Publicerat Mars 26, 20188 yr Efter att ha lockat närmare trettio gånger så fick jag min första kontakt med räv för säsongen. Den kom gapande och svarade direkt på lockljudet från raspy old hen membranet. Tyvärr så snurrade vinden lite väl mycket och den kom inte fram och visade sig utan vek av just före. Kört trettio mil bil genom skogsland idag och bara sett enstaka spår. Tror att stammen kraschat rejält i Norrbottens inland.
Publicerat Mars 26, 20188 yr På 2018-03-02 at 13:43 vildmark sa: Jag har rävar på åtlarna ännu.. Fan va skoj det är att viltvårda! Du leder med 6 st över mig ?
Publicerat Mars 28, 20188 yr Vad har ni för sikten till rävvaket? Funderar på att byta till nästa säsong. Kört med minox zx5i den här säsongen och det siktet åker på grisklubban till nästa år. Vill ha ett fint hårkors till riktmedel på småvilt, räv och toppfågel. Tycker dotpunkten i minoxen täcker små mål.
Publicerat April 1, 20188 yr 5 hours ago Flintbüchse sa: Avslutade med #14 40minuter innan säsongen var över. Grattis Flintbüchse! Respekt!
Publicerat April 1, 20188 yr Tackar! Med en mildare vinter och tidigare start på åteljakten kommer jag lätt över 20 nästa säsong. Jag började sent i år. ?
Publicerat April 1, 20188 yr 56 minutes ago Flintbüchse sa: Tackar! Med en mildare vinter och tidigare start på åteljakten kommer jag lätt över 20 nästa säsong. Jag började sent i år. ? Tycker du att det har varit en kall vinter? -10,4 o >1 m snö i skrivande stund i norr.
Publicerat April 1, 20188 yr 57 minutes ago lsjonsson sa: Tycker du att det har varit en kall vinter? -10,4 o >1 m snö i skrivande stund i norr. -19 i dalarna din solbadare där! Vi har haft över metern men det har sjunkit ihop i ett par veckor nu pga varma dagar. ?
Publicerat April 1, 20188 yr 19 minutes ago Flintbüchse sa: -19 i dalarna din solbadare där! Vi har haft över metern men det har sjunkit ihop i ett par veckor nu pga varma dagar. ? Se där ja! Det var inte dåligt!
Publicerat April 1, 20188 yr 3 hours ago Flintbüchse sa: Tackar! Med en mildare vinter och tidigare start på åteljakten kommer jag lätt över 20 nästa säsong. Jag började sent i år. ? Precis, sälj skinnen nu.
Publicerat April 1, 20188 yr 6 minutes ago strävhår sa: Precis, sälj skinnen nu. Till vem? Ingen betalar för skin längre. skjuter vmax så det blir inget vidare snyggt efteråt.
Publicerat April 1, 20188 yr 1 hour ago Flintbüchse sa: Till vem? Ingen betalar för skin längre. skjuter vmax så det blir inget vidare snyggt efteråt. https://sv.m.wiktionary.org/wiki/sälja_skinnet_innan_björnen_är_skjuten
Publicerat April 1, 20188 yr 9 hours ago strävhår sa: https://sv.m.wiktionary.org/wiki/sälja_skinnet_innan_björnen_är_skjuten Haha, ofan, ett talesätt, man lär så länge man lever. Du ska bli varse.