Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

EUs vapendirektiv implementeras i praktiken

Featured Replies

Publicerat

You motherf... Hann bli uppriktigt irriterad innan jag förstod vilken dag det är!!

Publicerat

:lol::lol::lol:

Publicerat

Haha det där svaldes med hull och hår

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

Att blodtycket han stiga till ohälsosamma nivåer någon sekund är inte bara ett tecken på att man har dålig koll på vilket datum det är, utan även på att man förväntar sig i stort sett vilka verklighetsfrånvända saker som helst från EU och Miljöpartiet.

Man vet aldrig med den här trådskaparen hittar på för hyss.:rolleyes::lol:

Publicerat
  • Författare
6 minutes ago lsjonsson sa:

Man vet aldrig med den här trådskaparen hittar på för hyss.:rolleyes::lol:

Ja ja, skjut budbäraren bara ;-) 

Publicerat
6 minutes ago Älgflugornas Herre sa:

Ja ja, skjut budbäraren bara ;-) 

Åh nej!:thumbsup:

Publicerat

Jag hann bli både arg och irriterad innan poletten föll ner... 

Bra skrivet men skämtet ger en bitter eftersmak vad som kanske kan komma att bli verklighet den 7/4. Jag är uppriktigt oroad för framtiden vad gäller det inflytande vissa partier får i en sakfråga som mer präglas av hyckleri och verklighetsfrånvänd miljövurm än rena fakta. 

Med tanke på att jag numer försöker försörja mig genom att lära folk handskas med dylika tingestar blir jag än mer upprörd av det faktum att folk så långt från den verksamhet jag bedriver ges mer och mer makt i frågan. 

Men med det sagt får man gratulera upphovsmannen till upptåget för det var synnerligen intelligent skrivet :)

/M

Publicerat
  • Författare

Som sagt ett aprilskämt, men inte utan en udd av sanning. 

http://lipoptena.blogspot.se/2017/04/april-april.html

Självklart var gårdagens blogpost ett aprilskämt. Samtidigt ligger det lite sanning i det, nu går vi över i en fas där EUs vapendirektiv skall implementeras i svensk lag och då måste vi verkligen verka skademinimerande!

Kan för övrigt nämna att skämtet fick bra spridning. På mindre än ett dygn seglade den blogposten upp som mest lästa i bloggens 7 åriga historia. De flesta andra på 10 i topp har segat sig dit på någon vecka, och när det handlat om Görings Karinhall och drillingar så har trafiken varit konstant under flera år. En blogpost som gick lika snabbt upp på topp var den om #agriagate

Publicerat
1 hour ago Älgflugornas Herre sa:

Som sagt ett aprilskämt, men inte utan en udd av sanning. 

http://lipoptena.blogspot.se/2017/04/april-april.html

Kan för övrigt nämna att skämtet fick bra spridning. På mindre än ett dygn seglade den blogposten upp som mest lästa i bloggens 7 åriga historia. De flesta andra på 10 i topp har segat sig dit på någon vecka, och när det handlat om Görings Karinhall och drillingar så har trafiken varit konstant under flera år. En blogpost som gick lika snabbt upp på topp var den om #agriagate

Jag har sett det på grannforat.:thumbsup:

Publicerat
  • Författare
3 hours ago lsjonsson sa:

Jag har sett det på grannforat.:thumbsup:

Jo, 292 besök därifrån. De flesta har dock hittat fram via facebook. Närmare 20.000 besök från FB så den har spridit sig bra.

Publicerat
13 minutes ago Älgflugornas Herre sa:

Jo, 292 besök därifrån. De flesta har dock hittat fram via facebook. Närmare 20.000 besök från FB så den har spridit sig bra.

Härligt! Antagligen som har satt kaffet i fel strupe när dom läste det innan dom kom på att det var 1 April igår.:rolleyes::lol:

Publicerat

Jag fattar inte att folk inte har lärt sig än att ge fan i att läsa vare sig nyheter eller andra meddelanden överhuvudtaget den 1:a april för folk har banne mig inget verklighetsfilter påkopplat ens normalt och då är det bara att glömma att det finns den 1:a april...

Jag höll på att nästan gå på en sak jag läste den 31:a mars men kom snabbt på att han som skrev det bor i Australien och således redan hade påbörjat den 1:a april innan det var midnatt här, men i övrigt så läser jag inte ett skit den dagen för alla försöker att hitta på saker både till höger och vänster och det är bäst att bara ignorera denna dagen eftersom allt eller inget kan vara falskt.

Dock så säger jag hatten av till dig Älgflugornas Herre för du hade komponerat budskapet väl och det var språkligt trovärdigt - även om jag aldrig hade gått på det tack vare mitt tämligen strikta censurfilter ;) 

Tyvärr så kommer det inte att förvåna mig om jag får läsa något snarlikt om några veckor som förslag och då kommer vi inte att kunna skratta åt det som ett skämt... <_<

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Wizard sa:

Dock så säger jag hatten av till dig Älgflugornas Herre för du hade komponerat budskapet väl och det var språkligt trovärdigt - även om jag aldrig hade gått på det tack vare mitt tämligen strikta censurfilter ;) 

Tyvärr så kommer det inte att förvåna mig om jag får läsa något snarlikt om några veckor som förslag och då kommer vi inte att kunna skratta åt det som ett skämt... <_<

1/ tack

2/ man kan betrakta skämtet som en allvarligt menad maning att stanna kvar på tårna tills vi rott tillämpningen av reglerna i hamn. Vi vet ju trots allt var Rangsell, förlåt Thorsell, vill styra skutan...

Publicerat

Läste först nu, och tyckte att du lyckades väl med budskapet.  Men tyvärr, när det gäller våra politiker, så vet man aldrig vad/hur dom tänker.

Fick höra att en onämnd person som är vald till att bestämma över vad som är vbäst för oss, tyckte att våra måltavlor var rasistiska, då vi ska skjuta på det svarta och undvika skjuta på det vita.

Publicerat

Det roliga är att Linderoth i ljudfilen nämner tjänstemannaaktivismen hos Polismyndigheten. Medan man i Sveriges radios transkriberade text har censurerat bort detta ord.

Publicerat
4 hours ago wankelfåne sa:

Det roliga är att Linderoth i ljudfilen nämner tjänstemannaaktivismen hos Polismyndigheten. Medan man i Sveriges radios transkriberade text har censurerat bort detta ord.

Lite skillnad på lokalradio o riksradion. Det finns 2 jägare som jag vet som jagar på Radio Norrbotten o inga veganer vad jag vet.:thumbsup: