Publicerat Augusti 29, 20214 yr 1 hour ago karelsk blandning sa: Ok, tänkte om det var termostaten till aggregatet. Är inbyggd i aggregatet.
Publicerat Augusti 29, 20214 yr Ska bli spännande att se vad du tycker i längden om Norcool. Finns ett pm bort om du vill uppgradera dig i framtiden 😄😉 @myran08
Publicerat Augusti 29, 20214 yr 2 hours ago Joacim sa: Ska bli spännande att se vad du tycker i längden om Norcool. Finns ett pm bort om du vill uppgradera dig i framtiden 😄😉 @myran08 Har dom inte fungerat?
Publicerat Augusti 29, 20214 yr 18 minutes ago karelsk blandning sa: Har dom inte fungerat? Har hört både och
Publicerat Augusti 29, 20214 yr 1 hour ago Joacim sa: Har hört både och Inne på 4 året med mitt norcool cu 450 har fungerat prickfritt så jag är väldigt nöjd än så länge, kör det både sommar höst och vinter
Publicerat Augusti 30, 20214 yr På 2021-08-29 at 16:49 Joacim sa: Har hört både och Gissar du jobbar med sånt här? Hur mycket ström i dygnet kan man räkna ett aggregat drar?
Publicerat Augusti 31, 20214 yr På 2021-08-29 at 18:37 myran08 sa: Inne på 4 året med mitt norcool cu 450 har fungerat prickfritt så jag är väldigt nöjd än så länge, kör det både sommar höst och vinter Ok, som sagt har hört både och, lägger detta till det positiva då 👍🏻
Publicerat Augusti 31, 20214 yr 9 hours ago karelsk blandning sa: Gissar du jobbar med sånt här? Jobbar på Frigadon AB, så ja det kan man väll säg 🙂 9 hours ago karelsk blandning sa: Hur mycket ström i dygnet kan man räkna ett aggregat drar? Återkommer i den frågan. Vad är det för storlek på rummet?
Publicerat Augusti 31, 20214 yr 9 hours ago karelsk blandning sa: Gissar du jobbar med sånt här? Hur mycket ström i dygnet kan man räkna ett aggregat drar? Kontaktade vår tekniska säljare nu mellan barnlämnande på skola och dagis. Han säger att det är i princip omöjligt att svara på rak arm, men du kan få en liten indikation här: "Det är svårt,eftersom det varierar ju med belastning,hur rummet är ,Hur mycket man hänger in osv Men om vi räknar med 10 tim drift per dag,mini cool 10 drar 1 kw,dvs 1000×10 = 10000 Wh eller 10,0 kWh" Lägg sedan på 2-4kwh för ett Minicool 20. Men som sagt, det är ingen garanti, kan dra både mer eller mindre beroende på allt runtomkring. Mvh Joacim
Publicerat Augusti 31, 20214 yr Rummet är ganska exakt 18m3 aggregatet är ett cu 900 så största noorcol aggregatet. Gissar att isoleringen i väggarna är ungefär 30-40cm så är ganska isolerat och tätat allt som går med 4st öppningsbara ventiler utåt. Eftersom man själv har ungefär 0 koll på sånt här hade jag velat veta ungefär vad det kan kosta ha igång det i dygnet. Räknar att deg kommer få gå ganska mycket eftersom det troligen blir varmt väder i september som vanligt. Hade jag vetat ca vad man kan uppskatta det kommer kosta så vet jag vad jag ska ta betalt av dom som kommer ska hänga in sina delar där i dygns kostnad.
Publicerat Augusti 31, 20214 yr Om du sätter en sån här, energimätare , i uttaget så ser du vad som går. Om du då kollar vad rummet drar när det är tomt och sen när ni hänger in så har du full koll på vad du ska ta.
Publicerat September 1, 20214 yr @karelsk blandning M-olas tips är nog det absolut smartaste här då det är så många parametrar som spelar in och Norcool har jag ingen möjlighet att få fram energiförbrukningen på heller.