Publicerat Juli 20, 20179 yr 13 minutes ago Herbert sa: Nitecore står för belysningen, riktigt bra drag i den. Vilken modell? Är i tagen och måste hitta mig en ny lampa då jag för tillfället har en stor "söklampa" på siktet, vill ha någonting på pipan istället och jag börjar tröttna på mina dassiga nextorch. Mvh Joacim
Publicerat Juli 20, 20179 yr 2 hours ago Herbert sa: Blir en Leupold 3,5-10x40 eller 4,5-14x40 till den framöver. Kan varmt rekommendera Nightforce SHV 4-14×50 F1 Mil-R om du vill ha ett sikte som funkar fint för jakt men också går att 'leka' lite långhåll med. 30 mm tub och tämligen kompakt gör att det inte ter sig lika groteskt på en jaktbössa såsom mer renodlade skyttesikten kan göra.
Publicerat Juli 20, 20179 yr Sphur ringar till optilockbaserna! Men dom är slut just nu, skall göras nya, typ om ett tag.....
Publicerat Juli 21, 20179 yr Författare Uppfattat @hobbe Då 6,5-284 pipan är ynka 60cm och 15mm i mynningen så blir det mynningsbroms, RCC light.
Publicerat Juli 21, 20179 yr Författare http://www.netjakt.se/vapentillbehor/rcc-light-mynningsbroms-m15
Publicerat Juli 21, 20179 yr 5 hours ago Herbert sa: http://www.netjakt.se/vapentillbehor/rcc-light-mynningsbroms-m15 Ska testa en sådan i M14x1 till farsans gamla Sako Finnbear 30-06 strax. Säga vad man vill om RCC men den färgen har han lyckats med - tycker den är otroligt läcker
Publicerat Juli 23, 20179 yr På 2017-07-21 at 17:24 Herbert sa: http://www.netjakt.se/vapentillbehor/rcc-light-mynningsbroms-m15 Måste pröva!
Publicerat Juli 23, 20179 yr Köpte en sådan broms på elmia. Smäller som fan rent ut sagt men noll rekyl. Perfekt till älgbanan eller skjutbion.
Publicerat Juli 23, 20179 yr På 7/21/2017 at 17:23 Herbert sa: Uppfattat @hobbe Då 6,5-284 pipan är ynka 60cm och 15mm i mynningen så blir det mynningsbroms, RCC light. Ursäkta om jag inte hängt med här, men vad är målet med den kalibern?
Publicerat Juli 23, 20179 yr Författare Detta är en populär post. 31 minutes ago strävhår sa: Ursäkta om jag inte hängt med här, men vad är målet med den kalibern? Målet med mitt användande antar jag att du menar, jakt på dovvilt på en mark med relativt långa hyggen samt ressällskap till Skottland. Bössan är mycket lätt, ca 2,9kg med den pipan iskruvad och jag vill inte fördärva den med ljuddämpare.
Publicerat Juli 23, 20179 yr 49 minutes ago Herbert sa: Målet med mitt användande antar jag att du menar, jakt på dovvilt på en mark med relativt långa hyggen samt ressällskap till Skottland. Bössan är mycket lätt, ca 2,9kg med den pipan iskruvad och jag vill inte fördärva den med ljuddämpare. Är det stocken och den tunn pipan som gör den lätt? Dem är ju ganska stabbiga annars, Angående broms och Skottland var de NO NO där vi var.Only Moderator! Värt att kolla innan. S
Publicerat Juli 24, 20179 yr Detta är en populär post. 9 hours ago Ante. sa: Köpte en sådan broms på elmia. Smäller som fan rent ut sagt men noll rekyl. Perfekt till älgbanan eller skjutbion. Stackars jävlar som står bredvid dig.
Publicerat Juli 24, 20179 yr 5 hours ago faxe sa: Stackars jävlar som står bredvid dig. De får flytta på sig
Publicerat Juli 24, 20179 yr 7 hours ago exabit sa: De får flytta på sig Det blir inga godkända serier på älgbanan utan skjutledare och jävligt dyrt på skjutbion att betala för 4-5 gubbar varje omgång.