Publicerat Juli 3, 20179 yr 5 hours ago Dansken sa: 595/ 695 är ett ypperligt vapen som brukar skjuta bra. Den är dock första steget i Tikka's förfall med plastdetaljer som inte är så lyckade: Låsningen till magasinet och underbeslaget... Själv har jag en 695 "Master De Luxe" som efter lite kärlek och en ny låsning till magasinet (egentillverkat i metall) har blivit lite av mitt "Favvo vapen" Min m595 är snart helt plastfri
Publicerat Juli 3, 20179 yr Författare Varför dessa aversioner mot plast? Även om det kanske Inte är så snyggt på en bössa så kan den rätt tillverkad vara minst lika bra som stål. Hur ofta krånglar ett t3 magasin...
Publicerat Juli 3, 20179 yr Har ett magasin i plast till min m595 och det har aldrig krånglat. Underbeslaget är snart färdigt, tillsammans med de andra delarna så hade jag kunnat lägga lika mycket pengar på en ny tikka t3x men för mig kommer aldrig plast ersätta metall på en bössa. Hur bra det än kan vara.
Publicerat Juli 3, 20179 yr Kom aldrig överens med min 695 i 6,5. Nått konstigt med kolven/pistolgreppet och den vred sig liksom ur näven när man repeterade. Annat var det med de T3:orna som funnits i mitt skåp. Säga vad man vill om plast och annat, men de "levererade" alltid. Fick frågan på en kulstig "skjuter du med halvautomat"... -Nä, en Tikka T3, svarade jag. Tog det som en komplimang..
Publicerat Juli 3, 20179 yr 1 hour ago pmt sa: Ny inskjutning vet jag inte..... Jo, fast effektplattan är liksom de vita tubsockorna så extremt ful att det liksom inte finns. Det är nu inte så att resten av stocken är snygg heller. Men den vita effektlinjen blir det liksom bara för mycket! Jag halkade i huvudet - kontrollskott. Jag är uppvuxen under 80-talet. Vita tubsockor och svart/vit plast är ingrott i min själ.
Publicerat Juli 3, 20179 yr 2 hours ago Buck sa: Kaliber på din borownik? 9,3x74R SvS, hakad Pecar. /T
Publicerat Juli 3, 20179 yr 35 minutes ago JohanL73 sa: Jag är uppvuxen under 80-talet. Vita tubsockor och svart/vit plast är ingrott i min själ. Jag med.... Och därför är det slika ting de ultimat oestiska sakerna. /T
Publicerat Juli 4, 20179 yr Författare 21 hours ago pmt sa: 9,3x74R SvS, hakad Pecar. /T Jag tror det är för mycket för mig att skjuta med
Publicerat Juli 4, 20179 yr 21 minutes ago Buck sa: Jag tror det är för mycket för mig att skjuta med Kan den ju vara men den är vettigt stockad så den är faktiskt dräglig att skjuta med. /T
Publicerat Juli 6, 20179 yr Någon kunnig som klämt på en Tikka wild boar? Där är iaf magasinen i metall (även om allt runtomkring är plast), min Finnwolf rasade och reservdelsjakten gick åt skogen, trots kontakter med Sako SE, Sako FI och Ålandsjanne(?tror jag, någon på Åland han fiskade hos i alla fall). Jag tänkte slänga över 358w pipan till en bössa med samma gängning, vilket Tikkan har.
Publicerat Juli 7, 20179 yr 4 hours ago patbu sa: Någon kunnig som klämt på en Tikka wild boar? Där är iaf magasinen i metall (även om allt runtomkring är plast), min Finnwolf rasade och reservdelsjakten gick åt skogen, trots kontakter med Sako SE, Sako FI och Ålandsjanne(?tror jag, någon på Åland han fiskade hos i alla fall). Jag tänkte slänga över 358w pipan till en bössa med samma gängning, vilket Tikkan har. Kolla med Robert på Tommys vapenverkstad i huskvarna innan du ge upp helt. http://www.tommysvapenverkstad.se/Kontakt.aspx Mvh Joacim