Publicerat Februari 3, 20179 yr Författare 12 minutes ago josc72 sa: Shit! Om polisen ser det här kanske det blir jäkligt omständigt att byta olja hemma i garaget när det blir licenskrav på oljefilter Hade inte förvånat någon^^ Undra om det blir dyrare att skaffa licens till första-filtret
Publicerat Februari 3, 20179 yr Antagligen, och så kommer det att bli en jävla jakt på illegalt insmugglade oljefilter i Skåne där varje browning-, winchester- och benellihalvautomat kommer att prydas av ett svart Mann oljefilter. Favoritvapnet för varje organiserad brottsling!!!
Publicerat Februari 3, 20179 yr Författare Haha det behövs sånna som du för att få en fredag på kontoret att gå Blir att samla på sig oljefilter så man kan sälja till alla gangsters i betongen
Publicerat Februari 3, 20179 yr I England så var det fritt fram med dämpare på .22LR och det var också fritt fram att tillverka sin egen, och således fanns det inga vettiga att köpa eftersom i princip alla tillverkade sina egna... Där lärde jag mig ett och annat när man byggde ett antal varianter och testade sig fram! Oljefilter funkar säkert bra ett tag om man har riktiga subbar, men ack så himla tungt det skall bli - för att inte tala om olagligt... Riskera licenserna för ett par oljefilter känns ju sådär om man skall vara ärlig... Exabit kommer med en viktig kommentar om att man måste ha 4-backs chuck när man skall skära en gänga för dämpare på en pipa. Eller "måste och måste" är kanske inte hela sanningen, men skall det bli rakt i förhållande till loppets borrning så måste man det eftersom pipan sällan är borrad exakt i centrum på pipgodset. Man sätter då en tolk i mynningen som sticker ut en bit och så indikerar man på den så man vet att man skär efter loppet och inte ytterdiametern på pipan. Har sett många, framförallt hemsnickrare, dämpare där kulan tog i bafflarna inuti och skickade kulan i fel riktning... Klockrent exempel på varför detta är noga! På en .22LR blir det inte så mycket haveri men med klass 1 blir det lite mer krafter inblandade... Även jag drabbades av dämparträsket i början men har bara dämpare när jag övningsskjuter i dag, eller om jag går med kula och hund. Annars kör jag med okapade pipor och Peltor kåpor!
Publicerat Februari 3, 20179 yr Detta är en populär post. Oljefilterdämpare fungerar alldeles utmärkt på kaliber .22 Den blir så tyst att grannen tror den klickar..... Svepet i ett oljefilter är emellertid så tunt att den inte alls tål det tryck- och den mängd krutgas som kommer ut ur en klass 1. Resultat av praktiskt test: Från första skott sväller filtret lite- men, "det går nog bra det här" Av andra skott sprutar det backventil, fjäder, kula packning och skit ur filtret.... Märkligt ljud, stort hål bak i filtret... Projektet nedlagd