Hoppa till innehåll

Classic Vapen i konken?


pmt

Recommended Posts

Hör att Classic i Bollebygd gick i konken i dag i Borås tingsrätt med 10mille i skuld. 

Det var lite oväntat även om jag visste att det inte gick så bra för dem. Kan undras vem som tar över agenturerna. Fabarm, Ruger, Savage, Howa.....

Nån som hört mer? 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Howa har fondprodukter tagit över sen en tid i alla fall. Hittade howas produkter i deras monter på elmia game fair och sen fick jag fatt i en säljare som bekräftade det.

Hittar inget på deras hemsida just nu, men i jättekatalogen jag fick i näven på plats så finns dom med.

 

/Patrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är väl bara Fabarm de har haft kvar som "agentur". Ruger har de fått köpa då jänkarna haft lite över att sälja.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett företag med i övrigt välskött ekonomi skall väl klara ett par år med röda siffror tycker i vart fall jag för i övrigt är det ju inga större konstigheter de sista 10 åren.... Men det är klart, 2016 kanske det sket sig totalt...

(bild från "alla bolag", Classic Vapens resultat de senaste åren)classic.JPG.ed8f1050225538607c5a66d0e43c6baf.JPG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Älgflugornas Herre sa:

Ett företag med i övrigt välskött ekonomi skall väl klara ett par år med röda siffror tycker i vart fall jag för i övrigt är det ju inga större konstigheter de sista 10 åren.... Men det är klart, 2016 kanske det sket sig totalt...

(bild från "alla bolag", Classic Vapens resultat de senaste åren)classic.JPG.ed8f1050225538607c5a66d0e43c6baf.JPG

Jo, men 10 mille på den omsättningen.... Det tarvar att du kan visa på lite vinst över tid.

Den andra frågan är vad man gjort för att hamna där? En investering har ju någon form av värde, och därmed avkastning vilket i sig knappast borde rendera i en konkurs om skulden uppstått pga av investering. Är det däremot för att täcka drift är det en duktig varningslampa!

Så den stora frågan är hur lyckades man få till det här?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago pmt sa:

Jo, men 10 mille på den omsättningen.... Det tarvar att du kan visa på lite vinst över tid.

Den andra frågan är vad man gjort för att hamna där? En investering har ju någon form av värde, och därmed avkastning vilket i sig knappast borde rendera i en konkurs om skulden uppstått pga av investering. Är det däremot för att täcka drift är det en duktig varningslampa!

Så den stora frågan är hur lyckades man få till det här?

Var det inte så att många som tidigare arbetar på classic startade frisport. Nu har jag ingen insikt om vilket ansvar de hade men hypotesen att de sket i vilket för de ville tälja guld ur andra änden är kanske inte långt från verkligheten.

Jag har iaf aldrig haft kontakt med ett företag som är så ovilliga till att sälja produkter som dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är vad som sägs lite i skuggan. Men skitsnack och rykten har jag hört till leda. 

Din iakttagelse att man inte alltid velat sälja har jag med märkt..... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Gör ett trådlyft deluxe hör.

Är det klart än vilka som tog över agenturen för Ruger i Sverige?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser man på Rugers hemsida anger de Classic Vapen och Sportec som svenska återförsäljare.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Holz sa:

Ser man på Rugers hemsida anger de Classic Vapen och Sportec som svenska återförsäljare.

Slängde nyss iväg ett mail till Sportec. Har man tur så kanske dom kan få tag i magasin även till jaktgevär och inte bara pistol/sportskyttet.

Torsbo visste inte när agenturfrågan skulle vara klar (fick nyss svar där)

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...