Publicerat April 26, 200521 yr Fick mig en lagom bäver på 14,9 kg i kväll Skulle vilja göra något med bävergället. Är det någon som har ett recept på bäverhojt? Ett lämpligt recept på bäverstek/gryta uppskattas ochkså. 6,5 mm 85 gr Sierra HP 905 m/s gjorde susen!!!! // Rein
Publicerat April 27, 200521 yr http://web.telia.com/~u34602711/ Läs och begrunda....det finns iaf 2 recept, har inte testat något av dom, jag skall bara ordna en bäver först
Publicerat April 28, 200521 yr Har för mig att det måste vara äldre bävrar. Om jag inte har helt fel så börjar inte bävern att producera gäll förrän den är vuxen. Annars är det ingen större skillnad förutom smaken att skicka ner ett par tre magnecyler i en flaska sprit då gället innehåller acetylsalicylsyra. Vilket var vad indianerna upptäckt att man inte får baksmälla på samma sätt om man blandar gäll med sprit.
Publicerat April 29, 200521 yr Hej! Det kan nog stämma att dom inte börjar produsera bävergäll i unga dagar för bällpungarna känndes inte lika stora och hårda som på bävern innan. Pungen var som mjuk och luktar faktist inte så särskillt mycket där den ligger på tork. Får ta en till och större till helgen. // Rein
Publicerat Maj 14, 200521 yr Har ej något om bävergället men skär ur köttet på ryggen och låren, ta sen och grilla det på grillen i sommar så får du smaka på något gott. /Ronny
Publicerat Maj 25, 200521 yr Kan bara säga att bäverhojt är nåt av det vämjeligaste jag smakat - drickes ej innan middag, date eller liknande! ;D
Publicerat Mars 4, 200917 yr Första 10 litrarna är värst...Sen går det av bara farten... Har alltid hört att det ska vara vedervärdigt med bäverhojt men när vi hade bal på skolan, innan studenten var det dags och det var faktiskt inte så fasligt illa som jag hade föreställt mig. Inget jag sitter och njuter av på fredagkvällarna men helt klart värt att testa.
Publicerat Mars 5, 200917 yr Den bäverhojt jag har smakat va då fan inte att leka med, nog för att man fått i sej en del ohälsosamma hemkok genom åren men det tog fan priset, borde kunna få den mest inbitne att bli nykterist
Publicerat Mars 5, 200917 yr Ja det vete faan om jag håller med om. Tänk dig GRAPPA Hualigen, det måste vara djävulens avkok Det sista de får ur druvorna efter trampningen, blandat med forsvett och brustna tånaglar. Sen bränner de skiten en sista gång Jag säger bara FYYY FAAAAN alltså
Publicerat Mars 5, 200917 yr Fick mig en lagom bäver på 14,9 kg i kväll Skulle vilja göra något med bävergället. Är det någon som har ett recept på bäverhojt? Ett lämpligt recept på bäverstek/gryta uppskattas ochkså. 6,5 mm 85 gr Sierra HP 905 m/s gjorde susen!!!! // Rein Kolla med min kompis i Hörnefors söder om Umeå Han har ett recept som är drickbart
Publicerat Mars 5, 200917 yr Det kan jag absolut tänka mig att göra om. Men jag kanske hörde till dem lyckliga och fick en mild variant?
Publicerat Mars 5, 200917 yr Tycker man om rökig Whisky med tjärsmak , så funkar bäverhojten bra. Ett dilemma bara: sköljer man inte ur snapsglaset på kvällen så stinker det tjära i hela kåken dan där på. Min favorit Whisky är Laphroaig , så jag tycker bäverhojten smakar skapligt. (i små mängder) Bjöd en Whiskeydrickare på bäverhojt en gång , han vart eld & lågor och frågade va det va för Whisky ! Han trodde först inte mig när jag berättade.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Blir ju lite fundersam på ifall jag lyckades provsmaka det sämsta exemplaret i dalarna, får nog ta å skjuta mej en bäver i vår å prova eget Kanske skulle dra ihop en bäverhojtsprovar träff här på forumet
Publicerat Mars 6, 200917 yr Hejsan.Jag vet inte hur ni gör men,smaken beror ju på hur mycket av det goda man her ner i flaskan. för mycket gäll,sa in i hvete dåligt.. Lagom med gäll=riktigt gott
Publicerat Mars 6, 200917 yr Ta två matskedar av essensen till 70cl sprit och ni kommer att förvånas av den milda och lena smaken. Passar som snaps till de flesta kötträtter. Fyra matskedar och det blir som rökig Whiskey.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Billig blended wiskey och lite för mycket av gnagarröven då har man i det närmaste Laphroaig. Det är ingen komplimang för någon av dom! Men sopar man i sig ett par stadiga kvällen före bäverjakten så luktar man exakt som sitt villebråd iaf, man osar ju bäver ur varenda por... Även första toabesöket blir någonting utöver det vanliga
Publicerat Mars 6, 200917 yr Xillio - Jag skriver upp mig! Kanon! De e bara ut å börja leta rätt på bävern så man kan skrida till verket med the noble art of bäverhojt Verkar finnas många olika recept på denna dryck, en del intressantare än andra Jaktsnacks hojtar träff
Publicerat Mars 6, 200917 yr Kanon! De e bara ut å börja leta rätt på bävern så man kan skrida till verket med the noble art of bäverhojt Verkar finnas många olika recept på denna dryck, en del intressantare än andra Jaktsnacks hojtar träff Har provat det mest skumma blandningar plus div. dunksprit men saknar Bäverhojt så det ligger på önskelistan. Men saknar Bäver här nere i småland. Var i Kina förra året drack sprit i prisklass från 10 kr L till 400 kr L en för 18 kr smakade hyfsat. Men en med div. ormar ödlor och en del prylar som man inte hade en aning om vad det var lagrad i 18 år smakade förträffligt när man drack den som en whisky. Så är det någon som har tillgång på bäverhojt och åker förbi Värnamo så står jag för en rökig whisky och väntar i utbyte mot en bäverhojt. Annars är jag med på en Bäverhojt träff framöver smaken låter spännande. Lasse
Publicerat Mars 6, 200917 yr Vet inte men jag tror att skillnaden mellan de som gillar det och de som inte gillar det kan vara just koncentrationen. Jag har läst att man ska lägga gällpungen i sprit och sedan ta några droppar av denna till en kvarting renat. Har hört att en del dricker själva essensen. Det är nog inte gott Även jag ett Laphroaig-fan och tycker bäver luktar gott.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Har provat det mest skumma blandningar plus div. dunksprit men saknar Bäverhojt så det ligger på önskelistan. Men saknar Bäver här nere i småland. Var i Kina förra året drack sprit i prisklass från 10 kr L till 400 kr L en för 18 kr smakade hyfsat. Men en med div. ormar ödlor och en del prylar som man inte hade en aning om vad det var lagrad i 18 år smakade förträffligt när man drack den som en whisky. Så är det någon som har tillgång på bäverhojt och åker förbi Värnamo så står jag för en rökig whisky och väntar i utbyte mot en bäverhojt. Annars är jag med på en Bäverhojt träff framöver smaken låter spännande. Lasse Vi har rätt gott om bäver här så vrid ratten åt höger på E4 så jagar vi lite bäver medans det puttrar i källaren, sen grillar vi råttan å provar hojt för brinnande livet Du får väl åka förbi å plocka upp Mikaela oxå..
Publicerat Mars 6, 200917 yr Vi har rätt gott om bäver här så vrid ratten åt höger på E4 så jagar vi lite bäver medans det puttrar i källaren, sen grillar vi råttan å provar hojt för brinnande livet Du får väl åka förbi å plocka upp Mikaela oxå.. Kommer jag står för den rökiga Whiskyn. Säg bara vilken. Lasse
Publicerat Mars 6, 200917 yr Kommer jag står för den rökiga Whiskyn. Säg bara vilken.Lasse Ta med dej ett gäng så hitta vi väl nån bra