Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2017-18

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Skitjakt på er!:thumbsup:

• Svar 92
  • Visningar 12,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• fick idag skjuta min första älg någonsin, märklig och samtidigt otrolig känsla. blev knall och fall vilket också var skönt som tusan. 

• Tråkjakt.

• Måste dela med mig av en häftig upplevelse igår på älgjakten.  När jag smög in mot ståndskallet så hörde jag något prassla i buskarna bakom mig. Vände på huvudet och ser en utter skutta fram i sa

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Grattis!?

Publicerat

Fick med lite vilja in kalven i min lilla rådjurskyl...?

49 kg, inte mycket det. 

21A948AC-483D-4D68-B6FC-791179C2D952.jpeg

Publicerat
  • Författare
1 hour ago otterdalen sa:

Fick med lite vilja in kalven i min lilla rådjurskyl...?

49 kg, inte mycket det. 

Det blev fullt D!:thumbsup:

Publicerat

Grisless när det stora skogsbolaget valt att tillåta utländska fågeljägare på vår mark ändå fram till i söndags. Inte en älg stod still. Fullt sken och en mil in på annan mark på varje upptag.  Skitkul första vecka ?

Publicerat
  • Författare

Älgskogen nästa!

Skitjakt!:lol:

Publicerat
  • Författare

20180906_064606.thumb.jpg.e961dc4313a93b5cc7cf589d6ae0e443.jpgPå pass nu inne i gles tallskog ovanför ett mindre tjärn. 

Publicerat
  • Författare

Proppen har släppt för laget idag på morgonen när en 4-taggare fälldes m ofrejade horn. Bild kommer sedan

Nu pass nr 2.

• 2 weeks later...
Publicerat

Kul att Hjallis fick vara med! Spännande och nära.

20180916_080837.jpg

Publicerat

Fantastisk jaktvecka. Ca 45kg kött med hem. Sköt dessutom två fåglar en eftermiddag när älgjakten slutat tidigt.

Dock fruktansvärt mellankoliskt. Farsgubben (född 32) meddelade att det är sista året han är med. Fredag eftermiddag var värst. Satt med gråten i halsen och tänkte på alla gamla goda minnen medans mor och far och jag finstyckade, vaccade och malde våra två köttlotter. När jag körde hemåt på Lördagsmorgonen blev det tom lite vått i ögat. 

Undrar om jag kan föra något arv i detta vidare till mina barn... 

Publicerat
  • Författare
54 minutes ago henke67 sa:

Fantastisk jaktvecka. Ca 45kg kött med hem. Sköt dessutom två fåglar en eftermiddag när älgjakten slutat tidigt.

Dock fruktansvärt mellankoliskt. Farsgubben (född 32) meddelade att det är sista året han är med. Fredag eftermiddag var värst. Satt med gråten i halsen och tänkte på alla gamla goda minnen medans mor och far och jag finstyckade, vaccade och malde våra två köttlotter. När jag körde hemåt på Lördagsmorgonen blev det tom lite vått i ögat. 

Undrar om jag kan föra något arv i detta vidare till mina barn... 

Så är det henke! Även vi har flera som blir +80 o den ena efter den andra börjar lägga bössan på hyllan el. sälja av sina vapen. Det är tråkigt när man inte får höra deras gamla jakthistorier längre.:sad: Vi har en +80 som hänger med.

Publicerat

Det är härligt med gamlingarna. Vi har pappa med och han berättar allt, varje år så nu kan vi föra historierna vidare. Det gick helt klart vildare till på 40- och 50-talet ?

Publicerat
  • Författare
1 hour ago josc72 sa:

Det är härligt med gamlingarna. Vi har pappa med och han berättar allt, varje år så nu kan vi föra historierna vidare. Det gick helt klart vildare till på 40- och 50-talet ?

Det räcker med att vi går tillbaka till60- & 70-talet här uppe när det söps hej vilt på passen o det inte fanns så mycket skogsvägar som det gör idag. Då var det häst som gällde på många håll i skogsbruket.

Publicerat

En magisk jaktdag med förbannat mycket slit...

efter tre timmars ståndskall med en stöt så avslutade jag dryga 1 km från väg.

eftersom jag var själv så tog det tid trots dragaren. 

Väl på byn så flådde jag och hängde in den. 

Från upptag till duschad, 9 timmar...?

555F42B8-D1F3-483A-AA34-04565E92C13A.jpeg

C9139C7C-3A1B-44DC-A8CC-01DA82F568C4.jpeg