Publicerat December 12, 200619 yr Svenska Stövarklubben utlyser en slogantävling. Dom tycker inte "Stövarjägare gör det i skogen" är så spännade och nytänkade längre. Jag tycker vi gör en här. Förslag Nr 1 från undertecknad: "Hellre än en hare i slaget än en bäver i handen" Kom igen ni andra bättre än så här kan det nog bli ;D
Publicerat December 12, 200619 yr Hellre är räv i nosen än tappa losen! Vetefan hur det där blev? Men är inte los, skall på norska? //Roggman66
Publicerat December 12, 200619 yr En stövare Ha're bra med sina långa ben, alltid fullt ös över stock och sten. Bjuder dig aldig på en dö minut då alla inom en mil hör dess rappa trut.
Publicerat December 12, 200619 yr En slogan är väl kanske till för att få folk att reagera...tänka till..och komma dit. Tänkte direkt på när Jesus satt på en brunn och sa:" Låt barnen komma till mig". Barn och unga kan ju ofta lockas att göra någonting om man säger"jag tar tid, skynda dig nu" ..och samtidigt så är ju stor del av stövarjakten en jakt med klocka och tidtagning."...så...mitt sloganförslag blir alltså följande: "Kom kom,skynda!Jag tar tid!" Hmm...undrar om inte min motivering var bättre än min slogan....
Publicerat December 12, 200619 yr Svenska Stövarklubben utlyser en slogantävling. Dom tycker inte "Stövarjägare gör det i skogen" är så spännade och nytänkade längre. Jag tycker vi gör en här. Förslag Nr 1 från undertecknad:"Hellre än en hare i slaget än en bäver i handen" Kom igen ni andra bättre än så här kan det nog bli ;D Hmm..ju mer jag läser din slogan ju mer funderar jag om du skrivit rätt. Hällre än en....ska du inte ta bort ÄN? Eller säger ni så där nere??
Publicerat December 12, 200619 yr Hmm..ju mer jag läser din slogan ju mer funderar jag om du skrivit rätt. Hällre än en....ska du inte ta bort ÄN? Eller säger ni så där nere?? Nja, jag är ju lite ordblind. Men bara för din skull så återger jag mitt bidrag :-* :-*: Hellre en hare i slaget än en bäver i handen Fan.... vad du skall vara motvals och jävlig. Blir ju lite nervös ;D ;D
Publicerat December 12, 200619 yr eller varför inte... "Vi är ute i ur och skur, allt du behöver är ett tidtagarur"
Publicerat December 12, 200619 yr eller varför inte..."Vi är ute i ur och skur, allt du behöver är ett tidtagarur" Haha...tror fan ja röstar på den...
Publicerat December 12, 200619 yr En Finne, schiller,Hamilton eller ryss är bättre än en kyss ;D //Roggman66
Publicerat December 12, 200619 yr "Bättre jaga bäver på krogen än hare i skogen?" Fast det blev väl kanske lite motsatt effekt.... // kettukiller-den fridsamme
Publicerat December 12, 200619 yr eller varför inte..."Vi är ute i ur och skur, allt du behöver är ett tidtagarur" För att spinna vidare på den här..... "Stövarjakt-det klockrena alternativet"
Publicerat December 12, 200619 yr heldre en i poolen istället för en hare på korne..jaga är ingen kul om man har ett tidtagarur!...med isterband å körv,blir jakten en fröjd haha..äsch jag var sämst
Publicerat December 12, 200619 yr Stövare ska som det sig bör spöas med en stör... :- :-X Oj blev lite galet där.. ;D Provar några lite mer seriöst. Med en stövare hack ihäl ska vi snart räven ha ihjäl. Med en stövare slipper man dra en rövare. Med en stövare i laget går man inte bet i första taget. Nu tog fantasin slut. > > Mvh Janne
Publicerat December 12, 200619 yr med hagelspruta i näven, stilla väntan på räven hardrev gärna i ur och skur, men inte utan mitt tidtagarur säljes var för sig eller som ett paket
Publicerat December 12, 200619 yr Min dotter på 6år tyckte att denna slogan skulle passa. Sitter älgen fast under fälgen. :D ;D ;D Den var ju rätt bra eller???? Mvh Janne
Publicerat December 12, 200619 yr "Ögonblick man aldrig glömmer-Stövarjakt" "Inte utan min Stövare" "Kultur när den är som bäst-Jakt med Stövare" Optimallivskvalitet-Rävjakt med Hamilton" "Jakt på topp-Schillern får opp" "En odopad finne-Finnstövaren" Gillar dock taxklubbens slogan bäst-Tax ska du ha ;D
Publicerat December 12, 200619 yr snön lyser vit på taken blott jag och hunden är vaken, julharen väntar listig och snabb var redo nu så vi tar den.
Publicerat December 12, 200619 yr "om du ej tycker om å skjuta, ut med stövar´n , lyssna och njuta" ;D ;D
Publicerat December 12, 200619 yr tax klubben borde ha..glöm inte sovsäcken min vän,din taxameter driver än..
Publicerat December 12, 200619 yr tax klubben borde ha..glöm inte sovsäcken min vän,din taxameter driver än.. hehe den var bra, ja det finns ju en till inofficiel slogan.. kommer kallad kommer strax,, född till slav är ingen tax..
Publicerat December 12, 200619 yr "Jakt på topp-Schillern får opp" "jakt på topp-schillern får opp, ingen får skjuta för nu ska vi njuta
Publicerat December 12, 200619 yr tax klubben borde ha..glöm inte sovsäcken min vän,din taxameter driver än.. Asgarv!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D