Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakt 2017-2018

Featured Replies

Publicerat

Lite av en våt dröm jag har.. tänk att få tag på en sån här kvarn för minkfoder.. de maler ALLT och gör smet av det.. Snacka om att man kunde producera rävåtel! 

• Svar 138
  • Visningar 13,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Såg en dokumentär om en gubbe som körde sin kärring i en flistugg så en sån borde duga..  Får ju rätt mycket gäss av Simon så det hade blivit mycket sörja..

Publicerat
23 minutes ago killer_mouse sa:

ja och ?? att bry sej om vad man äter krävs moralisk medvetande annars så är det bara näring

Jo, förvisso.  Men det finns väl djurarter som är köttätare och vilka inte äter sina artfränder, även om dom är hungriga :huh:.

Oaktat vilket så visste jag inte att rävar var kannibaler.  Därmed har jag f ö fått svar på min fråga vad som händer med rävarna och grävlingarna, så jag nöjer mig med det. 

Publicerat
23 minutes ago hs_merkel sa:

Färs! brukar blanda med kråka;)

Yummy <_<.

Publicerat
1 minute ago MrT. sa:

Jo, förvisso.  Men det finns väl djurarter som är köttätare och vilka inte äter sina artfränder, även om dom är hungriga :huh:.

Oaktat vilket så visste jag inte att rävar var kannibaler.  Därmed har jag f ö fått svar på min fråga vad som händer med rävarna och grävlingarna, så jag nöjer mig med det. 

alla asätare äter sina egna som sagt näring men få djur dödar sin egen art för mat men dom skulle inte tacka nej vid svält

om du skulle bli kallad asätare av nån vegan så är ju en rätt morbid motreplik vara "tja du ser ju ut å vara mör och eftersom du är en kanin så är du ekologisk"

Publicerat
28 minutes ago vildmark sa:

Såg en dokumentär om en gubbe som körde sin kärring i en flistugg så en sån borde duga..  Får ju rätt mycket gäss av Simon så det hade blivit mycket sörja..

Frys först, flistugg sen. Fungerar fint. Har kört frysta smågrisar så för många år sen. 

• 2 weeks later...
Publicerat

Fick precis säsongens räv nr 10..  bild kommer..

Publicerat

Grattis vildmark!:)

Publicerat

Redan uppe i 10 stycken!

Det är ihärdigt arbetat.

Jag har inte börjat ha livet ur nummer 1 än:ph34r:

Publicerat

Har inte skjutit en enda i år:unsure:

S

Publicerat

Det var en riktigt fin räv. Ser ut som en vinterräv :)

Publicerat

Jag har goda förhoppningar om att skjuta 10 till från samma torn i vinter.. Reviret tycks fyllas på från alla håll och kanter...  

Publicerat

Dom tre som jag sätt, har fått vandra vidare.

Publicerat

Fick in en fin räv på lock men tyvärr hade jag glömt skjutstödet så jag satt väldigt illa vid en sten och kunde inte få iväg ett säkert skott innan räven drog. <_<

Publicerat
2 hours ago Tuffhund sa:

Fick in en fin räv på lock men tyvärr hade jag glömt skjutstödet så jag satt väldigt illa vid en sten och kunde inte få iväg ett säkert skott innan räven drog. <_<

Denna typen av minnen brukar finnas med länge, väldigt länge till och med. Och då menar jag inte negativt utan positivt. Har märkt att de djuren jag inte 'fick' av olika anledningar är de djuren som jag kanske tänker mer på. Självklart är jag glad och tacksam över de jag fällt men ändå. Det är nått speciellt när man är redo och fokuserad och... Nä. Avstod skott. Inte denna gång pga ........     Men nästa gång så. /P

Publicerat

Grattis Vildmark! Bra jobbat! :)

• 3 weeks later...
Publicerat

Bra jobbat hippen!:)

Publicerat

Här gapar fällan fortfarande tom och inte en räv har jag skjutit sedan 1 augusti. 

Hur kan det finnas räv kvar hos dig hippen??  Sköt du för dåligt med räv i vintras ^_^

Publicerat

En räv har äntligen passerat vid fällan här hemma.. snart fångst får man hoppas....och vid mitt vaktorn där jag plockat 9 av 10 rävar har en ny räv dykt upp... men nu får man invänta frost för att få nåt skjutljus.. Snart dags för stövarn att släppas och jag hoppas att han driver rävar i pass..många rävar!

Publicerat

Sjysst skalle!

Har du fixat den själv?

Publicerat

Snyggt arbete!:thumbsup: