Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inför bockjakten

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago vildmark sa:

I väntan på bockjakten så skjuter man räv. 

Så snart de slagit fälten ska sorkjägarna likvideras!

Publicerat

En valp skjuten nu.. hoppas på fler

Publicerat
  • Författare

Sitter i rävkojan nu å vilar lite, hör då en get göra en massa ljud(hets/ångest läten) å blir jagad av en bock långa spetsiga horn) ca 15m ifrån mig . Nu ligger båda å vilar 10-20meter ifrån mig. Aldrig sett/hört nå sånt på såhär nära håll.!!! 

Publicerat

Skoj.. Sitter på rävvak jag med. Hört några korpar annars helt dött.

Publicerat

Och nu ligger säsongens 5e räv

Publicerat

Sköt nr6 nu men han skrek och gjorde ett skutt ut i vetet.. hoppas han ligger där! Såg ut som det tog stopp

Publicerat

Idag ska tornen med väggar och tak gås igenom så dom blir getingfria och urstädade... skönt att sitta torr och snöfri i en kinnarps kontorsstol men det medför lite extra arbete innan jakten drar igång... tur att vi bara har sexton sånna torn på fyra man :)

jag har lite planer på att sätta upp gardiner, blomlådor och en liten kristallkrona i tornet som frugan lägger beslag på under bockjakten...

kompressorn till kylrummet fyller 40 år till hösten och fick nya axeltätningar förra året så det ska bli kul att se om den håller tätt eller om det behövs påfyllning.

just ja, stigarna fram till tornen ska städas av från allt som prasslar eller knakar.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Godkväll.! Tog en tur å satte mig på en äng med kikaren för de stod en get där. Efter en 30min då kommer en fin sextaggare å börjar jaga hon, sen hade dom lite trevligt 5-10gånger, så brunsten är då igång i Falun.(tidigt?)! Hur är de hos er? 

Publicerat
På 7/17/2017 at 20:40 Geten sa:

Godkväll.! Tog en tur å satte mig på en äng med kikaren för de stod en get där. Efter en 30min då kommer en fin sextaggare å börjar jaga hon, sen hade dom lite trevligt 5-10gånger, så brunsten är då igång i Falun.(tidigt?)! Hur är de hos er? 

Vi fick oss en uppvisning under kvällspromenaden i går kväll, 100m och de bemöda sig inte att flytta de minsta  på sig.

• 2 months later...
Publicerat
På 2017-06-22 at 05:51 Abex sa:

I år skall jag f_n skjuta min första bock...... Har försökt i 10år men stammen här uppe gör inte det till ngn primär eller lätt jakt.

Även ljuset här uppe gör ju att bockar sällan visar sig under laglig tid....

Har glömt att skriva men kan ni tro.... För ca 2v sen stod det en bock på en äng som jag efter mycket ålande fick fälla....

Nu blir det ännu svårare för nu skjuter jag endast om det är en riktigt stor bock :P