Publicerat November 2, 20178 yr Vid mängdskytte så är det väl att föredra ha en bock osv men allt det där vet du säkert redan. Jag har en bekant som enbart skjuter med sin SvS och den används ganska flitigt på lerduvor och han skjuter bra med den så, som sagt är det en SvS du vill ha så ska du köpa en sådan.
Publicerat November 2, 20178 yr 22 minutes ago hs_merkel sa: Skaffade en svs för två år sedan. För att ha när man går med spaniel,jagar änder eller harjakt med stövare. Tanken var att öppna upp den till 1/4 och 1/2 men den får va som den är så skjuter jag filt förladdat i den istället. Hade problem att ställa om. Men nu händer de att något råkar förvirra sig in i svärmen ibland. Har upplevt den som lätt. Ända tills jag tog fram 20an sist jag jagade med spaniel, nu är den ganska tung. S Ursäkta OT men vilken fin hund!! I sakfrågan är mitt svar, varför välja bara det ena när man kan ha båda.