Publicerat Oktober 2, 20178 yr 33 minutes ago Flintbüchse sa: Sjysst skalle! Har du fixat den själv? Tack! Ja, jag fixar dem själv.
Publicerat Oktober 2, 20178 yr Detta är en populär post. Erkänner utan omsvep, jag är en dålig predatorjägare, i alla fall då det kommer till riktad jakt, kommer jag bara åt så smäller det så det är inte det det hänger på. Satt och trivdes på åteln i lördags kväll och väl innan skjutljuset var borta fick jag läge på både räv och grävling. Räven var roligast, han hörde direkt när jag försökte att få upp fönstret på kojan och avvek efter mitt tredje försök. Inte i panik mer ändrade riktning och då kunde jag göra mig redo och provade att muspipa lite och vips, där kom han från helt motsatt håll intet ont anande.
Publicerat Oktober 2, 20178 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Flintbüchse sa: Sån måste jag skaffa. Fränt att ha grävling och räv. Ja, jag fixade en sådan också.
Publicerat Oktober 2, 20178 yr 3 hours ago qvarnhill sa: Erkänner utan omsvep, jag är en dålig predatorjägare, i alla fall då det kommer till riktad jakt, kommer jag bara åt så smäller det så det är inte det det hänger på. Satt och trivdes på åteln i lördags kväll och väl innan skjutljuset var borta fick jag läge på både räv och grävling. Räven var roligast, han hörde direkt när jag försökte att få upp fönstret på kojan och avvek efter mitt tredje försök. Inte i panik mer ändrade riktning och då kunde jag göra mig redo och provade att muspipa lite och vips, där kom han från helt motsatt håll intet ont anande. Men! Inte har du väl skjutit av åtelns konung, grävlingen som äter liggandes mitt i maten?! Har aldrig förr sett ett vilt djur bete sig som en dekadent romersk kejsare. Den hade stort underhållningsvärde även om den kanske åt upp lika mycket som grisarna gjorde tillsammans.
Publicerat Oktober 2, 20178 yr 11 minutes ago LGH sa: Men! Inte har du väl skjutit av åtelns konung, grävlingen som äter liggandes mitt i maten?! Har aldrig förr sett ett vilt djur bete sig som en dekadent romersk kejsare. Den hade stort underhållningsvärde även om den kanske åt upp lika mycket som grisarna gjorde tillsammans. Kan inte tåla någon form av dekadens på åteln!
Publicerat Oktober 2, 20178 yr 15 minutes ago qvarnhill sa: Kan inte tåla någon form av dekadens på åteln! Jag som trodde att åtelkungen var Nalle Puh som brukar hälsa på din åtel.
Publicerat Oktober 2, 20178 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Jag som trodde att åtelkungen var Nalle Puh som brukar hälsa på din åtel. Hmm, ja, fast... Den kungen avsätter man inte så lätt! Han hade varit där natten mellan fredagen och lördagen så jag närde ju en förhoppning om att få se den "live" på lördagskvällen.
Publicerat Oktober 3, 20178 yr 5 hours ago qvarnhill sa: Hmm, ja, fast... Den kungen avsätter man inte så lätt! Han hade varit där natten mellan fredagen och lördagen så jag närde ju en förhoppning om att få se den "live" på lördagskvällen. Nej, det gör du inte! Se där ja, då är den i krokarna igen el. var kanske man skriva.
Publicerat Oktober 3, 20178 yr 16 hours ago LGH sa: Men! Inte har du väl skjutit av åtelns konung, grävlingen som äter liggandes mitt i maten?! Har aldrig förr sett ett vilt djur bete sig som en dekadent romersk kejsare. Den hade stort underhållningsvärde även om den kanske åt upp lika mycket som grisarna gjorde tillsammans. Liten urspårning men….. Ja, det är makalöst vad Grimbart kan sätta i sig. Vete 17:on om de inte har en dimension till i magen på någe vis. Måste upplevas för man häpnar över hur mycke å hur länge de kan sätta isig. Samtidigt som dom är relativt lätta att ’plocka’ vet ja att jag saknat dem som ’sällskap’ när inget annat händer på åtlen. Visst, grisar som inte har nån pondus vågar sig inte fram, men Grimbart är rätt skön när han kommer å det krasar å knakar, för direkt smidiga är de inte å spänning och underhållning ger dom. Dessutom lämpligt att öva anläggning på i skummet. Sen är det inte fel att ha honom där ute för far han i väg som ett skott vet man att det är nått på gång. Ursäkta. /P
Publicerat Januari 12, 20188 yr Ett nytt renkadaver ligger där jag brukar locka men inte ett enda rävspår.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Bommade en räv inatt.. men det hade vart en framme efter jag gick hemåt. På de två andra åtlarna som jag hann kolla idag hade räven varit också.. Vältrampat av räv och fågel..
Publicerat Januari 17, 20188 yr På 2017-10-02 at 18:04 Ijahman sa: Ja, jag fixade en sådan också. Seså berätta - hur du göra?
Publicerat Januari 17, 20188 yr 27 minutes ago dptrapper sa: Seså berätta - hur du göra? gamla vanliga. Flå, peta ut hjärnan. Koka ett par timmar med lite tvättmedel. Pilla bort kött mm. Ner i vattnet igen. Upprepa. Smal näbbtång och ståltråd för att få ur allt smaskigt ur näshålan. Diskmedel och diskborste när allt kladd är borta. Väteperoxid över natten. Limma fast tänder som eventuellt lossnat. Såga, fräs och måla en sköld av önskad modell. (Använder en egen design. Samma som till mina vildsvinsbetar.) Fixa en vinkel i samma trä så du får lite lutning. Klart.
Publicerat Januari 18, 20188 yr Magsjuka? Ikväll ska jag ut.. chans på både räv och gris..på två olika åtlar..
Publicerat Januari 21, 20188 yr Kört tio mil bil enkel väg idag och försökt spana efter rävspår runt renkadavren som kantar vägarna men det enda som rör sig är ett svart moln av korp. Inte ett enda rävspår någonstans. Det måste ha varit långt mer rävskabb än vad vi sett då vi jagat och inte en rävunge kan ha klarat sommaren.
Publicerat Januari 23, 20188 yr Detta är en populär post. Äntligen! Ikväll kom jag åt räven vid mitt vaktorn.. regnet öste ner och räven gick förbi tornet och ut på åteln.. fick upp bössan men ville inte skjuta den i arslet.. som väl var så ställde den upp sidan... kaboom! Knall å fall.. nr 15