Publicerat December 16, 200619 yr Vilken varn höst och förvinter det är. Jag blir alldeles förvirrad av värmen. Igår var det 11 grader varmt här i Karlstad och det är 16 dec. Jag vet inte om det är det förändrade klimatet som vi ser redan nu eller om det är naturliga svängningar men jag tycker inte om det. Om det fortsätter så här får man väl emigrera norrut. Där finns det väl fortfarande spårsnö eller?
Publicerat December 16, 200619 yr Det är alltså inte klokt hur det verkar vara längre ner i sverige. Här uppe har vi ju iaf några cm snö! Jag blir så j*vla förbannad när dem skickar upp nå rymdraketer för att alla ska få testa gå på månen osv. Varför inte bara sattsa alla dessa pengar på att försöka forska fram hur vi ska få bort den här såkallade "Växthuseffekten"? Skicka upp en stor j*vla dammsugare och sugbort det där "taket" så vi får tillbaka våra vackra och kalla vintrar.
Publicerat December 16, 200619 yr Ni i norrbotten kanske bara tycker att det är bra med mildare vintrar eller ?
Publicerat December 16, 200619 yr Ni i norrbotten kanske bara tycker att det är bra med mildare vintrar eller ? Bra och bra ingen vill vell direkt ha -30c när man ska gå till skolan eller jobbet. Men nå ser jag då hällre att det är svinkallt än +11 grader i December månad
Publicerat December 16, 200619 yr Snart kommer vildsvinen!!! fan de känns som om man bor i skåne när de är 5 grader varmt och knappt nån snö att tala om. nä de blir att flytta till karelen för att få spårsnö
Publicerat December 16, 200619 yr I Kalix, Norrbotten är det ca. 1,5-2 cm nysnö den 16 dec., och blir det en grön jul alltså utan snö, så är det 50 år sedan sist, eller vad det han sa på vädret. > Det finns ju en del snö kvar i skogen men den är så skarp efter allt regn så hundarna sliter sönder trampdynorna på ca. 30 min. Jag hade hoppats på att fara ut till skogs imorgon, men jag tvivlar nu p g a att det är så lite snö. Unghunden löper nu också, men det är bara i början. Andra dagen. Lagom till jul. >
Publicerat December 16, 200619 yr Medans ni i söder gnäller om vädret sysslar jag och T.S med sånthär i ca 80cm pudersnö ;D Fotografen är T.S och jag som kör skotern.
Publicerat December 16, 200619 yr Medans ni i söder gnäller om vädret sysslar jag och T.S med sånthär i ca 80cm pudersnö ;D Fotografen är T.S och jag som kör skotern. Den där leksaken bidrar till klimatförändringen. ;D :-*
Publicerat December 16, 200619 yr aaaah, skönt med vinter. Jag går till skolan varje dag(kanske 2-3 km, enkel väg) så någ vill jag påstå att jag några helger om året kan roa mig med lite skoterkörning med gott samvete
Publicerat December 16, 200619 yr Jonti och T.S...skärpning!! ...med sånna där bilder får ni ju mig snart till att sälja nått dyrt och heligt för att få råd till en skoter ;D f*n vad jag vill ha snö (och skoter :)!! /Fredde
Publicerat December 16, 200619 yr Jonti och T.S...skärpning!! ...med sånna där bilder får ni ju mig snart till att sälja nått dyrt och heligt för att få råd till en skoter ;Df*n vad jag vill ha snö (och skoter :)!! /Fredde Det är väl bättre med vita blixten och ett par stavar så att Du håller flåset på topp till toppjakten. ;D :-*
Publicerat December 16, 200619 yr Det är väl bättre med vita blixten och ett par stavar så att Du håller flåset på topp till toppjakten. ;D :-* Jag misstänker att du inte har kört skoter i större omfattning Jag vill lova att du är lika trött efter en skoterdag som en jaktdag om du har kört "ordentligt"(se bild).
Publicerat December 16, 200619 yr T.S, när lsjonsson var ung hade dem inte skotrar och fick gå minst 2mil till skolan varje dag ;D
Publicerat December 17, 200619 yr Jag misstänker att du inte har kört skoter i större omfattning Jag vill lova att du är lika trött efter en skoterdag som en jaktdag om du har kört "ordentligt"(se bild). Men från vita blixten får du jaga om du ser något trevligt skjutbart. Det får du inte från skotern.
Publicerat December 17, 200619 yr Jag misstänker att du inte har kört skoter i större omfattning Jag vill lova att du är lika trött efter en skoterdag som en jaktdag om du har kört "ordentligt"(se bild). Helt rätt! Jag har kört skoter en gång på 16 år sedan jag kom upp hit från Huskvarna. Inte f*n var det något speciellt i det. En leksak och Jonsson har vuxit ur den åldern. ;D Inte ens sonen som är 16 år i maj frågar efter någon skoter. ;D :-* T.S, när lsjonsson var ung hade dem inte skotrar och fick gå minst 2mil till skolan varje dag ;D Rätt! Vi hade ingen skoter. Fel! jag hade inte 2 mil till skolan. Det finns fullt med medelåldersmän med gubbsjuka och Rx1:or Vad f*n är är rx1:or för något ??? :-*
Publicerat December 17, 200619 yr En sån här En sån där, fast i "warrior" utförande och med respirator (turbo) skulle INTE sitta helt fel 8) Tycker dock att Polaris Switchback FST verkar riktigt högintressant, om man får sväva iväg från det ursprungliga ämnet ännu mer ;D :
Publicerat December 17, 200619 yr ni som levde i sthlm under vintern 71 ska oxå varit snö fri i januari,,men måste vara trängselskattens fel..!! :