  en ettrig terrier) vilken pejl?ficklampans märke/storlek?osv vidare ..jag har en liten uppfinging på g som jag håller på testa,det är en spegel som man kan fästa ficklampan på (maglite mini) som är teleskopisk(spegeln dårå),så man kan spana med,har ett stengryt där man inte kan gräva men få ner sig själv halft :D har ni nån gadget grej att tipsa om?? kommer väl komma dom gånger inte räven vill springa ut då man får ta till gammla indian knep 8)

Publicerat

jag har alltid med mig vapenet, spade (två st en liten armespade och en vanlig), spett, grytpejl, ficklampa mer behöver inte jag

Publicerat
  • Författare

inge nål å tråd då? ;) ;D ;D

Publicerat

nej det har jag hemma

Publicerat

Ungefär dessamma som tjt men jag lägger nog dit en yxa,och en såg för att kapa rötter.

Sen har man ju alltid lite olika beroende på mark eller egna funderationer.

Publicerat
  • Författare

ok..så inga gadgets,,funderar på skaffa ett sånt här fångst nät eller göra ett

Publicerat

Varför det?

Publicerat

shoot.gif Laser...?

whistle.gif

Publicerat

fångstnät ??? klassas som doping ;)

Publicerat
  • Författare

unghunden :P rogga om du kommer å jagar med mig ska du få se ;)

laser är nog nått som kommer sitta på min flerskottare :-*

Publicerat

Det funkar bättre med hagelbössan än med nät. Nät är bara ett otyg med rävsprängare. Du spärrar ju en gång för hunden också! Sen så gör du ju onödiga ljud och sprider onödig vittring på grytet när du sätter ut nätet.

Nä låt hunden jobba fritt och var beredd med hagelbrakaren.  ;D

MVH Roggman66

Publicerat
Ungefär dessamma som tjt men jag lägger nog dit en yxa,och en såg för att kapa rötter.

Sen har man ju alltid lite olika beroende på mark eller egna funderationer.

samma!

+ en seckatör (as bra att klippa rötter med!)

Publicerat
  • Författare

varför göra det lätt när man kan krångla till det,ska bara fånga en räv så för ge lite krydda under jul..

Publicerat

Utrustning?...foxterrier...hagelgevär....behöver man mer?

Publicerat
Utrustning?...foxterrier...hagelgevär....behöver man mer?

ja om man ska spränga en räv

Publicerat
ja om man ska spränga en räv

Jasså...det säger du...Jag har iaf använt mig av dessa ting å det har fungerat utmärkt de allra flesta gångerna iaf...

Men tja...vi har ju olika sätt att jaga på.....

Publicerat

Han var nog bara otydlig! Man böhöver bara dina tre ting för att spränga räv!  ;D

Publicerat
  • Författare

jaja ibland måste man gräva för att få skjuta,ibilen får de vara spett till grävmaskiner..men nån som tror att om man ska få en rävsprängare förstör hunden med att släppa på grävling??tror dock iaf hunden känner lite av vilka som går sätta press på och vilka djur som inte,visst smällar får man ta men förstör man hunden ?

Publicerat

nä jag tror inte att man förstör dom jag jagar både räv och grävling med mina

Publicerat

Jag tror att hundar som har det i sig att ligga kvar och jobba kan man nog få bort en del sprängaregenskaper med att gräva för dom.....men hundar som har spränget i sig är det svårt att få att ligga kvar om man inte står på grytet och gräver eller nära grytöppningarna.

Backar man undan 15-20 meter från grytet så kommer nio av tio hundar upp och kikar efter en stund.

Jag tror det är ovanligare med en riktig förliggare som aldrig lämnar viltet.

Publicerat
Jag tror att hundar som har det i sig att ligga kvar och jobba kan man nog få bort en del sprängaregenskaper med att gräva för dom.....men hundar som har spränget i sig är det svårt att få att ligga kvar om man inte står på grytet och gräver eller nära grytöppningarna.

Backar man undan 15-20 meter från grytet så kommer nio av tio hundar upp och kikar efter en stund.

Jag tror det är ovanligare med en riktig förliggare som aldrig lämnar viltet.

det har du rätt i

Publicerat

lazer på pistolen är kanon bra man slipper chansa med att vinkla pipan för träff!!! sedn spade, spett, ficklampa, yxa, vatten till hund &husse och några bra kompisar som älskar att gräva om det skulle vara grävling :D;)

mina hundar ligger på hårt både räv/grävling. rävarna går ut ur gryt, grävling så får man gräva ut

jag har hört om några som jagar på samma mnarker som jag dom  annvänder häxpipor för att få ut rävarna ur gryten samtidigt som hunden är i gryt!!!!!!!!!! dom kallar sej jägare!!!!!!!!!! :o >:( >:( >:( >:(

mvh. samme

Publicerat

Förstår att vi är väldigt olika som grytjägare.De gånger jag grävt fram en räv är oerhört lätträknade...och dom gångerna ångrar jag egentligen.Tycker inte att det är riktig jakt..inte som jag vill ha det iaf.Lyckas inte terriern spränga räven så är det bara att lyfta på hatten åt räven å sedan får man hoppas att man är den som vinner nästa gång.Glädjen över att skjuta en räv för en terrier som gjort ett bra sprängarjobb är offantligt mkt större än att skjuta en räv som ligger inträngd i en ändgång.Så är det för mig...

Publicerat
Förstår att vi är väldigt olika som grytjägare.De gånger jag grävt fram en räv är oerhört lätträknade...och dom gångerna ångrar jag egentligen.Tycker inte att det är riktig jakt..inte som jag vill ha det iaf.Lyckas inte terriern spränga räven så är det bara att lyfta på hatten åt räven å sedan får man hoppas att man är den som vinner nästa gång.Glädjen över att skjuta en räv för en terrier som gjort ett bra sprängarjobb är offantligt mkt större än att skjuta en räv som ligger inträngd i en ändgång.Så är det för mig...

en räv är jätte kul att skjuta för ett lyckat terrier arbete. men hos mig har jag fått dom i gryt ska dom bort för jag sätter ut änder och fasaner

Publicerat

alla rävar som gått i gryt har kommit ut men ibladn så kan det vara grävling och det är inte många grävlingar som kommer ut/sprängda men det händer är det ingen sön som i år så tar jag med spett,spade i bilen utifall att

mvh. samme