Publicerat April 19, 20179 yr Författare 9 hours ago pmt sa: Varm - tja, jag svettas när jag springer så: check. Mänsklig - jo, född av kvinna så: check Men Farbror Barbro? Har väl förr ett rykte om mig att vara klar, koncis och "om än en smula buffligt brutal". Linda in saker gör man på krogen för att ligga, hagelbössor är en annan sak. Låt pågen köpa ett par Teague och själv komma till insikten att de inte hjälpte som han tänkt så blir han litta klokare han med. Så kan vi ha bra mycket intressantare diskussioner med honom om nått år eller så. Du vet - vi ska alla den vägen vandra. Och då är det bättre att han börjar gå än står kvar och stampar som de flesta andra som aldrig kommer ett enda steg på vägen. Tids nog kan vi med pervers njutning brutalt såga av pinnen han sitter på. Men nu ger vi pågen en chans..... /T Tack för att du tar dig tid att svara! Jag vill ha bra grejer så att jag med vet att det inte är grejerna som strular utan att det är jag som måste förbättra mig. Samma sak när jag köpte min .22lr. Jag köpte en rättså dyr sådan av bra kvalite, så att jag vet att när jag missar är det mitt fel. Sen är det bara generellt trevligt att äga ordentliga grejer.
Publicerat April 19, 20179 yr 59 minutes ago Blötjärn sa: Till culot: Det var lite så min tanke var när jag svarade. Sen har jag haft substitut till kastaren jag köpte. Handkastare bland annat, så det är ju inte så att jag började skjuta lerduvor igår, som vissa verkar tro. Men innan har jag aldrig haft utbytbara choker till en bössa och nu ville jag ha tips och råd angående detta. Sen är det såhär; jag har ju ingen aning om vad du menar mer träff på 40 meter. Menar du en trap eller skeetbana? Eller helt enkelt att duvan går från höger till vänster 40m ifrån mig? Jag svarade utifrån som jag har skjutit helt enkelt, och då händer det till som tätt att hagelsvärmen förstör lerduvan på ca 40m håll rätt å slätt, utifrån så jag akjuter. Den bommade skatan som jag konstaterade att det måste ha varit en lucka var helt enkelt att jag efter skottet tog en masonitskiva som låg och skrotade på bondgåren och sköt på den, på ungefärligt samma avstånd. Tänkte för mig själv att det nog fanns plats för en skata att klara sig undan. Anledningen till att jag i stort sett är helt säker på att jag skjuter framför målen är att jag har märkt det på fågel. Rättare sagt kaja, hänt flera ggr senaste tiden att kajan stannar upp i sin flykt, lite som att det krockar med en vägg fast utan att krascha. Jag tolkar det som att svärmen swishar förbi och fågeln akyggar för det. Min analys. Jag förstår att det dyker upp frågor i ditt huvud med tanke på vad jag skrivit, och med tanke på att du tror att jag är helt grön. Jag hoppas att detta förtydligar en del. Jag hoppas även att du kan tona ner din lätt nedlåtande attityd och sluta med dina små förolämpningar, blir det ingen ändring så lovar jag att åka å köpa en chokladkaka, ipren & tamponger åt dig <3 Jag har inte ändrat uppfattning om att du är grön och jag är lika övertygad om att du inte har koll på hur långt 40 meter är , speciellt inte uppe i luften. sen om man regga sig i fredags och efter 16 inlägg börjar mästra då lessnar iaf jag
Publicerat April 19, 20179 yr Författare När man kastar singlar med kastaren flyger dom bra långt ut på banan och när duvan tappar kraft och går neråt en aning, så kan jag lova dig att 40m strecket är passerat, och jag vet med mig själv att jag träffat en del duvor påväg ner, även många ögonblicken innan dom gör det. Därför hävdar jag att jag träffar så pass många som jag gör när jag är inskjuten och varm. Sen kanske 8/10 va å ta i men det känndes så på rak arm. Jag mästrar inte, jag kan ha gett dålig info som gjorde att det såg dåligt ut för dig/er så jag förstår dig. Men kom inte å säg att jag har mästrat någon. Det var du som tog det jag skrivit och vände det emot mig när du inte hade all info på bordet, tokigt blev det men smeta inga epitet.
Publicerat April 19, 20179 yr 1 hour ago Hipshot sa: Bra där! Då är det utrett så kan vi alla gå vidare.
Publicerat April 20, 20179 yr 8 hours ago Blötjärn sa: När man kastar singlar med kastaren flyger dom bra långt ut på banan och när duvan tappar kraft och går neråt en aning, så kan jag lova dig att 40m strecket är passerat, och jag vet med mig själv att jag träffat en del duvor påväg ner, även många ögonblicken innan dom gör det. Därför hävdar jag att jag träffar så pass många som jag gör när jag är inskjuten och varm. Sen kanske 8/10 va å ta i men det känndes så på rak arm. Jag mästrar inte, jag kan ha gett dålig info som gjorde att det såg dåligt ut för dig/er så jag förstår dig. Men kom inte å säg att jag har mästrat någon. Det var du som tog det jag skrivit och vände det emot mig när du inte hade all info på bordet, tokigt blev det men smeta inga epitet. Jag tyckte inte det blev bättre med mer info, men det är min åsikt och den behöver inte alla dela.
Publicerat December 9, 20214 yr En fråga avseende rubriken. Till min nyinköpta Browning B525 Game 1 fick jag med fyra (4) choker, varav två sitter i pipan. De som sitter i pipan är märkta med tre (3) resp. fyra (4) jack och min fråga är; Går det att skjuta stålhagel med dessa i !? Jag har övningspuppor av Jaguar competition steel (Gamebore) US 7/24 gram, 70 mm. Sedan undrar jag om jag skall torka av dessa choker innan första användandet, då dom är ganska kletiga av någon gucka som applicerats från fabrik.
Publicerat December 9, 20214 yr 39 minutes ago MrT. sa: En fråga avseende rubriken. Till min nyinköpta Browning B525 Game 1 fick jag med fyra (4) choker, varav två sitter i pipan. De som sitter i pipan är märkta med tre (3) resp. fyra (4) jack och min fråga är; Går det att skjuta stålhagel med dessa i !? Jag har övningspuppor av Jaguar competition steel (Gamebore) US 7/24 gram, 70 mm. Sedan undrar jag om jag skall torka av dessa choker innan första användandet, då dom är ganska kletiga av någon gucka som applicerats från fabrik. Tre är halv och fyra kvart. Absolut ingen fara att skjuta US 7or i stål. Torka av chokerna du men lägg gärna lite fett på gängorna så går det lätt att skruva i och ur. Torra choker kan "brinna" fast och det är inte bra. Chokerna i min 525a har en liten tendens att gänga upp sig så ta förvana att känna på dom ibland.
Publicerat December 9, 20214 yr 1 hour ago Ken1 sa: Tre är halv och fyra kvart. Absolut ingen fara att skjuta US 7or i stål. Torka av chokerna du men lägg gärna lite fett på gängorna så går det lätt att skruva i och ur. Torra choker kan "brinna" fast och det är inte bra. Chokerna i min 525a har en liten tendens att gänga upp sig så ta förvana att känna på dom ibland. Toppen, tack för det 👍😊.