Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skriva teoriprov

Featured Replies

Publicerat

Halloj! Visste inte alls under vilket ämne jag skulle skriva detta, men nu får det bli här, jag undrar egentligen bara kan man skriva upp teoriprovet till jägarexamen vitt ett tillfälle och skjuta upp vid ett annat? Eller måste man gör det samtidigt? Med vänlig hälsning, jakob

Publicerat

Det går bra att skriva- och skjuta upp vid separata tillfällen. Upplägget kan man styra helt själv. :) 

Publicerat

Hej Jakob!

Vanligtvis gör man det vid olika tillfällen. Tror inte jag har hört talas om många som gjort det vid samma tillfälle faktiskt...

Publicerat
  • Författare

Jaha okey toppen!:) Tack för svaret!

Publicerat

När jag tog jägarexamen -85-86 så var proven vid olika tillfällen. Teoriprovet hade vi samma kväll som vi brukade ha teori o skjutprovet fick vi göra upp med examinatorn så att det passade tidsmässigt. Examinatorn var en pensionerad major som hade detta som x-knäck.:thumbsup:

Publicerat

Värt att veta är att man även kan dela upp uppskjutningen till olika tillfällen. Kulvapen vid ett tillfälle och hagelvapen vid ett annat. Det går också att dela kulprovet till två tillfällen, ett för småvilt och högvilt (älgprovet) vid ett senare.

Publicerat

Ja, det gör det också. På min tid tog vi teorin en kväll o skjutproven en em. bestämde jag tid med honom.

Publicerat
1 hour ago klompdomp sa:

7 inlägg och ingen av er har kommit med nån ordvits om att skjuta upp uppskjutningen? Skämmes på er! :angry:

När jag skrev teorin så skrev det en senvinterkväll i Jönköping. Mars el. april. Jag väntade med uppskjutningen till maj-juni tror jag när det var torrt o varmare ute.:P

Publicerat
  • Författare

Tack för alla svaren! Kul med ett aktivt forum:) 

Publicerat
  • Författare

har ni något annat allmänt tips runt jägarexamen så får ni gärna dela med er:lol: törstar efter all info rörande jakt

Publicerat
18 hours ago Jstenholm sa:

har ni något annat allmänt tips runt jägarexamen så får ni gärna dela med er:lol: törstar efter all info rörande jakt

Då har du hittat rätt! Finns mängder med trådar, nya som gamla, att läsa igenom. Är det något du undrar över så väck en äldre tråd eller skapa en ny. Här finns gott om kunniga personer som kommer hjälpa dig! :)

Publicerat
  • Författare

Man kan ju göra lite testfrågor på Jägarförbundets hemsida, är det likt frågorna som kommer på examen? Tycker att det är rätt lätta frågor ändå, kanske säger så just för att jag kan dem men, hehe

Publicerat

Det finns några appar med frågor som är snarlika teoriprovets

Publicerat
  • Författare

På 2017-04-05 at 18:09 MagnusN sa:

Det finns några appar med frågor som är snarlika teoriprovets

Jag har en av dessa appar, den som man får betala för, tror den heter jägarexamen, den klarar jag alltid runt 60-65 frågor av 70, borde jag ha en god chans på teorin då?

Publicerat

Den appen är rätt bra, jag skrev hela tiden 70/70 på den på slutet. Sista 20 gångerna kanske. Läste även igenom stora jägarboken och bara pluggade överdrivet. Hade 68/70 på provet. Man kommer långt på appen. Speciellt om man läser fördjupningarna, om olika viltarterna mm. Du har absolut en teoretisk chans. Frågorna är ju lite omformulerade men ändå samma. Jag fick inte mer än 3 fågelfrågor t.e.x.. Tipset är att bara läsa på, gör gärna stora jägartestet online också på 70 frågor. Variera så ska du se att det går bra. Lycka till!

Publicerat
  • Författare

Okey! Tack så mycket, jag har även boken din väg till jägarexamen

Publicerat

Är det någon som har testat jägarexamens frågorna på Jägareförbundets hemsida nyligen och upplevt att svaren dom får är fel?

Jag brukar testa ibland. Var inne här om kvällen och fick en fråga vilka timmar man får jaga älg. Svarade vad jag tyckte, och fick markerat fel- datorn föreslog ett annat alternativ. Fick frågan igen någon serie senare och svarade det alternativ datorn hade satt som rätt gången innan- och fick även markerat fel på detta. Nu valde datorn det alternativ jag hade svarat första gången som rätt...

Även en tjäderhöna någon serie senare där datorn ansåg att jag skulle ha svarat att det var en orrhöna ..

Någon annan som upplevd detta? Jag VAR nykter ;)

Publicerat

Jag har upplevt samma problem som du nämner!

Publicerat

Snyggt. Grattis :)

Publicerat

Härligt! Grattis! :) 

Publicerat

Grattis!