Publicerat Februari 26Feb 26 Hoppas verkligen du kryar på dig!Nu vill jag verkligen inte skjuta upp en tidigare pension... Jag vill nog helst gå idag..
Publicerat Februari 26Feb 26 Författare 3 hours ago lindgren sa:Hoppas verkligen du kryar på dig!Nu vill jag verkligen inte skjuta upp en tidigare pension... Jag vill nog helst gå idag..Det är inget att vänta på!Pensionera dig så fort du kan!Jag hoppades få fem riktigt bra år, så där pigg så man orkar sköta om skogsplätten vi har, jaga kanske hinna med lite fiske.Hittills har Junior och jag faktiskt orkat med hemveden till till våra två hushåll (40-50 kubik).Kylan har varit hjälpsam i år.Rensade lite åkrar ifrån de sista toppar och grenar på tjälfrusen mark.Det får man vara tacksam över att man hann med!Nu har rygg och muskler sagt ifrån och är i vild strejk, är duktigt trött och sliten.
Publicerat Mars 1Mar 1 Men fan va trist!! Men hur går det nu, vart är du i detta? Skönt med veden, fattar att det är en rätt bra känsla speciellt givet sista årets illabefinnande!
Publicerat Mars 1Mar 1 Författare Detta är en populär post. 1 hour ago Hipshot sa:Men fan va trist!! Men hur går det nu, vart är du i detta?Skönt med veden, fattar att det är en rätt bra känsla speciellt givet sista årets illabefinnande!Tackar som frågar!Är under behandling tre av fyra veckor och då får jag cytostatika, å det är ingen hälsoresa precis.Avslutar min lediga vecka nu så just nu ska jag vara som piggast och det är skillnad.Behandlings veckorna börjar med blodprover där det kollas vissa värden bla levervärden.Blodproven tas för att kunna behandla så effektivt som möjligt, dagen efter får jag cytostatika.Behandlingen tar 1,5 - 2 timmar totalt efteråt åker man hem och som i mitt fall helst är ute i friska luften.Då försöker man göra något som inte för jobbigt, tex. plockar, städar undan saker.Det är troligen tre månader av behandling enligt ovan kvar, om inte nästa röntgen visar något annat.Just nu kämpar man på för bevisa för sig själv att man kan vara en jävligt envis jävel.Blodprov är inte favoriten bland vårdbesöken, känner mig som en nåldyna.🤨Nu när årsveden är hemma kan man passa på att njuta lite grann.Två har/rävjakter på 3 dar är nytt rekord för säsongen och nej inget skjutet av mig.Första jakten var man klädd för varmt till börja med, vilket blev att man frös väl på pass...Fick åka hem tidigare än övriga gänget, såg stövaren ganska ofta då den kom och försvann ett antal gånger.Lördags jakten var jag mer rutinerad och tog på mig mer när jag kommit på pass.Trevligt var att jag hörde stövardrevet men det vek av och kom inte åt mitt håll.Var med längre tid men inte riktigt hela jaktdagen!
Publicerat Mars 1Mar 1 Var ju en jävla tur att du blev röntgad för gallan! Cancerjäveln gäller det att ta tidigt, då klarar man sig oftast bra.Envis vinner!
Publicerat Mars 2Mar 2 Författare Detta är en populär post. Ola K och undertecknad har talat om lite inventeringar av jaktbutikers vapenlager!Det måste nog bli så, speciellt nu när det inte går att vara på vedbacken i alla fall.Om det ska inhandlas något är väl tveksamt men "vill-höver" känslan kan få sitt en stund!Ola K däremot har ju inte bytt på länge, eller om det var en månad sedan sist.Det är faktiskt inte lätt att komma ihåg.🤣 Vem vet den kanske finns där, Bössan jag inte visste att jag ska köpa....Det finns faktiskt fler vapenhandlare inom 20 mil från Örebro än man tror.Några pärlor borde kunna letas fram ur gömmorna.FIV
Publicerat Mars 2Mar 2 Det där låter som dom rätta tagena- åk nu och köp något pojkar- det är ni värda 😉