Publicerat April 12, 20179 yr Detta är en populär post. Tänkte kolla om det är några här som skulle vara intresserade att jag kör en liten bakkurs och "forumsträff" i K&B verkstan ... Upplägget blir typ att vi kör från 9-16 tiden en lördag eller söndah med lunch, jag svamlar om hur och varför det blir ett bröd, varför surdeg och är det verkligen lätt/gott och nyttigt, fokuserar på vetemjöl ( råg är ni för outbildade för innan det, blir kurs 8 eller 9), varför 98% av hemmabagarna bakar bullar helt åt helvete fel och hur man skall göra, "kan man baka bröd hemma eller måste man ha special ugnar/ blandare/ råvaror etc".... Mmmmm Johan( som även kommer skrävla om sig själv, spy galla över leevaaajjjnnnn och manitoba mjöl).
Publicerat April 12, 20179 yr Skulle vara skitkul att lyssna på dina kemilektioner, men får hustrun reda på det lär jag ju åka på att baka hädanefter.....!! Måste det vara från JSan? Eller kan jag skicka frugan ist!?
Publicerat April 12, 20179 yr Författare Urban: JSare har klart företräde ( en medlem har redan gett bort en kursdag i julklapp till frun...), men jag har haft 4 kurser här hemma med grannar och har fler förfrågningar så har jag ett datum är frun välkommen
Publicerat April 12, 20179 yr Sign me up med villkoret att du "offrar" lite av grisköttet till lunch.
Publicerat April 12, 20179 yr Oerhört lockande men likt en hägring för min del, lyckosamma är de som blir med, förövrigt är jag lätt den som behöver kurs mest. Häftigt initiativ. C
Publicerat April 12, 20179 yr Detta är en populär post. Räcker väl upp handen då......men fan ta den som skvallrar!!
Publicerat April 12, 20179 yr Kul combo med forumträff och kurs!! Har hört att du är vass på att göra korv också? Kan det tänkas bli en sån kurs någon gång framöver?
Publicerat April 12, 20179 yr Det vore fint om du vet lite i förväg när det blir: Det är mycket nu på vårkanten med arbetshelger, tävlingar, trädgårdsland etc. så det måste planeras lite
Publicerat April 12, 20179 yr 1 hour ago BollnäsViktor sa: Kul combo med forumträff och kurs!! Har hört att du är vass på att göra korv också? Kan det tänkas bli en sån kurs någon gång framöver? En sån hänger jag också gärna på.
Publicerat April 12, 20179 yr Svårt att säga nej till ett sådant erbjudande, men ett datum hade varit bra då kalendern börjar fyllas på.
Publicerat April 12, 20179 yr Författare Antal brukar var bra med 12-14 Pers max, skall kolla lite datum, börjar storhora i mitten på maj tom första veckan i juli så antingen före eller innan jakten drar igång på allvar
Publicerat April 12, 20179 yr Författare 5 minutes ago andershermansson7 sa: Vart bor du? Eskilstuna trakten
Publicerat April 12, 20179 yr 21 minutes ago hs_merkel sa: Finns de plats så är jag på! S Passar datum så kan vi samåka.
Publicerat April 12, 20179 yr Bra initiativ av dig! Synd att du har det så avsides för annars hade det var intressant.
Publicerat April 12, 20179 yr Detta är en populär post. 14 minutes ago lsjonsson sa: Bra initiativ av dig! Synd att du har det så avsides för annars hade det var intressant. Bor bagaren avsides. Nu får nog Herr Kaffe pimplaren titta på en karta var Kalix ligger.
Publicerat April 12, 20179 yr Lite långt iväg för mig, annars hade det klart varit både skitkul och lärorikt.