Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Långhållsbygge ala Bollnäs

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Satte upp 2 plåtar till i helgen också, 

Liggande från vägen:

503m

575m

635m

Samma plåtar men flyttar upp på en höjd bakom

613m

696m

747m

• Svar 115
  • Visningar 12,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• BollnäsViktor
    BollnäsViktor

Impuls mannen.... köpte en Sauer STR med 74cms 6,5x55 pipa idag. jaja tänkte jag och sa till mig själv att jag väntar med fäste och sikte, slår igång datorn och hittar en Vortex Viper P

• BollnäsViktor
    BollnäsViktor

Får spendera sin första natt i min ägo på hotell 

• Bli inte förvånad om han erbjuder en cocker, wachtel eller en rondellhund som betalning, bordellen verkar snurra på hos familjen Faxe...

Posted Images

Publicerat

Gunnar & co på GESAB är alltid trevliga. Min dotter kräver alltid att få följa med om jag ska dit, men det kanske har mer att göra med karamellerna än något annat.

Jag får förhoppningsvis min Ase Utra SL5i till min 6,5:a med tjockpipa idag. Jag tror den blir utmärkt - jag har sedan tidigare en SL6i som jag är mycket nöjd med.

Publicerat

Som sagt Atlas PSR är bra skit och det stödet jag kör med - givet inte billigaste men jag köper hellre dyrt och gråter en gång, än lite billigare och surar varje gång jag använder prylen.

Jag kör en Stalon Whisper på min rigg, det är tamigfan olidligt att sitta/ligga som spotter bredvid någon med broms!

Visserligen kan det bli mirage efter en stund men det finns ju neoprenskydd som förlänger tiden innan det märks - och det är dessutom skönt att sätta sig en stund med en kaffe emellanåt eller rent av bytas av en stund! :-)

På den lite mindre .223:an kör jag en ASE Utra SL5, där tar det mycket längre tid innan miragen kommer - men den tar å andra sidan längre tid på sig att sjunka i temperatur också.

Publicerat
  • Författare
2 hours ago LGH sa:

Gunnar & co på GESAB är alltid trevliga. Min dotter kräver alltid att få följa med om jag ska dit, men det kanske har mer att göra med karamellerna än något annat.

Jag får förhoppningsvis min Ase Utra SL5i till min 6,5:a med tjockpipa idag. Jag tror den blir utmärkt - jag har sedan tidigare en SL6i som jag är mycket nöjd med.

Ja otroligt hjälpsamma, och trevliga. 

Haha ja att ha en godisskål kan vara smart ;) jag fick *bara* kaffe 

Har tittat på den också, fattat det som att den ska tåla en heldel :thumbsup:

Publicerat
  • Författare
2 hours ago dru sa:

Som sagt Atlas PSR är bra skit och det stödet jag kör med - givet inte billigaste men jag köper hellre dyrt och gråter en gång, än lite billigare och surar varje gång jag använder prylen.

Jag kör en Stalon Whisper på min rigg, det är tamigfan olidligt att sitta/ligga som spotter bredvid någon med broms!

Visserligen kan det bli mirage efter en stund men det finns ju neoprenskydd som förlänger tiden innan det märks - och det är dessutom skönt att sätta sig en stund med en kaffe emellanåt eller rent av bytas av en stund! :-)

På den lite mindre .223:an kör jag en ASE Utra SL5, där tar det mycket längre tid innan miragen kommer - men den tar å andra sidan längre tid på sig att sjunka i temperatur också.

Ganska precis så där brukar jag också tänka men nu slog snål jäveln till, beställde ett pirat Atlas från wish... 

Får se hur den ser ut, 

Haha ja grabbarna var inte så nöjd med smällarna :lol:

Nä exakt, kaffe är gott ^_^

Publicerat
2 hours ago BollnäsViktor sa:

Snabba ryck som vanligt, ringde ljuddämpare.nu på lunchen,  och pratade en stund, vilken djungel det är med dämpare...

Slutade med att jag beställde en Jaki Sniper, ^_^

Ja är ett helsike att välja.

Själv beställt en Jaki Sniper RST, mest för att jag har en rostfri pipa.

/Baner

Publicerat
  • Författare
5 hours ago Baner sa:

Ja är ett helsike att välja.

Själv beställt en Jaki Sniper RST, mest för att jag har en rostfri pipa.

/Baner

Vi får hoppas att dom är lika bra som det sägs ^_^

Publicerat
1 hour ago BollnäsViktor sa:

Vi får hoppas att dom är lika bra som det sägs ^_^

Jepp, bör ha den om 2 veckor eller nått sånt så man får se(höra). Ska sitta på min 300wsm.

/Baner

Publicerat

Ang det rippade Atlas stödet, det ser och känns rätt ok i början, 

nu finns det säkert fler varianter av detta men det jag köpte som ref material till mina andra Atlas har visat sig bli bra sladdrigt och glappt, snabbt. Detta med en lätt bössa och mycket modest pre load.

personligen tror jag att du hade kommit att skjuta mer och bättre med säck till framstöd. 

Visst är klangen beroendeframkallande.:D/C 

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Christian N sa:

Ang det rippade Atlas stödet, det ser och känns rätt ok i början, 

nu finns det säkert fler varianter av detta men det jag köpte som ref material till mina andra Atlas har visat sig bli bra sladdrigt och glappt, snabbt. Detta med en lätt bössa och mycket modest pre load.

personligen tror jag att du hade kommit att skjuta mer och bättre med säck till framstöd. 

Visst är klangen beroendeframkallande.:D/C 

Såg några Youtube videos där dom jämförde, såg helt ok ut då, men nått läre dom ha sparat in på för det priset 

284kr :ph34r::lol:

Ja det är det verkligen, trodde aldrig jag skulle tycka det var så roligt att skjuta på dött ting

Publicerat

Fick 2 benstöd från kina idag, atlas kopia och ett accu-tac kopia.

Båda kändes helt okej faktiskt, även om accu-tac kopian kändes som om den vore av bättre kvalitet.

Bara tänkt ha till 10/22'an så.

Kostade 580:- ink frakt så är ju skitsamma om dom inte håller.

Dom verkar bli allt bättre på att kopiera grejer där borta... var tom fett och olja på ställen där originalen har det.

4 dagar från beställning hade jag dom hemma, är fan snabbare än många svenska säljare.

Publicerat
  • Författare
17 minutes ago Baner sa:

Båda kändes helt okej faktiskt, även om accu-tac kopian kändes som om den vore av bättre kvalitet.

Dom verkar bli allt bättre på att kopiera grejer där borta... var tom fett och olja på ställen där originalen har det.

4 dagar från beställning hade jag dom hemma, är fan snabbare än många svenska säljare.

Åh fan, låter bra! Hoppas verkligen att dom ska *funka* 

Publicerat
1 hour ago Baner sa:

Tycker att Accu-tac kopian på Wish ser riktigt intressant ut. Frågan är om det är "värt" att snåla på sådant? Jag ska ha dom på en M98 i 6mm-06 med en kaxig matchvikt för skytte och jakt ut till 250-300m.

Mvh Joacim 

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Publicerat
På Tue Mar 28 2017 at 17:42 Baner sa:

På Mon Mar 27 2017 at 12:31 BollnäsViktor sa:

Ganska precis så där brukar jag också tänka men nu slog snål jäveln till, beställde ett pirat Atlas från wish... 

Får se hur den ser ut, 

Haha ja grabbarna var inte så nöjd med smällarna :lol:

Nä exakt, kaffe är gott ^_^

Sorry att jag spammar din tråd med detta Viktor men har ni hunnit testa era Atlas och Accu-Tac kopior i fält ännu, står i begrepp att fixa benstöd med picatinny infästning till bössan och även här skriker snåltarmen till när man lagt ut lite slantar på sikte, fästen osv.

Mvh Joacim 

Publicerat

Har testat accu-tac kopian nu på banan med 300wsm då jag inte fått spigot fästet till mina andra benstöd.

Stabila tills man började skjuta, benen fällde ihop sig själv av rekylen...

men lär fungera fint på mindre kalibrar, vart inget glapp eller så, utan är nog fjädrarna som hållet benen i läge som är för klena, eller om det var för att jag hade dom riktade framåt.

/Baner

Publicerat
37 minutes ago Baner sa:

Har testat accu-tac kopian nu på banan med 300wsm då jag inte fått spigot fästet till mina andra benstöd.

Stabila tills man började skjuta, benen fällde ihop sig själv av rekylen...

men lär fungera fint på mindre kalibrar, vart inget glapp eller så, utan är nog fjädrarna som hållet benen i läge som är för klena, eller om det var för att jag hade dom riktade framåt.

/Baner

Låter ju "sådär" ;):D

Får nog tänka lite på detta.

Mvh Joacim 

Publicerat
  • Författare

Tyvärr inte hunnit prova än

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

IMG_20170513_154503_757.thumb.jpg.1e8f4660c55715b20df75eda551de81e.jpgDSC_0116.thumb.JPG.9f003c672a6f44c82595592ccde71228.JPGDSC_0097.thumb.JPG.5c24b058d961212aa17ce02793d05969.JPGDSC_0100.thumb.JPG.100f1aa40c50bda417977169801a9942.JPGDSC_0118.thumb.JPG.9876d5a6b89d6c8227e86f9d2df04fdc.JPG

Publicerat
  • Författare

Väldigt positivt första intryck av dämparen, tror nog aldrig att jag kommer montera på rekylbromsen igen...  

Jaki Sniper, stor och tung men dämpar som tusan och för liggande skytte på plåt så gör det inget att den förlänger och väger. 

Benstöden är jag också nöjd med en så länge, kines kopior av Atlas men den känns rekoderliga och väldigt svårt att märka nån skillnad mot kompisens äkta, det ända är att man får skruva åt dom lite hela tiden. 

Förhoppningsvis blir det lite skytte på längre håll imorgon

Publicerat
  • Författare

Hann med att åka till skjutbanan en sväng i torsdags kväll, blir väldigt mkt mindre skytte en vad jag hade trott när jag köpte bössan.. DSC_0165.thumb.JPG.b1f5eeae60f00c081b62a4fcf31af336.JPG