Hoppa till innehåll
Christian N

Anonyma hagelpatronskleptomaner och deras vänner

Recommended Posts

sidelock    2 353
sidelock

Mike :lol: 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
killer_mouse    714
killer_mouse

får man nominera sej själv ?? pga att dom jag råkar förvarar ammo åt inte finns inte på sidan plus att min "rangebag/slaskväska" börjar bli överfull pga alla skott som man ska ta hand om

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N    4 036
Christian N

Så klart man kan nominera sig själv,

för dem av oss som är utsatta för detta fenomen startas även en stödgrupp, vi har månatliga gruppterapi möten där vi samlas, man tar med den låda det försvunnit ur eller en reprensentation av det som saknas (ammo) och så talar vi om traumat och efteråt befriar jag er i gruppen från lidandet genom att behålla lådan/ammon, vi fortsätter med samtalen så länge jag har sprit kvar, ni har ammo kvar eller min kasun inte längre kan låsas. 

Inga andra utöver Mike och dödsmusen som vill vara med? C

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Galne    781
Galne

Låter intressant, förstår inte att kollegan låter mig ha all "vår" hagel ammo hemma hos mig!! :rolleyes:

• Confused 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
killer_mouse    714
killer_mouse
27 minutes ago Christian N sa:

Så klart man kan nominera sig själv,

för dem av oss som är utsatta för detta fenomen startas även en stödgrupp, vi har månatliga gruppterapi möten där vi samlas, man tar med den låda det försvunnit ur eller en reprensentation av det som saknas (ammo) och så talar vi om traumat och efteråt befriar jag er i gruppen från lidandet genom att behålla lådan/ammon, vi fortsätter med samtalen så länge jag har sprit kvar, ni har ammo kvar eller min kasun inte längre kan låsas. 

Inga andra utöver Mike och dödsmusen som vill vara med? C

jag har råttfällor i slaskväskan när den inte är i min direkta kontroll

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hipshot    6 390
Hipshot

1. Culot har inget här att skaffa, han bara skär sönder prylar..

2. Jag förstår inte akt och mening, uppsåt eller avsikt med tråden...

Och på C svarar jag: Det var WT  :whistling:

2,5 Stålmusen.. jag tänkte att vi skulle ta en fika du och jag.. Jag tar med lite Rohypnol och du tar med slaskväskan.. Deal?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
killer_mouse    714
killer_mouse
39 minutes ago Hipshot sa:

1. Culot har inget här att skaffa, han bara skär sönder prylar..

2. Jag förstår inte akt och mening, uppsåt eller avsikt med tråden...

Och på C svarar jag: Det var WT  :whistling:

2,5 Stålmusen.. jag tänkte att vi skulle ta en fika du och jag.. Jag tar med lite Rohypnol och du tar med slaskväskan.. Deal?

hehehe du orkar inte bära min slaskväska :P bjud in på nån rolig fågeljakt så kan jag ta med en låda saga hevy

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mad Mike    4 729
Mad Mike
5 hours ago sidelock sa:

Mike :lol: 

Vilket skitsnack!

Jag har aldrig olovandes tullat på någon annans patronföråd, möjligen att någon enstaka lånad patron glömt att återlämnas!

Så det så ;)

/Mike

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Sun Flower    2 844
Sun Flower
3 hours ago killer_mouse sa:

får man nominera sej själv ?? 

Första steget är väl att erkänna att man har problem? :thumbsup:

• Like 1
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
sidelock    2 353
sidelock
8 hours ago Mad Mike sa:

Vilket skitsnack!

Jag har aldrig olovandes tullat på någon annans patronföråd, möjligen att någon enstaka lånad patron glömt att återlämnas!

Så det så ;)

/Mike

Som ovan, första steget är att inse sanningen oavsett hur plågsam. ;) 

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mad Mike    4 729
Mad Mike

Finns inget att inse utan mitt samvete är rent.

Jag har vid lån av ammo nogsamt återlämnat tomhylsorna och tackat så mycket.

Samt vid de indirekta lånen när ägarens blick bett mig skjuta med hans nyköpta sorter för utvärdering så har jag givetvis fogat mig, skjutit allt jag kommer över för att avsluta med mina samlade tankar om dom var bra eller anus ;)

/Mike

• Haha 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt    2 929
pmt

Jag ser att Belzebubs hantlangare nu tycks ha repat så pass mycket mod att de tom bildar en klubb mitt på ljusan dag....... Därmed inser jag också var fan alla mina puppor försvinner! Vik hädan kleptomaner och lägre stående varelser! Håll era långa fingrar bortom räckvidd - notera att jag är beväpnad och avser försvara vad som mitt rätteligen är.

För det kan omöjligen vara så att jag skjuter upp alla dem själv! Det ska ni INTE försöka komma med.

/T

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N    4 036
Christian N

Nu handlar detta inte om utpekanden eller skuldbeläggande,

kom ihåg att de som är drabbade, dvs de sjuka och de drabbade dvs de traumatiserade på intet sätt är avsvariga för sitt handlande, det är ett tvångsvist beteende samt en annan parts medberoende som ligger till grund för det hela.

Om man som Mike och Hippen, dödsmusen mfl inte betraktar sig som pluggnorpare, är det helt ok men det verkar trots allt som att de i din närhet har någon drabbad, iom att de skriver så initierat om traumat att få plugg norpade, så jag bjuder in dessa till stödgruppen, enligt villkor ovan. B)

Just det ang vad Mike anför, så är det korrekt i alla delar och avseenden.

jag förslår tisdag kvällar iom att torsdag är skytte kväll.

Vänligen C

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mad Mike    4 729
Mad Mike
10 minutes ago pmt sa:

Jag ser att Belzebubs hantlangare nu tycks ha repat så pass mycket mod att de tom bildar en klubb mitt på ljusan dag....... Därmed inser jag också var fan alla mina puppor försvinner! Vik hädan kleptomaner och lägre stående varelser! Håll era långa fingrar bortom räckvidd - notera att jag är beväpnad och avser försvara vad som mitt rätteligen är.

För det kan omöjligen vara så att jag skjuter upp alla dem själv! Det ska ni INTE försöka komma med.

/T

Jag vet att du inte skjuter upp dem själv då jag i egenskap av ammoterapeut är väl bekant med hoardingsyndromet.

Således enbart för dig så erbjuder jag mina tjänster med 20% rabatt på fakturan från firma Mad Mike ;)

Jag garanterar ett snabbt tillfrisknande!

/Mike

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hipshot    6 390
Hipshot
9 hours ago killer_mouse sa:

hehehe du orkar inte bära min slaskväska :P bjud in på nån rolig fågeljakt så kan jag ta med en låda saga hevy

Då kan du lämna Hevypluggen hemma, blir bara massa aj i axeln B) 

Men jag ska överväga detta seriöst för jag är jävligt sugen på att "titta" lite i din slaskväska.. och Nope.. jag har inga problem alls.. Sen kan jag inte ta ansvar för hur alla jävla lättkränkta krakar reagerar när jag spanar lite i div väskor och lådor :whistling:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt    2 929
pmt
31 minutes ago Mad Mike sa:

Jag vet att du inte skjuter upp dem själv då jag i egenskap av ammoterapeut är väl bekant med hoardingsyndromet.

Då skulle jag ha betydligt mycket mer ammuntion i min ägo än jag har...... Dock gapar mina visthus tomma och vintern närmar sig.

/T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mad Mike    4 729
Mad Mike
28 minutes ago pmt sa:

Då skulle jag ha betydligt mycket mer ammuntion i min ägo än jag har...... Dock gapar mina visthus tomma och vintern närmar sig.

/T

Är det möjligen så illa att vad som finns kvar på hyllorna är en ask Hubertus,En ask Azot och en ask Baikal?

Då har du sannolikt drabbats av det sk Hipshotsyndromet dvs allt försvinner utom skiten ;)

/Mike

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hipshot    6 390
Hipshot
2 minutes ago Mad Mike sa:

Är det möjligen så illa att vad som finns kvar på hyllorna är en ask Hubertus,En ask Azot och en ask Baikal?

Då har du sannolikt drabbats av det sk Hipshotsyndromet dvs allt försvinner utom skiten ;)

/Mike

Ahh tack för komplimangen Broder.. men det enda jag faktiskt ratar är riktigt gamla Olympic så hade jag haft något.. öht.. med detta att skaffa så hade framför allt Baikalen varit väck helt säkert! Deras 32 gr laddade blåa godingar var som ett kinderägg, efter en monstersmäll så kom en överaskning varje gång då det trillade ned prylar! Man luras att tro att de är kass men har man en förfinad perceptionsförmåga för dessa frågor.. dvs behöver inte skära sönder godingarna för att skilja ut agnarna från vetet.. så har man lärt sig uppskatta dem! Inget som smäller så in i helvete kan vara knas :wub: 

• Haha 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt    2 929
pmt
13 minutes ago Mad Mike sa:

/Mike

Det enda som verkar vara ratat av dessa klåfingriga varelser är Gyttorp Club24.... 

Tom de 5 000 Gamebore jag köpte i våras minskar oroväckande fort. Det är knappt några kvar. 

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ken1    3 953
Ken1

Jag får nog sålla mej till en av vännerna till kleptomanerna:D brukar kunna sina i mina gömmor när det vankas duv/rabbisjakt :rolleyes: men vad gör det, har så otroligt dålig ordning så jag hittar alltid någon låda jag glömt bort.

ibland hittar jag också hagel tomhylsor :wacko:

• Like 1
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mad Mike    4 729
Mad Mike
23 minutes ago Ken1 sa:

ibland hittar jag också hagel tomhylsor :wacko:

Som sagt så lämnar jag alltid tillbaks vad jag lånat ;)

/Mike

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot    828
culot

Då jag är självproducerande sedan årtionden har jag inte utvecklat någon hagelkleptomani, 

jag får ganska ofta plugg tillsända för lite obducering och provskjutning , men jag jagar aldrig med dom av princip och stolthet över mina egna poletter. 

Men jag får stundtals lådvis med ammo över då den gamla favoritladdningen ersätts av en ny och kan bara inte förmå mig ta den gamla favoriten annat än i absoluta nödfall. 

Jag skulle om jag samlade ihop alla " slattar " få ihop en ansenlig " rag bag " med plugg, men det vettigaste vore att splitta upp dom och återvinna dom för det är i vissa sjukt fina komponenter.

Förr när det var ordning i landet och allmän jakt på skräpfågel  gick alla " slattar " åt , idag får man se trutar glufsa i sig halvvuxna ungar och skarvar som sitter å rapar och knappt orkar lyfta...

ur led är tiden  :-/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
killer_mouse    714
killer_mouse
8 hours ago Hipshot sa:

Då kan du lämna Hevypluggen hemma, blir bara massa aj i axeln B) 

Men jag ska överväga detta seriöst för jag är jävligt sugen på att "titta" lite i din slaskväska.. och Nope.. jag har inga problem alls.. Sen kan jag inte ta ansvar för hur alla jävla lättkränkta krakar reagerar när jag spanar lite i div väskor och lådor :whistling:

klenis :P:ph34r:

rätt ointressant innehåll iom att det är modernt och/eller vanligt förekommande men åker i en ny näve varje gång som bilen städas eller jag hjälper nån med bli av med gammal ammo eller liknade 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE