Publicerat April 26, 20179 yr Detta Àr en populÀr post. NÀr man har hÀckat pÄ ett forum ett tag fÄr man nÄgra medlemmar som kÀnns som ens kamrater fast man aldrig har trÀffat dom irl. MÄnga Àr intressanta att följa och lÀsa deras hyss och upplevelser i deras dagböcker och trÄdar med olika funderingar och vardagsgöromÄl.. NÄgra blir snart favoriter, och efter ett tag nÀr man trÀffar folk i verkligheten (det Àr ytterst sÀllan dom ser ut som jag hade förestÀllt mig) och fÄr ett ansikte till "nick'et" blir det mera personligt. Forumet (ett fungerande sÄdant) blir snart som en "extra familj" och man bryr sig/ engagera sig i medforistens glÀdje över en skjuten bÀver eller en bokat semester eller att svÀrmor bjuder pÄ middag. Samtidigt kan det fukta ögonvrÄn nÀr nÄgon mister sin hund eller man fÄr ont i magen nÀr deras barn blir blir sjukt eller man engagerar sig nÀr nÄgon har problem med bilen eller blir förbannad nÀr hans granne Àr dum. Det blir personligt. Det har varit ett nöje dom timmar jag har tillbringat hÀr och jag vill sÀga tack till alla för erat trevliga sÀtt och hoppas det kommer att fortsÀtta sÄ. Jag vill önska alla i min "stora extra familj" jag kÀnner- eller har trÀffat- en fin dag, och en lika fin dag till dom jag Ànnu inte har haft kontakt med, men förhoppningsvis kommer att fÄ det. Med vÀnlig hÀlsning Svend
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Ă€r en populĂ€r post. Lika sant som vĂ€lformulerat, det har för min del blivit ett fantastiskt nĂ€tverk med mĂ„nga bekanta och en hel  del riktigt goda vĂ€nner .Â
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Àr en populÀr post. Jag hÄller med fullt! Tack detsamma!  Med vÀnlig hÀlsning John
Publicerat April 26, 20179 yr Tack sjÀlv Svend! InstÀmmer och tackar för allt du bjuder oss pÄ /M
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Àr en populÀr post. De jag trÀffar hittills verkar ha en sak gemensamt - de Àr vettiga mÀnniskor. NÄt som inte kan uppskattas nog! Hoppas man fÄr ansikte pÄ fler
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Ă€r en populĂ€r post. VĂ€l skrivet och kan inte mer Ă€n hĂ„lla med!! Trevligt att trĂ€ffa folk i verkligheten med, har trĂ€ffat ett par och hoppas innerligen man fĂ„r trĂ€ffa fler. Man skulle kunna likna detta vĂ€l skötta forum som en stor soffa i vardagsrummet dĂ€r alla fĂ„r plats!!Â
Publicerat April 26, 20179 yr InstÀmmer i allt, tyvÀrr inte fÄtt chansen o trÀffa mÄnga. Men hoppas det kommer Mats
Publicerat April 26, 20179 yr Hear hear... Vad jag vet kĂ€nner jag ingen pĂ„ detta forum IRL, men antagligen sĂ„ kĂ€nner jag ett gĂ€ng fast jag inte vet om det. Jo förresten, bĂ„de Dansken och PMT har jag talat med pĂ„ telefon. Trevliga prickar bĂ„da tvĂ„ fast de kan gnabbas lite med varandra pĂ„ forat.Â
Publicerat April 26, 20179 yr Kanske inte trÀffat sÄ mÄnga pÄ detta forum men mÄnga Àr nog Àvenreggade pÄ grannkanalen. DÀrigenom har jag trÀffat en del.  SÄ det finns ju chans att jag teÀffat flera hÀrifrÄn utan att veta det.
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Àr en populÀr post. SjÀlv tycker jag du Dansken Àr som ett vÀrmeljus hÀr pÄ forumet.  Klok, rolig och hjÀlpsam.
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Àr en populÀr post. Helt rÀtt Dansken. Vem fastnar inte hÀr inne. Jag har haft förmÄnen att trÀffa en del och jag mÄste sÀga att alla har varit mycket trevliga. Och jag Àr Àven förvÄnad hur bra det funkat med kemin med alla, för att man brukar ju inte gÄ ihop med alla man trÀffar i vanliga fall. Ett stort grattis till oss alla som hÀnger pÄ detta trevliga stÀlle med högt i tak.
Publicerat April 26, 20179 yr SĂ„ sant som det Ă€r sagt Svend! SjĂ€lv har jag trĂ€ffat nĂ„gra av er som hĂ€ckar hĂ€r o pĂ„ grannforat. Faxe, Kenneth, Qvarnhill pĂ„ Arlanda -15 samt en del frĂ„n som var med frĂ„n forumets begynnelse. Norrbottningarna har haft en trĂ€ff i LuleĂ„ pĂ„ Ăstens PĂ€rla dĂ€r var bl. a jag, Nils, Seger, Baretta, dptarpper, m. fl. o det var en riktigt trevlig kvĂ€ll med mat o dryck. TyvĂ€rr skulle jag hem till Kalix sĂ„ det blev bara lĂ€ttöl för min del.
Publicerat April 26, 20179 yr tack Svend! vÀldigt trevligt och trÀffande skrivet. hoppas du har haft en bra dag oxÄ och Àven alla andra medforister man Ànnu inte lÀrt kÀnna! / Anders
Publicerat April 26, 20179 yr Huvudet pĂ„ spiken Dansken. Du Ă€r sjĂ€lv en av dom klarast lysande skribenterna pĂ„ forumet. Alltid lika kul att prata bort en stund med dig. Kan bli oftare nu nĂ€r dottern byter till Kumla kommun frĂ„n Ărebro. Dom medlemmar pĂ„ detta forum och grannforat som jag trĂ€ffat har alla varit vĂ€ldigt trevliga. Tycker ocksĂ„ att jag blivit vĂ€l bemöt i det skrivna ordet med nĂ„got enstaka undantag. Men vafan man fĂ„r inte vara lĂ€ttkrĂ€nkt nĂ€r det gĂ€ller det skrivna ordet som ofta verkar det hĂ„rdare Ă€n vad skribenten menat. Och nĂ€r man varit borta ett tag pĂ„ grund av andra prioriteringar sĂ„ kĂ€nner man igen sig nĂ€r man Ă€r tillbaka
Publicerat April 26, 20179 yr  har ju trĂ€ffat en av mina kompisar hĂ€r pĂ„ grannforat som alltid lyssnar, kommer med bra rĂ„d och Ă€r löjligt snĂ€ll och tosig att ha att göra med. Dansken! och IOM att man trĂ€ffat Dansken sĂ„ fĂ„r man plötsligt trĂ€ffa en massa andra tokiga och trevliga mĂ€nniskor. Har Ă€ven haft förmĂ„nen att fĂ„ en "snabbis" med Wizard pĂ„ en ful parkering i hĂ€llande regn Quote  Â
Publicerat April 26, 20179 yr Detta Ă€r en populĂ€r post. Den goda tonen som rĂ„der pĂ„ JS tror jag Ă€r unik i sitt slag. VĂ€nlighet och saklighet trots meningsskiljaktigheter - högt i tak - och mycket kunskap. Flera som jag har haft förmĂ„nen att trĂ€ffa, Ă€r folk som jag idag gĂ€rna jagar och umgĂ„s med. Inte bara för att vi delar jakten utan för att det Ă€r bra folk.Â
Publicerat April 27, 20179 yr InstĂ€mmer. Och du föregĂ„r med lysande gott exempel om bra forumvett Dansken. Fast du sĂ„g faktiskt ut som jag förestĂ€llde mig, haha!Â
Publicerat April 27, 20179 yr I bland - min kÀre danske trÀtobroder - fÄr du till det sÄ man blir snudd pÄ lite tÄrögd. Som man brukar sÀga - Stora visdomar bor i gamla gubbar. VÄren bryter fram och det ser ut som om vÀrmen och ljuset sÄ sakteliga Àr pÄ vÀg tillbaka.  Anyone in Malmö/Lund that would fancy a pint someday? /T
Publicerat April 27, 20179 yr Författare Detta Ă€r en populĂ€r post. Det mĂ€rks att Ă€ven du börjar Ă„ldras min kĂ€re vĂ€n. Ibland Ă€r du numera snudd pĂ„ trevlig Jag vet inte om du tittade pĂ„ Danska serien "Matador"? Advokat Skjold- Hansen som var sĂ„ elak ramlade i seriens slut och slog i huvudet sĂ„ han vart menlös och tam. Folk tyckte det var till det bĂ€ttre men hans hustru tyckte att "jag gillade honom nĂ€stan bĂ€ttre som han var förr" Jag nĂ€mnde inte dig separat- men det borde jag gjort : SĂ„ en bra dag önskar jag Ă€ven till dig Tobias. Det Ă€r nĂ€stan sĂ„ jag fĂ„r lust att Ă„ka till Lund- enkom för denna pint Â
Publicerat April 27, 20179 yr 1 hour ago pmt sa: I bland - min kÀre danske trÀtobroder - fÄr du till det sÄ man blir snudd pÄ lite tÄrögd. Som man brukar sÀga - Stora visdomar bor i gamla gubbar. VÄren bryter fram och det ser ut som om vÀrmen och ljuset sÄ sakteliga Àr pÄ vÀg tillbaka.  Anyone in Malmö/Lund that would fancy a pint someday? /T Det lÄter trevligt! Men jag hade nog knappt vÄgat öppna matluckan i ditt sÀllskap /M
Publicerat April 27, 20179 yr Inte för att sabba Àmnet men Matador Àr en fantastiskt underhÄllande serie. SÄg den nÀr jag var yngre och kÀnner plötsligt att det nog Àr dags att se om den igen /M
Publicerat April 27, 20179 yr Man kÀnner/kÀnner till fler personer Àn man tror pÄ dessa forum, och det var likadant nÀr jag var mkt frekvent pÄ bÄtforum Fast dÀr barkade det Ät helsike och vart riktigt otrevligt, sÄ med facit i hand Àr vapenÀgare bra mkt vÀnligare Àn BÄtÀgare. Sen finns det tyvÀrr XXX antal skvallertanter/goltuppar inte hÀr men pÄ grannforat , och dÀrför har jag beslutat att inte NÀmna den klubb jag skjuter pÄ vid namn , och det efter blivit utskÀlld av orföranden som fÄtt nÄt 2-3:e hands uppgift av nÄt jag skrivit som inte passade herrn ifrÄga. Men som Dansken sÀger sÄ fÄr man ett ett i dominans trevligt " kontaktnÀt " och det finns alltid Pilsner Àven hÀr i sthlm / P
Publicerat April 27, 20179 yr 2 hours ago Dansken sa: Det mÀrks att Àven du börjar Äldras min kÀre vÀn. Ibland Àr du numera snudd pÄ trevlig Det Àr Äldern...... /T
Publicerat April 27, 20179 yr Detta Àr en populÀr post. 39 minutes ago Maichel sa: Det lÄter trevligt! Men jag hade nog knappt vÄgat öppna matluckan i ditt sÀllskap /M Jag Àr snÀll jag lovar. SÄ lÀnge du inte sÀger nÄtt dumt om hagelbössor i alla fall. /T
Publicerat April 27, 20179 yr Jag Ă€r klar pĂ„ pint i nĂ€romrĂ„det, hade varit kul att fĂ„ ansikte pĂ„ lite fler.. Inte sĂ„ troligt att jag sĂ€ger nĂ„t jĂ€ttedumt om hagelbössor, och dessutom har jag en riktig jakthund..Â